Wspominaliśmy już o tym, gdzie powinny być ustawione materiały POS, jak powinny wyglądać ekspozytory reklamowe, aby przyciągnąć klienta oraz jak sprawdzają się w ich produkcji takie techniki jak cyfrowy, w tym druk UV.
Warto jednak rzucić okiem, jak ta teoria wygląda w praktyce, czyli zerknąć na już wyprodukowane, a co więcej wyróżnione displaye. Przyjrzymy się kliku nagrodzonym w plebiscycie POPAI OMA (Outstanding Merchandising Awards) 2014. POPAI to stowarzyszenie gromadzące producentów POS z całego świata. Wszystkie standy, na które postanowiliśmy wam akurat tym razem zwrócić uwagę, pochodzą natomiast z samych Stanów Zjednoczonych.
Zaczaruj sobie Święta
Display „Make the Holidays Magical” został stworzony, aby skupić uwagę konsumentów na bożonarodzeniowych słodkościach firmy Nabisco. Wzrok przyciąga wymyślny projekt, łączący postać zabawkowego żołnierza, choinkę oraz bramę pod zdobionym łukiem i napisem, wzywającym właśnie do zaczarowania świąt. Żywe kolory, ewidentnie kojarzące się z Gwiazdką, sprawią, że ten display reklamowy na pewno nie pozostanie niezauważony.
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć!
Paleta podłogowa prezentująca produkty firmy Colgate została skonstruowana w taki sposób, aby uświadomić konsumentom, jak ważna jest różnorodna i codzienna higiena jamy ustnej i że oprócz pasty i szczoteczki jest jeszcze wiele środków, ułatwiających zachowanie zdrowych zębów. Display wyposażony jest w takie półki, szufladki i przegródki, aby produkty na nim umieszczone znajdowały się w lokalizacji wygodnej dla użytkownika.
Jak z bajki
Interaktywny display Infinity, prezentujący klientom produkty związane z filmami animowanymi Disneya, zapewnia użytkownikom, zarówno tym małym, jak i dużym, wspaniałą zabawę. Klient może umieścić figurkę-bohatera danej bajki na dotykowym ekranie, ustawionym poziomo i tym samym uzyskać informacje na temat tej postaci, a także zagrać w różnorodne gry z jej udziałem. Stand zawiera również wbudowany monitor, oświetlenie typu LED oraz chip RFID. Tego typu ekspozytory reklamowe pokazują, w jaki sposób produkcja POS może wpleść najnowsze technologie w jego konstrukcję.
Pałeczkami
Restauracje azjatyckie w ostatnich latach stały się bardzo popularne na całym świecie. Wielu klientów na pewno kojarzy również chińskie dania na wynos podawane w kartonikach o specyficznym kształcie. Fakt ten postanowiła wykorzystać agencja RockTenn, tworząc display dla produktów marki Simple Asia TOTO w formie otwartego kartonika, z którego wystają pałeczki. Wielu użytkownikom pewnie na sam widok „pocieknie ślinka”.
A takie przykłady można by mnożyć i mnożyć. Nie przegapcie kolejnych postów, bo wraz z nimi zabierzemy was w kolejne zakątki świata POS!
Ewa Studniarek
Źródło: POSperita