logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ClickMatic zwiększa ilość witryn i wprowadza rozliczenie efektywnościowe

  PR 23.11.2011, przeczytano 1994 razy

85 mln aukcji w ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia przeprowadził ClickMatic – platforma transakcyjna AdExchange wykorzystująca Audience Targeting, najbardziej złożony model ocierania do grupy docelowej w internetowej reklamie odsłonowej. W związku z dynamicznym rozwojem ClickMatic zwiększa ilość witryn udostępnianych reklamodawcom oraz jako pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie wprowadza w Audience Targetingu rozlicznie w modelu efektywnościowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/clickmatic-zwieksza-ilosc-witryn-i-wprowadza-rozliczenie-efektywnosciowe,13999,artykul.html

Zwiększenie ilości udostępnianych witryn z 500 do 5000 umożliwi reklamodawcom prowadzenie kampanii o szerszym zasięgu. W tej chwili ClickMatic oferuje reklamodawcom ponad 20000 placement`ów (powierzchni reklamowych wyodrębnionych w ramach poszczególnych witryn).

ClikckMatic wprowadza również w Audience Targetingu rozliczenie w modelu CPA/CPL (Cost-Per-Action / Cost-Per-Lead), czyli taki, w którym reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy, ale za konkretny efekt, np. wypełnienie formularza kontaktowego, zarejestrowanie się w serwisie reklamodawcy, umówienie się na spotkanie z przedstawicielem firmy, aż po złożenie konkretnego zamówienia. Do tej pory ta forma rozliczeń nie była stosowana w Polsce przez platformy transakcyjne typu AdExchange wykorzystujące Audience Targeting.

Nowa forma rozliczeń pozwoli wydawcom serwisów internetowych na zwiększenie przychodów i dostęp do szerszego grona reklamodawców, a reklamodawcom umożliwi efektywne wykorzystanie budżetów i precyzyjne docieranie do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą.

Platformy transakcyjne AdExchange, takie jak ClickMatic, rewolucjonizują światowy rynek reklamy display. Działają one na zasadach zbliżonych do giełdy papierów wartościowych. Reklamodawcy licytują stawkę za wyświetlenie reklamy w czasie rzeczywistym.

Przykład ClickMatic pokazuje, że największe zainteresowanie zakupem reklam za pośrednictwem platform transakcyjnych wykazują serwisy zajmujące się zakupami grupowymi, firmy z branży finansowej, gier liczbowych i zakładów sportowych oraz sektora motoryzacyjnego. W ciągu dwóch miesięcy działalności ClickMatic zrealizowano ponad 40 kampanii reklamowych.

„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem reklam za pośrednictwem platform transakcyjnych wykorzystujących technologię RTB i Audience Targeting. Na świecie platformy typu AdExchange są bardzo popularne. Stosunkowo krótka obecność tego narzędzia na polskim rynku wskazuje, że reklamodawcy i wydawcy serwisów internetowych chętnie wykorzystują w swych działaniach innowacyjne rozwiązania podążające za światowymi trendami w reklamie odsłonowej” – mówi Maciej Teliszewski, Prezes Zarządu firmy ClickAd, do której należy ClickMatic, pierwsza polska platforma transakcyjna typu AdExchange.

Dzięki współpracy z szeroką grupą wydawców serwisów internetowych ClickMatic udostępnia reklamodawcom profile internautów ustalane na bazie zainteresowań i intencji użytkowników. Za pomocą technologii Real-Time Bidding (RTB) reklamodawcy mogą w czasie rzeczywistym licytować odsłony na podstawie ich przewidywanej wartości. W efekcie przekaz reklamowy trafia konkretnie do zainteresowanej grupy odbiorców, co pozwala zwiększyć skuteczność kampanii. Dodatkowo ClickMatic automatycznie optymalizuje powierzchnię danego wydawcy. Algorytm w systemie tak dopasowuje licytowaną reklamę, by zysk wydawcy był jak największy. Korzystając z ClickMatic wydawcy i reklamodawcy uzyskują wyższe zwroty ze swoich inwestycji, dostarczając swoim użytkownikom i klientom sprofilowaną reklamę.

Od momentu uruchomienia ClickMatic zaobserwowano z miesiąca na miesiąc wzrost przychodów wydawców serwisów internetowych średnio o ponad 40 proc. Niektórzy wydawcy odnotowali wzrost przychodów sięgający nawet 150 proc. Jednocześnie wzrosła liczba wyświetleń reklam – średnio o 83 proc. Współczynnik umożliwiający mierzenie efektywności kampanii (eCPM) wzrósł o 5 proc., a współczynnik klikalności reklam (CTR) o 27 proc.

ClickMatic działa w ten sposób, że w momencie, gdy użytkownik wchodzi na stronę internetową, wydawca serwisu przesyła do platformy zapotrzebowanie na reklamę z określoną przez niego ceną podstawową. System sprawdza zaproponowane przez reklamodawców stawki oraz dane o specyfikacji powierzchni reklamowej, profilu użytkownika oraz kontekście strony. Następnie odbywa się aukcja w czasie rzeczywistym (RTB). Wygrywa reklamodawca, który zaproponował najwyższą stawkę. Platforma ClickMatic przesyła odpowiednią kreację reklamową do wydawcy serwisu internetowego. Użytkownik widzi kreację reklamodawcy, który wygrał aukcję. Proces ten trwa 75 milisekund, czyli tyle, co mrugnięcie powieką.

Źródło: ClickAd

Dodatkowe informacje:

ClickAd Sp. z o.o. to jedna z wiodących firm na rynku marketingu internetowego oferująca kompletny zakres usług i produktów z dziedziny marketingu i reklamy online. Działalność spółki obejmuje pięć linii biznesowych: Clickad (zajmujący się integracją strategii i działań komunikacyjnych online) Adleader (zajmujący się szeroko rozumianym Performance Marketingiem, czyli działaniami rozliczanymi za efekty, a w tym sieć afiliacyjna Adleader), Direct Traffic (specjalizujący się w marketingu wyszukiwarkowym), Clickmatic (pierwsza polska platforma typu AdExchange), Clickad Interactive (prowadzący kompleksowe działania w obszarze interactive). Jednym z inwestorów z spółce jest 3TS Capital Partners jeden
z wiodących funduszy private equity i venture capital w Europie Środkowo-Wschodniej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764