logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ciekawie o wizerunku miast

  PR 16.04.2007, przeczytano 3728 razy

…mówiło się niedawno w Poznaniu. W ramach marcowych targów Euro-Reklama OUTDOOR EXPO 2007 odbyła się bowiem pierwsza konferencja MIASTO-KOMUNIKACJA-REKLAMA poświęcona promocji miast i regionów we współpracy z firmami reklamy zewnętrznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ciekawie-o-wizerunku-miast,5427,artykul.html

Głównymi bohaterami konferencji były nie tylko duże miasta, jak Wrocław czy Warszawa, lecz także Legnica, Hrubieszów czy Niepołomice, w myśl zasady, że także mniejsze miasta mogą być dumne ze swojego wizerunku.

Frekwencja na konferencji przerosła oczekiwania organizatorów – spodziewano się 150 samorządowców, przyjechało ich ponad 260 z najdalszych zakątków Polski. Sporą grupę stanowili naczelnicy wydziałów promocji dużych polskich miast, a także architekci. To sygnał dla rynku out-of-home media, że apetyty samorządowców na wiedzę marketingową z najwyższej półki zostały rozbudzone. Oznacza to też wciąż ogromne zapotrzebowanie na spotkania służące transferowi specjalistycznego know-how ze środowiska tuzów marketingu do grupy decydującej o wizerunku i funkcjonalności polskich miast - pracowników biur promocji miast, architektów, zarządców przestrzenią miejską, plastyków miejskich czy urbanistów.

Wyjątkowość konferencji polegała na tym, że usłyszeć można było szerego propozycji dla miast, jakie przygotowały firmy outdoorowe, agencje reklamowe oraz PR i porównać ich oferty. Wiele z prezentujących się firm samodzielnie prowadzi bowiem w ciągu roku programy piarowe propagujące zagadnienia marketingu miast i PR terytorialnego. Tym razem AMS, Clear Channel Poland, Cityboard Media, Business Consulting, a także PLEON, Profile czy ESKADRA spotkały się razem w tym samym miejscu i czasie, by przedstawić samorządom swoje propozycje współpracy i przekazać mocną dawkę marketingowego know-how.

Obecne na konferencji firmy outdoorowe podkreślały konieczność wyparcia z miast reklamy dzikiej przez reklamę systemową, która podnosi walor estetyczny i funkcjonalny miasta i współkształtuje jego charakter. Dużo miejsca w tym kontekście AMS i Clear Channel Poland poświęciły prezentacji przykładów udanego partnerstwa publiczno-prywatnego, które pozwala optymalizować koszty inwestycji publicznych i w efekcie lepiej wyposażać miasto w niezbędne elementy małej architektury miejskiej, jak wiaty przystankowe, ławki, toalety i te bardziej zaskakujące – jak miejski system wypożyczania rowerów.
Anna Nowakowska z Clear Channel Poland zaprezentowała program inwestycji w meble miejskie, które podnoszą komfort życia mieszkańców miast, ułatwiają współistniene przestrzeni informacyjnej i reklamowej w mieście i wspierają komunikację z mieszkańcami i turystami. Firmy przedstawiły bardzo praktyczną stronę tego zagadnienia – krok po kroku omawiana była procedura przetargowa, która powinna być prowadzona przez urząd miasta i towarzyszące jej obwarowania prawne.

Nie zabrakło też dobrych przykładów partnerstwa prywatno-publicznego spoza kraju. Josef Daxacher z EPA Holding – największej firmy reklamy zewnętrznej w Austrii oraz Elżbieta Karlsson z firmy Tejbrant produkującej meble miejskie przedstawiali wzorcowe rozwiązania z najciekawszych miast na świecie – Wiednia, Sztokholmu, a nawet Singapuru.

