Marketing miejsc to działania realizowane przez wiele miejscowości w Polsce i za granicą. Często strategie te obejmują duże wydarzenia, wiele miast prowadzi równolegle działania nakierowane na pozyskiwanie inwestycji zagranicznych oraz kapitału finansowego i intelektualnego. Jedną z najaktywniejszych na tym polu miejscowości w Polsce jest Wrocław, który od lat stawia na rozwój sektora IT, także w obszarze sztucznej inteligencji.
Aby aktywizować inwestycje w tej dziedzinie, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW) opracowała raport dostarczający twardych danych o stanie rozwoju lokalnego ekosystemu AI. Wydana na początku września publikacja skierowana jest do inwestorów, przedsiębiorców i analityków. Jest ona jednym z narzędzi promocji miasta Wrocław w trakcie XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
“Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021” jest wynikiem badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych w czerwcu i lipcu bieżącego roku. Dostępna w dwóch wersjach językowych publikacja (wersja PL[PDF], wersja EN[PDF]) opisuje m.in. profil wrocławskich firm AI, ich klientów, typy wdrożeń oraz najczęściej wykorzystywane przez nich technologie. Raport zarysowuje także kierunki rozwoju działalności lokalnych przedsiębiorstw, finansowania projektów B+R, pozyskiwania specjalistów oraz współpracy z uczelniami.
Koncepcję raportu, metodologię, a także opracowanie tekstu i wersji wizualnej raportu zrealizowała agencja Clipatize specjalizująca się w tworzeniu materiałów merytorycznych w komunikacji B2B.
- Głęboko wierzymy, że aglomeracja wrocławska stanie się wiodącym hubem w zakresie zastosowań i kompetencji AI w Polsce oraz Europie. Działania takie jak ten raport mają na celu poszerzenie wiedzy na temat lokalnego sektora AI oraz zebranie i promowanie aktualnych danych, tak aby wspierać rozwój lokalnego ekosystemu biznesowego - komentuje Magdalena Okulowska, prezes ARAW
“Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021” jest kolejnym raportem, jaki Clipatize przygotowała dla Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Wcześniej opracowany przez agencję Clipatize raport dotyczył perspektyw rozwoju Przemysłu 4.0 we Wrocławiu.
Odpowiadająca za koncepcję treści merytorycznych obu tych publikacji Ewa Agata Balazinska, Tech Content Director w Clipatize komentuje:
- Dogłębny research i zrozumienie tematu jest podstawą tworzenia dobrych treści bez względu na podejmowany temat czy branżę. W projekcie dla ARAW nadrzędnym celem było dotarcie do danych, które poszerzą wiedzą na temat wrocławskiego sektora AI – wyjście poza źródła wtórne było zatem oczywistym posunięciem. Dzięki połączeniu metod ilościowych i jakościowych udało nam się stworzyć materiał, który prezentuje wartość wyrastającą poza standardowe przekazy marketingowe.
Jakub Lebuda, Dyrektor Zarządzający agencji Clipatize podsumowuje:
- Komunikacja w biznesie ma sens i wartość tylko wtedy, kiedy niesie za sobą merytoryczną, przydatną odbiorcom wiedzę. Szanse na sukces w długim terminie mają te organizacje, które oferują przemyślane usługi i oferują je w taki sposób, aby mogły przynosić one korzyść ich odbiorcom i ułatwiać im funkcjonowanie na rynku. Przykładem tak przemyślanych działań jest właśnie raport o sektorze AI, którego realizację powierzyła Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej
Źródło: Clipatize Sp. z o.o. sp. k.