logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Clotify zmienia telewizyjny product placement w mierzalny kanał sprzedażowy

  PR 13.09.2019, przeczytano 249 razy

Clotify jest mobilną platformą AD-TECH, która skrywa w sobie szerokie spektrum możliwości zarówno dla mediów telewizyjnych, sponsorów lokowania produktów jak i użytkowników. To pierwsza w  Polsce i Europie aplikacja mobilna, która umożliwia przekierowanie widzów z programów telewizyjnych, przez „second screen” – aplikację Clotify, do sklepów reklamodawców i obiektywne zmierzenie wpływu product placement na realną sprzedaż online. Użytkownicy aplikacji mogą zarówno  kupić dokładnie takie same stylizacje jakie mieli na sobie bohaterowie programów telewizyjnych, ale także mają możliwość sprzedawania własnych ubrań za pomocą funkcjonalności second hand. Z Clotify korzyści czerpią zarówno użytkownicy, jak i właściciele marek odzieżowych oraz producenci programów telewizyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/clotify-zmienia-telewizyjny-product-placement-w-mierzalny-kanal-sprzedazowy,383970,artykul.html

Clotify powstało z inicjatywy Mikołaja Krzemińskiego. Pomysł zrodził się w jego głowie, kiedy widząc swoją partnerkę przygotowującą się na wieczorną imprezę odczuł brak aplikacji, która pomogłaby jej skompletować stylizację składającą się z modnych i pasujących do siebie ubrań. Wkrótce potem do Mikołaja dołączył Maciej Szurek i wspólnie zaczęli opracowywać projekt. Twórcy zauważyli i wykorzystali trend, jakim jest stopniowe osłabianie się roli tradycyjnej reklamy oraz rosnące znaczenie e-commerce. Zwrócili uwagę również na fakt, że zainteresowanie modą nieustannie zwiększa się, nasze szafy pękają w szwach, a większość osób wciąż uważa, że nie ma się w co ubrać. Pierwsza wersja aplikacji powstała w 2014 r. Clotify pełnił wtedy funkcję ,,wirtualnej szafy’’ – użytkownicy mogli dodawać zdjęcia poszczególnych części swojej garderoby, a program na podstawie algorytmów proponował im gotowe stylizacje składające się z ich własnych ubrań uzupełnionych o nowe produkty pochodzące od partnerów aplikacji. Przez kilka lat Clotify wielokrotnie zmieniał się, pojawiały się nowe pomysły, dodawano kolejne funkcjonalności.

- Prawdziwy przełom nastąpił kiedy dodaliśmy publiczne wirtualne szafy stylistek, szafiarek i vlogerek modowych, które umieszczały na swoich profilach w aplikacji piękne stylizacje składające się ubrań pochodzących od partnerów reklamowych Clotify. Można powiedzieć, że udało nam się zmienić inwazyjną reklamę na inspiracje modowe, które zaczęły się cieszyć ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowniczek. Widząc potencjał współpracy z influencerami postanowiliśmy rozszerzyć sekcję inspiracji o stylizacje pochodzące od gwiazd muzyki pop. Podpisaliśmy umowę z Universal Music Polska i nawiązaliśmy współpracę ambasadorską z Saszan, aby prezentować stylizacje pochodzące z teledysków na jej profilu w Clotify.  – mówi Maciej Szurek, CMO w Clotify.

Obecnie gorącą nowością i największym sukcesem inicjatorów Clotify jest wprowadzenie funkcji copy-the-look, umożliwiającej użytkownikom zakup dokładnie takich samych ubrań, jakie miały na sobie influencerzy i bohaterowie programów telewizyjnych. Twórcy aplikacji nawiązali niedawno współpracę z producentami ,,Rodzinki.pl’’, największego formatu serialowego na rynku polskim! Dzięki temu widzowie oglądający najnowszy, 15. sezon będą mogli, przeglądać publiczne wirtualne szafy występujących tam bohaterów, zainspirować się ich stylem  i od razu  zakupić noszone przez nich ubrania i akcesoria poprzez aplikację Clotify. Warto zaznaczyć, że za stylizacje bohaterów serialu odpowiedzialna jest wybitna stylistka i kostiumografka, Anna Męczyńska. Ponadto, w ,,Rodzince.pl’’ występuje wielu bardzo popularnych aktorów reprezentujących różne pokolenia, takich jak np. Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, dlatego też widzowie w każdym wieku będą mogli znaleźć coś interesującego dla siebie.

- Największym wyzwaniem tradycyjnych mediów telewizyjnych na całym świecie są zmniejszające się budżety reklamodawców, którzy uciekają do digitalu. Globalni giganci tacy jak ADIDAS, czy rodzimi liderzy jak LPP, już kilka lat temu zrezygnowali z reklamy telewizyjnej. Dzisiaj, po raz pierwszy w historii, Clotify umożliwia mediom telewizyjnym i reklamodawcom zmierzenie bezpośredniego wpływu product placement na realną sprzedaż online. Jesteśmy brakującym ogniwem technologicznym, które wygeneruje dodatkowe strumienie przychodów wszystkim uczestnikom łańcucha wartości. – podkreśla Mikołaj Krzemiński, CEO w Clotify.

