logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ciąg dalszy sporu pomiędzy adw. Romanem Giertychem, a PMPG Polskie Media S.A.

  PR 14.06.2018, przeczytano 442 razy

Sąd Dyscyplinarny Izby Adwokackiej w Warszawie uwzględnił odwołanie wniesione przez spółkę PMPG Polskie Media S.A. i uchylił postanowienie Rzecznika Dyscyplinarnego o umorzeniu dochodzenia dyscyplinarnego w sprawie naruszenia przez adw. Romana Giertycha zasad wykonywania zawodu i zasad etyki oraz godności zawodu.  Teraz Rzecznik Dyscyplinarny ponownie zbada sprawę, kierując się wytycznymi Sądu Dyscyplinarnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ciag-dalszy-sporu-pomiedzy-adw.-romanem-giertychem%2C-a-pmpg-polskie-media-s.a.,36884,artykul.html

Sprawa dotyczyła szeregu zachowań i publicznych wypowiedzi Mec. Giertycha, które to, w opinii zawiadamiającego, stanowiły przewinienia  dyscyplinarne i nie licowały z powagą zawodu adwokata. Tytułem przykładu wskazać można na nieuzasadnione okolicznościami, przekraczające dozwoloną krytykę i emocjonalne ataki adwokata skierowane przeciwko Michałowi Lisieckiemu (Prezesowi Zarządu PMPG Polskie Media S.A.), wydawcy tygodnika ,,Wprost'', czy dziennikarzom, o wydźwięku wyraźnie ad personam.

Sąd Dyscyplinarny podzielił stanowisko zawiadamiającego, iż Rzecznik Dyscyplinarny nie przeprowadził postępowania wyjaśniającego w pełnym zakresie. Rzecznik nie zbadał, czy w okolicznościach przedmiotowej sprawy, Mec. Roman Giertych przekroczył grancie wolności słowa, tak z uwagi na formę, jak i na samą treść wypowiedzi. Sąd Dyscyplinarny podkreślił przy tym, że ,,wolność słowa to zarazem odpowiedzialność za słowo (…),  a powyższe w deontologii zawodowej adwokata ma znaczenie prymarne.''

Sąd Dyscyplinarny wytknął także Rzecznikowi, iż ten nie zbadał w ogóle kwestii roli w jakiej ze swoimi publicznymi wypowiedziami wystąpił adwokat. W szczególności, czy adwokat w sprawach swoich mocodawców nie przyjął faktycznie roli rzecznika prasowego, co stanowiłoby delikt dyscyplinarny opisany w par. 18 ust. 3 Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu. Ponadto, Rzecznik nie zbadał, czy w momencie podejmowania się przez adw. Romana Giertycha świadczenia pomocy prawnej na rzecz swoich mocodawców, nie pozostawał w poważnym zatargu osobistym z przeciwnikiem procesowym swoich klientów, co z kolei ma wpływ na ocenę deliktu dyscyplinarnego opisanego w par. 48 Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.

PMPG Polskie Media S.A. podtrzymuje dotychczasowe stanowisko, że wystąpienia medialne oraz internetowa aktywność byłego polityka, w szczególności teksty jego autorstwa publikowane na prowadzonym przezeń blogu w serwisie „naTemat'' oraz na portalach społecznościowych, naruszają idee krzewione przez adwokaturę, w tym z zasady etyki sprecyzowane w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764