W 2020 roku Citi Handlowy obchodzi 150-lecie powstania i wspierania postępu. Ten wyjątkowy w skali Polski i Europy jubileusz upłynął pod znakiem wsparcia dla klientów, pracowników oraz społeczności lokalnej. Zrealizowano m.in. akcję #CisiBohaterowie, w której bank wraz z pracownikami i klientami wspiera służby medyczne w walce z pandemią. Na koniec roku rusza kampania przypominająca o rocznicy najstarszego polskiego banku komercyjnego i jednego z najstarszych nieprzerwanie działających banków w Europie.
Wsparcie służb medycznych w tym bezprecedensowym roku to wyjątkowy sposób na uczczenie 150-rocznicy powstania banku. Fundacja Citi Handlowy oraz wolontariusze Citi ufundowali m.in. ponad 8300 posiłków dla ratowników medycznych w pierwszych tygodniach pandemii. Wolontariusze Citi szyli maseczki i przygotowywali paczki dla seniorów. Bank przekazał 2 mobilne respiratory, ponad 1000 kompletów odzieży ochronnej (maski, przyłbice, kombinezony), 6 nowoczesnych urządzeń mobilne USG, 1 wideolaryngoskop oraz środki ochrony osobistej dla służb medycznych w Warszawie i Olsztynie. Ponad 100 komputerów do nauki zdalnej trafiło do domów dziecka. Bank i pracownicy sfinansowali także zasadzenie 2 hektarów lasu, który został zabezpieczony prawnie przed wycięciem. Dodatkowo, uruchomiono CyberMocną Szkołą, serię warsztatów online dla nauczycieli, by pomóc im w prowadzeniu angażujących i bezpiecznych zajęć online. Dzisiaj w CyberMocnej szkołe bierze udział niemal 600 nauczycieli z całej Polski, a Fundacja Citi Handlowy, koordynująca działania CSR Banku, wobec tak dużego zainteresowania już planuje skalowanie projektu. W pomoc przez cały rok zaangażowało się ponad 2000 wolontariuszy #CitiVolunteers – pracowników i klientów.
- Gdy na początku roku mówiłem o odważnym podejmowaniu wyzwań, chyba nikt z nas nie miał świadomości, z czym przyjdzie się nam w tym roku zmierzyć. Mijający rok był czasem, w którym udowodniliśmy, że razem możemy osiągnąć bardzo dużo. Wspieraliśmy tych, którzy tego wsparcia na pierwszej linii walki z pandemia potrzebowali. Z myślą o przyszłych pokoleniach zasadziliśmy „las na zawsze”. Zachowując ciągłość działań, wdrażaliśmy nowe rozwiązanie dla klientów. Ta solidarność, za którą dzisiaj dziękuję, to najlepsza miara postępu w 150-letniej historii banku – mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.
Dziś rusza kampania podsumowująca rocznicę istnienia banku. Głównym przekazem akcji jest postęp oraz wsparcie dla klientów, pracowników, społeczności, które w tym roku nabrało zupełnie innego znaczenia. Kampania będzie oparta o 90-sekundowy spot. W filmach wystąpili pracownicy Banku. 30-sekundowe wersje spotu będzie można zobaczyć w największych polskich portalach internetowych. Kampanię, która potrwa 4 tygodnie, zaplanowała agencja Spark Foundry, a spot przygotowała agencja Golden Submarine.
- Dedykowana strona: https://www.citibank.pl/poland/homepage/150-lat/index.htm
Źródło: Citi Handlowy