logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Clean Art - wodne murale, które pokażą czym oddychasz w Warszawie

  PR 09.11.2020, przeczytano 802 razy
ilustracjastrzałka
Wodny mural przy al. Jerozolimskich 121/130

innogy Polska inicjuje projekt Clean Art. Tworząc wodne murale na zabrudzonych smogiem ścianach budynków, pokaże jak zanieczyszczenia powietrza niszczą nie tylko budynki, ale przede wszystkim płuca warszawiaków. W trosce o to, Fundacja innogy wesprze działania antysmogowe w tym profilaktyczne badania płuc warszawiaków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/clean-art---wodne-murale%2C-ktore-pokaza-czym-oddychasz-w-warszawie,389111,artykul.html

Wodne murale na zanieczyszczonych budynkach stolicy

W ramach kampanii Clean Art - “Czyste powietrze. Czysta Warszawa”, mieszkańcy stolicy zobaczą na budynkach stolicy wodne murale wykonane techniką czyszczenia budynków ze smogu. - O tym, jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze, którym oddychamy w mieście, możemy przekonać się patrząc na budynki w stolicy - mówi Sebastian Janda, dyrektor pionu klientów indywidualnych i MSP, innogy Polska. - Ich elewacje szarzeją od smogu każdego dnia. Choć na co dzień nie widzimy zanieczyszczeń, które wdychamy, jednak one osadzają się na budynkach tworząc widoczny ślad. Pokażemy to warszawiakom poprzez Clean Art. W centrum miasta powstały murale, które unaoczniają jak smog “brudzi” nasze płuca i miasto. Przygotowaliśmy także ofertę Warszawskiej Eko Energii, z której część dochodu przeznaczymy na profilaktyczne badania płuc warszawiaków. Mamy nadzieję, że będzie dodatkową zachętą dla klientów do dalszych działań dla poprawy jakości powietrza w Warszawie - dodaje.  

Do „malowania”, a potem czyszczenia budynków przy al. Jerozolimskich 121/123 i Puławskiej 30, została użyta jedynie gorąca woda pod odpowiednim ciśnieniem, dzięki czemu projekt nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Następnie innogy wyczyści całe budynki, na których powstały wodne murale. Odświeżona okolica Warszawy będzie sprawiać wrażenie jakby zaczerpnęła głębokiego oddechu. Warto wiedzieć, że smog nie tylko osadza się wraz z innymi zanieczyszczeniami na budynkach. Na ich ścianach mogą zachodzić bardziej skomplikowane procesy szkodliwe dla środowiska. Udowodniono, że z brudu na budynkach pod wpływem światła uwalniają się tlenki azotu, które uczestniczą w tworzeniu smogu.*

- Murale, które przygotowaliśmy, zwracają uwagę na problem, którego na co dzień nie widać  - mówi Michał Sęk, creative director agencji 180heartbeats + Jung v MATT, która jest autorką pomysłu kampanii. - Obrazy warszawiacy będą mogli zobaczyć z zewnątrz, bo są w ważnych punktach Warszawy, ale także w social mediach, gdzie przygotowaliśmy film pokazujący powstawanie murali. Najpierw powstanie ekologiczny mural, a później budynek zostanie wyczyszczony, co symbolicznie zobrazuje marzenia nas wszystkich mieszkańców o życiu w mieście bez smogu - podkreśla.

Wszyscy potrzebujemy powietrza, a wdychanie zanieczyszczeń ma katastrofalne skutki dla zdrowia. Smog jest jedną z przyczyn chorób płuc i układu krążenia. Dlatego w ramach kontynuacji projektu “Czyste powietrze. Czysta Warszawa”, w lutym 2021 roku innogy wesprze działania antysmogowe w tym profilaktyczne badania płuc warszawiaków. Akcja będzie finansowana ze środków Fundacji innogy w Polsce. Marka do końca 2021 r. będzie przekazywać na badania płuc warszawiaków 1 zł za każdy miesiąc obowiązywania każdej umowy na warunkach produktu Warszawska Eko Energia.

Impuls do działania dla lepszej przyszłości

Lockdown doprowadził do znaczącego zmniejszenia zanieczyszczeń na całym świecie**. Spadki są tak duże, że widać je nawet na zdjęciach z kosmosu. W Warszawie, średnie dobowe stężenie dwutlenku azotu zmniejszyło się o 10 proc. Natomiast godzinowe stężenia w trakcie popołudniowych szczytów komunikacyjnych, spadły aż o 40 proc.*** Poprawa jakości powietrza w Warszawie, która uchodzi za jedną z najbardziej zanieczyszczonych stolic na świecie, daje pewną nadzieję, że możemy oddychać czystszym powietrzem. Nadal jednak jest sporo do zrobienia. Zwłaszcza, że dopiero zaczęliśmy kolejny sezon grzewczy. Jesienią i zimą jesteśmy bardziej narażeni na podstępny, niebezpieczny i niewidoczny smog.

W tym duchu będzie także przygotowano Clean Art. Jego główna idea - “Czyste powietrze. Czysta Warszawa” odzwierciedla potrzebę solidarnych działań na rzecz zmiany w mieście. Twórcy chcą zjednoczyć warszawiaków i zwrócić uwagę na działania na rzecz czystszego oraz zdrowszego miasta dla nich i  kolejnych pokoleń.

innogy wspiera wizję Warszawy bez smogu

Clean Art to nie jedyna inicjatywa marki innogy na rzecz przyszłości Warszawy bez smogu. innogy systematycznie poszerza swoją ofertę produktów związanych z energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, m.in. oferuje nowoczesne instalacje fotowoltaiczne. Firma uruchomiła także największy w Polsce, w pełni elektryczny car sharing innogy go!. W marcu br. roku 25 aut wyposażyła w czujniki Airly. Warszawiacy jeżdżąc bezemisyjnymi autami, aktualizują Mapę Smogo!wą. Dostępna na stronie airly.eu/mapasmogowa daje warszawiakom pierwszą na świecie aktualizowaną w czasie rzeczywistym, mobilną mapę smogu. Wiedzę o jakości powietrza zyskali m.in. mieszkańcy Pragi Północ, gdzie nie było dotąd czujnika stacjonarnego.

ilustracjastrzałka

Mural innogy Clean Art przy ul.Puławskiej 30

Źródło: 180heartbeats + Jung v MATT

www.180hb.com

Dodatkowe informacje:

*https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C406153%2Cmiejski-brud-pod-wplywem-swiatla-uwalnia-zanieczyszczenia.html
** COVID-19 and clean air: an opportunity for radical change, The Lancet, https://www.thelancet.com/journals/lanplh/article/PIIS2542-5196(20)30201-1/fulltext
*** Dane Airly, stan w 2020 porównaniu do 2019r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764