logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Cięcie folii magnetycznej.

| 01.02.2024 22:02

Cięcie folii magnetycznej.

Dzień dobry.
Mam pytanie do ekspertów. Nie wiem czy wybrałem odpowiednie forum, ale zapytam tutaj.

Muszę wyciąć folię magnetyczną z samoprzylepnym podkładem w zakrzywiony sposób. Grubość wynosi 0,4 mm.

Jest to kształt liter o wysokości 30 mm. Zadałem to pytanie kilku firmom i nikt nie może tego zrobić (tak mówią).
Jak myślisz, jak można to wyciąć? A może są tacy, którzy potrafią to zrobić lub polecić kogoś, kto potrafi.

Dziękuję.

brak ikonki
?

Warszawa
wiadomości: 3
w Signs.pl od 01.02.2024
IP: 79.184.241.XXX

| 02.02.2024 09:02

ploterem tnącym z odpowiednim nożem - bez problemu, ale nie mam czasu na podzlecenia.

brak ikonki
+ + + + +

Gdańsk
wiadomości: 614
w Signs.pl od 23.08.2016
IP: 31.7.40.XXX

| 02.02.2024 10:02

Dziękuję. Czy są jakieś ograniczenia dotyczące promieni?

Mam nadzieję, że ktoś jeszcze odpowie.

brak ikonki
?

Warszawa
wiadomości: 3
w Signs.pl od 01.02.2024
IP: 79.184.241.XXX

| 02.02.2024 10:02

pokaż plik

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 2054
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.108.XXX

| 02.02.2024 12:02

Myślę, że jedynym ograniczeniem w tym przypadku będą cienkie elementy liter, np. szeryfy. Po prostu materiał się rozpadnie, taką "folię" można bez problemu rwać w rękach. Nawet w przypadku większych arkuszy. Dla lepszego efektu można zaaplikować laminat, na pewno trochę pomoże.

Co do narzędzia to trzeba znaleźć kogoś kto ma ploter stołowy. Najlepiej z nożem oscylacyjnym - wtedy łuki mogą wyjść lekko "ząbkowate" ale nóż typu "drag" prawdopodobnie w ogóle nie poradzi sobie z takimi małymi elementami (poderwie materiał, zwichruje litery). Może gdyby zrobić cięcie na 2 przebiegi z wolną prędkością...

Niestety taka jest specyfika tego materiału i szczerze to nie dziwię się, że niektórzy rezygnują z takiego zlecenia. :-)

Na myśl przyszło mi jeszcze cięcie laserem, ale ciężko mi powiedzieć czy to zda egzamin.

brak ikonki
+

Szczecin
wiadomości: 4
w Signs.pl od 16.11.2023
IP: 80.54.245.XXX

| 02.02.2024 12:02

laser frezarka woda ...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 2054
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.108.XXX

| 02.02.2024 17:02

Ja to wycinam na ploterze stołowym s aktywną głowica. Nawet bardzo małe elementy można wyciąć.

brak ikonki
+ + + + + + + +

WLKP
wiadomości: 1349
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 81.161.192.XXX

| 02.02.2024 21:02

Laser CO2 to zdecydowane nie.
Może laser do metalu, ale to dziwne, myślę, że będzie się palił.

Próbowałem wody. Rezultat jest okropny. Jest to bardzo niewygodne - wszystko jest w wodzie. I bardzo mocno wybija cienkie linie, zawija je.
Tam, gdzie próbowałem, wycinali duże części z kamieni itp. Może są jakieś małe maszyny, które są delikatniejsze, nie wiem.

Tutaj jest frezarka... może jest, ale są duże ograniczenia co do promieni, czy się mylę?

Nie mogę dodać zdjęcia. Spróbuję ponownie jutro.
Dziękuję bardzo.

brak ikonki
?

Warszawa
wiadomości: 3
w Signs.pl od 01.02.2024
IP: 79.184.241.XXX

| 03.02.2024 09:02

Wycinałem laserem co2. Największą wadą są usyfione krawędzie. Awers z drukiem pokrywałem papierem transportowym, co by się folia nie syfiła. Ale ściąganie potem tego zmusza do rapowania troszkę w klimacie nie dla dzieci.

Na drobnicę ujdzie. Ale w końcu zamieniłem to na laminat + kropelkę + neodymek, jak to na targu na Krupówkach

Inną wadą całych tych magnesów jest też sytuacja, jak zapominasz, że w chacie masz lodówkę w zabudowie.

avatar użytkownika
+ + + + +

Myszyniec
wiadomości: 442
w Signs.pl od 21.10.2010
IP: 5.173.17.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764