Do dobrego gospodarowania wizerunkiem polskich miast zachęcało samorządowców także dwóch największych polskich specjalistów z tej dziedziny – Mateusz Zmyślony z Agencji ESKADRA i Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny Magazynu Marketingu i Sprzedaży Brief. „Jesteśmy uczestnikami wojny marketingowej miejsc” stwierdził Grzegorz Kiszluk, główny architekt projektu Brief for Poland skierowanego do samorządowców. W podobnym duchu przemawiał Mateusz Zmyślony z agencji ESKADRA MarketPlace, który przedstawił nowe trendy marketingu miejsc, a także pokazał przykłady kompleksowej strategii promocyjnej dla miast dużych i małych, jak Czaplinek czy Lubliniec. Długie kolejki słuchaczy ustawiające się po prezentacjach do prelegentów świadczą o niewyczerpywalności tematu.

Nie zabrakło również prezentacji najnowszych osiągnięć PR terytorialnego. Agata Brodzka-Kostrzewska z agencji PLEON zachęcała do skorzystania z narzędzia służącego dokładnej charakterystyce mieszkańców miasta, ich przyzwyczajeń, preferencji i przyzwyczajeń, na podstawie której można z kolei dokonać wizualizacji estetycznych preferencji mieszkańców.

Głos poznańskiego środowiska naukowego wybrzmiał w prezentacji dr. Łukasza Mikołajczaka, Redaktora prowadzącego magazyn Visual Communication, który omówił z kolei skomplikowane aspekty prawne reklamy w przestrzeni miejskiej.

Oddechem dla uczestników konferencji była na pewno kolorowa prezentacja przykładów młodego miejskiego dizajnu. Bogna Świątkowska, Prezes Fundacji Bęc Zmiana, pokazała inspirujące projekty małej architektury miejskiej, jak ławka pętelka, ławka koniczyna, różowe świecące jelenie czy projekty nowoczesnych pamiątek w Warszawy, które doskonale wpisują się w wizerunek nowoczesnych, dynamicznie rozwijających się miast.

Wszystkie prezentacje prelegentów są dostępne na stronie www.outdoorexpo.mtp.pl

Konferencja została bardzo wysoko oceniona przez uczestników. Z punktu widzenia osoby zajmującej się ładem przestrzennym miasta, konferencja MIASTO-KOMUNIKACJA-REKLAMA była świetną okazją do zapoznania się z wieloma sposobami współpracy środowiska reklamowego z miastam – powiedziała po konferencji jedna z jej uczestniczek - Anna Vonhausen z Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej. Pozytywnie zaskoczyła mnie mnogość propozycji firm reklamowych i ich praktyczność. Najcenniejszym walorem tej konferencji była jej przekrojowość – prezentacje dotyczyły nie tylko reklamy, ale też budowania wizerunku miasta, regulacji prawnych, doświadczeń zagranicznych. Cieszyły też przyjazne warunki dla uczestników konferencji – usytuowanie sali konferencyjnej w centrum miasta, a także bliskość targów reklamy, które można było zwiedzić w przerwie. O targach Euro-Reklama OUTDOOR EXPO i o konferencji dowiedziałam się z witaczy Międzynarodowych Targów Poznańskich stojących przy wjeździe do Poznania – co dowodzi tego, że outdoor jest jednym z najsilniejszych mediów informacyjnych i reklamowych.

Targi Euro-Reklama OUTDOOR EXPO odwiedziło ponad 14 tysięcy profesjonalnych zwiedzających, którzy poznali ofertę 144 firm na powierzchni ponad 9 tysięcy m.kw. brutto.

Organizatorem konferencji MIASTO–KOMUNIKACJA–REKLAMA – wiodącejego wydarzenia towarzyszącego targów Euro-Reklama OUTDOOR EXPO - były Międzynarodowe Targi Poznańskie. Wsparcie merytoryczne konferencji zapewniły Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Związek Miast Polskich, Magazyn „Brief”, „Brief for Poland” oraz „Press”. Partnerami medialnymi były Gazeta Wyborcza Poznań, magazyn „Visual Communication”, a także portal Proto.pl.
Konferencja odbyła się 28 marca 2007 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Organizatorzy już dziś zapraszają na następną edycję konferencji, która odbędzie się na wiosnę 2008, w ramach marcowej edycji Euro-Reklamy OUTDOOR EXPO.

Autor: Marta Gojżewska
Zespół promocji
Międzynarodowe Targi Poznańskie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764