logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Cisza przed wyborczą burzą?

  PR 02.05.2015, przeczytano 1677 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne - marzec 2015 r.

Na dwa miesiące przed wyborami parlamentarnymi media są dosyć oszczędne w liczbie wzmianek na temat polityków i partii wyborczych. Odnośnie kluczowych ugrupowań w polskim rządzie w marcu pojawiło się 10,9 tys. materiałów – zaledwie 238 więcej niż w lutym. Natomiast liczba doniesień medialnych na temat samych liderów znacząco spadła – o 16,5 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cisza-przed-wyborcza-burza,24742,artykul.html

Z najnowszej analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że obniżyła się medialność dwóch partii politycznych – Polskiego Stronnictwa Ludowego (o 14,9 proc.) i Solidarnej Polski (o 23,7 proc.). Niewielki przyrost liczby publikacji odnotowały pozostałe ugrupowania. Największy wzrost zainteresowania dotyczył Sojuszu Lewicy Demokratycznej (o 7,7 proc.), a następnie Platformy Obywatelskiej (6,7 proc), Prawa i Sprawiedliwości (4,5 proc.) oraz Twojego Ruchu (3,1 proc.)

Liderem publikacji
nadal pozostaje PO z wynikiem blisko 4 tys. materiałów. Tuż za nim uplasowała się partia Jarosława Kaczyńskiego. Do zmian doszło na trzeciej i czwartej pozycji. Miejsce na podium tym razem zajęło ugrupowanie SLD. Zestawienie zamyka Solidarna Polska.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Platformy Obywatelskiej został wyceniony na 75,7 mln złotych. AVE publikacji o PiS osiągnęło wartość mniejszą o 3,3 mln zł. Aż o ponad połowę mniej warte były doniesienia medialne o PSL i SLD. Solidarna Polska ponownie znalazła się na końcu zestawienia. Dziennikarze na temat tego ugrupowania napisali informacje, których wartość oszacowano na 1,9 mln złotych.

Szczególnie często o ugrupowaniu Ewy Kopacz pisano w tytułach: „Dziennik Polski”, „Polska – Dziennik Łódzki” oraz „Polska – Dziennik Bałtycki”. Z kolei o Prawie i Sprawiedliwości informacje można było znaleźć przede wszystkim w „Gazecie Wyborczej”, „Gazecie Polskiej Codziennie” oraz „Rzeczpospolitej”.

Wykres 2.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpili liderzy partii politycznych z uwzględnieniem wydźwięku – marzec 2015 r.:

Media coraz częściej o Palikocie

W marcu skończyła się dobra passa polityków. O wszystkich, z wyjątkiem Janusza Palikota, dziennikarze pisali rzadziej. Liczba publikacji na temat Ewy Kopacz przez ostatnie dwa miesiące dramatycznie spadła. Porównując wyniki z marca do lutego, spadek wyniósł aż 25 proc.! Sukcesów medialnych nie odniósł też w ostatnim czasie Janusz Piechociński – na jego temat pojawiło się o 33 proc. informacji mniej.

Z kolei na brak zainteresowania w marcu nie mógł narzekać lider Twojego Ruchu. Przyrost materiałów z jego udziałem wyniósł 9,2 proc. Jednak jednocześnie uzyskał on największy odsetek publikacji o wydźwięku negatywnym w dziennikach ogólnopolskich* – 3,5 proc.

Szczególnie często Palikota krytykował „Super Express”, „Fakt” oraz „Rzeczpospolita”. W nagłówkach pojawiały się hasła: „Palikot, ty tchórzu!”, „Palikot ma środki na profesjonalną kampanię, ale trudno traktować go poważnie” oraz „Czy Palikot gwałci małych chłopców?”. 

Wykres 3.  Liczba przekazów prasowych, w których był obecny Janusz Palikot z uwzględnieniem wydźwięku – marzec 2015 r.
 

Palikot w tytułach

Z zestawienia przekazów prasowych, w których nazwiska polityków obecne były w tytułach publikacji wynika, że lider Twojego Ruchu pojawiał się w nagłówkach najczęściej. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotował 94 publikacje. Kolejne miejsce zajęła Ewa Kopacz (53), a następne - Jarosław Kaczyński (33).

Poza tym kolejny miesiąc z rzędu Palikot został liderem w social media. Polepszył wynik o 4 tys. publikacji w stosunku do poprzedniego miesiąca. W marcu na jego temat w mediach społecznościowych pojawiło się 13,8 tys. informacji.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

Dodatkowe informacje:

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764