logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ciekawe właściwości tuszy kationowych w druku UV

  PR 22.04.2009, przeczytano 3676 razy
ilustracjastrzałka

Najnowsze trendy projektowania i aranżacji wnętrz, wymuszają na wykonawcach potrzebę zadrukowania różnorodnych podłoży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ciekawe-wlasciwosci-tuszy-kationowych-w-druku-uv,8825,artykul.html

Marzeniem projektantów jest dowolne aranżowanie wnętrz kolorystycznie przez możliwość druku na: ceramice, szkle, drewnie, tekturze itp.
Umiejętności inżynierów i chęć rozwoju technologii druku, stworzyła innowację pozwalającą na spełnienie tych marzeń i zadruk prawie każdego płaskiego podłoża.

Do tego celu wykorzystano wielkoformatowe plotery drukujące.

Maszyny te pracowały z nietrwałymi farbami rozpuszczalnikowymi, które zastąpiono "mocniejszymi i trwalszymi" farbami utrwalanymi za pomocą lamp UV.

Większość dostawców maszyn drukujących używa standardowej kombinacji: lampa UV o dużej mocy + tusze rodnikowe.

Rodzi to wiele problemów dla użytkowników tych maszyn:
- konieczność częstej wymiany drogich lamp UV,
- lampy mocno nagrzewają drukowany materiał, co powoduje że podłoże krzywi się podczas aplikacji,
- na niektórych podłożach atrament łuszczy się i można go łatwo uszkodzić,
- gotowe wydruki mogą mieć intensywny zapach
- wydzielają one duże ilości szkodliwego ozonu.

Problemy, jak zwykle są w szczegółach, jednym z nich jest to, że farby UV występują w dwóch formułach chemicznych: tańszej - rodnikowej i droższej - kationowej.

Farby kationowe są bardziej elastyczne i mocniej przylegają do zadrukowanej powierzchni, nie występuje w nich efekt łuszczenia się, a po utrwaleniu stają się bezzapachowe.

Farby kationowe z powodzeniem mogą być stosowane wraz z energooszczędnymi blokami UV-LED, które utrwalają farbę.
Maszyny firmy NEO UV-LED Evolution pracują na tuszach kationowych i mają wiele innych ciekawych właściwości.

Powinieneś zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w wielkoformatowej technologii druku UV-LED firmy Sun Nsk.
Chyba możesz sam sprawdzić moc przylegania farby kationowej na szkle, włóknie szklanym, skórze i wielu innych przedmiotach.
Chcesz zobaczyć maszynę drukującą NEO UV-LED Evolution w druku? Do zobaczenia na Euro-Reklama 2009 na stoisku 96 Pawilon 3 .

Źródło: Sun Nsk


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: UV-LED

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Roadshow - Wrappingowa dawka emocji!” - edycja IV
Integart wraz z Rafałem Żmudą oraz marką 3M zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji RoadShow – Wrappingowa dawka emocji. W dniach 10-13 czerwca br. wiedza, doświadczenie i zamiłowanie do car wrappingu dotrze do Poznania, Wrocławia i Katowic.
Odkryj kuchnię na nowo – kampania marki Amica
Nowoczesne sprzęty AGD pełne są programów i gadżeciarskich rozwiązań, które nie zawsze ułatwiają życie. Marka Amica wdraża więc linię sprzętów kuchennych do zabudowy, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby i  jest zaprojektowana w oparciu o obserwacje, badania i testy sprzętu w domach użytkowników. O odkrywaniu kuchni na nowo i czerpaniu z niej tego, co najlepsze,...
Rusza kampania „Porozmawiajmy Mamo”
Celem projektu „Porozmawiajmy Mamo” jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi do rozmowy z córką, nie tylko w kontekście nadchodzących zmian fizjologicznych, ale co ważniejsze - zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety.
Dwie Godziny dla Rodziny” w kampanii Immergas
Immergas bierze udział w akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”. Jest to, związana z Międzynarodowym Dniem Rodziny, kampania społeczna na rzecz budowania dobrych relacji rodzinnych. Dzięki udziałowi w wydarzeniu, pracownicy firmy skończą pracę dwie godziny wcześniej, po to by poświęcić ten czas swoim bliskim. Firma pokazuje w ten sposób, że work-life balance to nie tylko hasło...
Pierwsza kurtyna ledowa w Polsce działa już w Placu Unii
Pierwsza w Polce, spektakularna kurtyna ledowa Super Screen została uruchomiona w Placu Unii. To najnowsza generacja nośnika reklamowego, która zmieniła szklaną elewację Placu Unii w interaktywny ekran. Monitor ma 165 m2 powierzchni i rozdzielczość aż 10 pixeli.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764