logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ciąg dalszy sporu pomiędzy adw. Romanem Giertychem, a PMPG Polskie Media S.A.

  PR 14.06.2018, przeczytano 441 razy

Sąd Dyscyplinarny Izby Adwokackiej w Warszawie uwzględnił odwołanie wniesione przez spółkę PMPG Polskie Media S.A. i uchylił postanowienie Rzecznika Dyscyplinarnego o umorzeniu dochodzenia dyscyplinarnego w sprawie naruszenia przez adw. Romana Giertycha zasad wykonywania zawodu i zasad etyki oraz godności zawodu.  Teraz Rzecznik Dyscyplinarny ponownie zbada sprawę, kierując się wytycznymi Sądu Dyscyplinarnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ciag-dalszy-sporu-pomiedzy-adw.-romanem-giertychem%2C-a-pmpg-polskie-media-s.a.,36884,artykul.html

Sprawa dotyczyła szeregu zachowań i publicznych wypowiedzi Mec. Giertycha, które to, w opinii zawiadamiającego, stanowiły przewinienia  dyscyplinarne i nie licowały z powagą zawodu adwokata. Tytułem przykładu wskazać można na nieuzasadnione okolicznościami, przekraczające dozwoloną krytykę i emocjonalne ataki adwokata skierowane przeciwko Michałowi Lisieckiemu (Prezesowi Zarządu PMPG Polskie Media S.A.), wydawcy tygodnika ,,Wprost'', czy dziennikarzom, o wydźwięku wyraźnie ad personam.

Sąd Dyscyplinarny podzielił stanowisko zawiadamiającego, iż Rzecznik Dyscyplinarny nie przeprowadził postępowania wyjaśniającego w pełnym zakresie. Rzecznik nie zbadał, czy w okolicznościach przedmiotowej sprawy, Mec. Roman Giertych przekroczył grancie wolności słowa, tak z uwagi na formę, jak i na samą treść wypowiedzi. Sąd Dyscyplinarny podkreślił przy tym, że ,,wolność słowa to zarazem odpowiedzialność za słowo (…),  a powyższe w deontologii zawodowej adwokata ma znaczenie prymarne.''

Sąd Dyscyplinarny wytknął także Rzecznikowi, iż ten nie zbadał w ogóle kwestii roli w jakiej ze swoimi publicznymi wypowiedziami wystąpił adwokat. W szczególności, czy adwokat w sprawach swoich mocodawców nie przyjął faktycznie roli rzecznika prasowego, co stanowiłoby delikt dyscyplinarny opisany w par. 18 ust. 3 Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu. Ponadto, Rzecznik nie zbadał, czy w momencie podejmowania się przez adw. Romana Giertycha świadczenia pomocy prawnej na rzecz swoich mocodawców, nie pozostawał w poważnym zatargu osobistym z przeciwnikiem procesowym swoich klientów, co z kolei ma wpływ na ocenę deliktu dyscyplinarnego opisanego w par. 48 Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.

PMPG Polskie Media S.A. podtrzymuje dotychczasowe stanowisko, że wystąpienia medialne oraz internetowa aktywność byłego polityka, w szczególności teksty jego autorstwa publikowane na prowadzonym przezeń blogu w serwisie „naTemat'' oraz na portalach społecznościowych, naruszają idee krzewione przez adwokaturę, w tym z zasady etyki sprecyzowane w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764