Product placement jest powszechnie stosowaną techniką marketingową, która polega na tym, że producenci  promują swoje produkty poprzez wypożyczenie ich do popularnych środków przekazu jakimi są np. filmy czy właśnie seriale. Do tej pory nie było jednak możliwości dokonania dokładnego pomiaru, w jaki sposób takie lokowanie produktu przekłada się na wyniki sprzedażowe. Twórcy Clotify postanowili wykorzystać ten fakt i zacząć od produktów odzieżowych, rozszerzając w przyszłości swoją ofertę o inne trudno „brandowalne” kategorie produktowe takie jak, meble, artykuły wyposażenia wnętrz i kosmetyki.

Kolejnym potężnym trendem, które wieje w żagle Clotify to dynamiczny rozwój rynku produktów używanych. Dzięki Clotify użytkownicy mogą nie tylko inspirować się stylem swoich idoli, ale również sprzedawać ubrania bądź kupować je od innych użytkowników. Wg badań rynek odzieży używanej w roku 2022 będzie wart 41 mld $. Prognozy przewidują także, że sprzedaż ubrań z tzw. drugiej ręki do 2027 r. wyniesie 11% całego rynku modowego – oznacza to, że sektor ten będzie generować większe dochody niż największe koncerny odzieżowe. Twórcom Clotify bardzo zależy na bezpieczeństwie użytkowników aplikacji. Model płatności polega na tym, że pieniądze kupującego trafiają na początku na platformę Dotpay (wykorzystywaną np. przez Allegro), natomiast do sprzedającego dopiero wtedy, gdy wyśle on nabywcy numer przesyłki. Nie zdarzy się więc sytuacja, w której kupujący nie otrzyma od sprzedającego opłaconej przesyłki. Ponadto, każdy nabywca ma 14 dni na reklamację towaru.

Gigantyczny potencjał tego konceptu dostrzegli organizatorzy prestiżowego programu akceleracyjnego K-Startup Grand Challenge 2019 z Korei Południowej. Prawie 1700 zespołów z 95 krajów walczyło o udział w 3.5 miesięcznej akceleracji. Zakwalifikowanych zostało 40, miedzy innymi Clotify, jako jedyny zespół z Polski. Założyciele przebywają obecnie w Seulu, prowadząc rozmowy z Koreańskimi stacjami telewizyjnymi, producentami seriali i markami odzieżowymi, aby na wiosnę uruchomić projekt na rynku Koreańskim. Dzięki innowacyjnej formule reklamowej, Clotify ma realną szansę na dokonanie rewolucji nie tylko w szafach użytkowników, ale także w przychodach producentów marek odzieżowych oraz programów telewizyjnych na całym świecie.

Źródło: Clotify

www.clotify.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Home.pl debiutuje za granicą
Największy w Polsce dostawca usług internetowych rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Na miejsce swojego debiutu home.pl wybrał Rumunię. W planach rozwoju są już kolejne kraje.
Marketerzy mogą lepiej dotrzeć do Polaków w komunikacji miejskiej
48% Polaków korzysta z telefonu w komunikacji miejskiej. Najwięcej osób wpatruje się w ekran w czasie od 2 do 5 min. Kilka procent sprawdza reklamy, na co z optymizmem patrzą marketerzy. Badanie pokazuje też, że pasażerowie poszukują głównie informacji o polityce oraz lekkiej rozrywki, często o charakterze tabloidowym. Na trzecim miejscu są social media. Według...
Wygodne wyszukiwarki w e-commerce
8 pażdziernika miała miejsce oficjalna premiera raportu „Wygodne wyszukiwarki w e-commerce”, wydanego przez Usability LAB z Grupy RST. Patronat medialny nad publikacją objęli Magazyn E-commerce oraz InternetStandard.
Sportklub stawia na motorsport
Dla tych, którym w krwiobiegu krąży benzyna, którzy przeliczają moc obrotową i konie mechaniczne sprawniej niż wydawaną w sklepie gotówkę i nie mogą żyć bez szybkości oraz adrenaliny, Sportklub przygotował nie lada gratkę. Stacja pozyskała prawa do kilku serii wyścigowych. Część z nich odbędzie się jeszcze w tym roku.
Bitwa prowadzących w kampanii kanałów Kuchnia+ i Domo+
„Kuchnia+ dodaje smaku. Domo+ pełne inspiracji” – pod takim hasłem ruszyła najnowsza kampania kanałów Platformy CANAL+: kulinarnego Kuchnia+ i wnętrzarskiego Domo+. To pierwsza w historii tych stacji akcja promocyjna, która łączy w swoim przekazie dwa brandy i podkreśla ich komplementarny charakter.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764