logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cloud Technologies udostępni dane o zainteresowaniach użytkowników smartfonów

  PR 17.07.2017, przeczytano 614 razy
ilustracjastrzałka

Cloud Technologies będzie dostarczać dane o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników urządzeń mobilnych. Reklamodawcy będą mieli dostęp do informacji pochodzących z 30 krajów na świecie, w tym 50 mln anonimowych profili polskich internautów korzystających ze smartfonów i tabletów. Pierwszym nabywcą mobilnych danych będzie Adform, jedna z największych na świecie firm pośredniczących w sprzedaży reklam w Internecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cloud-technologies-udostepni-dane-o-zainteresowaniach-uzytkownikow-smartfonow,33135,artykul.html

Dane mobilne - kopalnia informacji

Dotychczas Cloud Technologies za pośrednictwem swojej platformy OnAudience.com, dostarczała reklamodawcom wyłącznie dane o zainteresowaniach użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów oraz stron mobilnych. Obecnie notowana na NewConnect spółka gromadzi i analizuje również informacje z urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Nie bez powodu — zdaniem Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, to dane mobilne mają ogromny potencjał, bo dostarczają najbardziej precyzyjnych informacji o zainteresowaniach internautów.
 
 — Od dłuższego czasu pracowaliśmy nad rozwojem technologii umożliwiających pozyskiwanie danych z urządzeń mobilnych o zainteresowaniach ich użytkowników. Klienci chcą docierać do rosnącego grona użytkowników smartfonów ze spersonalizowaną reklamą, adekwatną do ich faktycznych potrzeb i zainteresowań, ponieważ coraz więcej czasu spędzają oni przed ekranami „komórek” czy tabletów. To kopalnia wartościowych informacji — zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Jak wynika z czerwcowego raportu Global Digital Snapshot, w tej chwili już ponad 5 miliardów osób na całym świecie korzysta  z urządzeń mobilnych. Stanowi to prawie 70% globalnej populacji. Polska nie odstaje od światowej średniej, wręcz przeciwnie, z urządzeń mobilnych korzystamy wyjątkowo chętnie. Z badań IAB wynika, że w Polsce aż 79 proc. internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów.

Marketerzy będą mieli łatwiej

Cloud Technologies jest jedną z nielicznych firm na świecie dostarczających mobilne dane typu 3rd party. Pomimo, że zapotrzebowanie na nie jest bardzo duże, to na świecie istnieje zaledwie garstka firm mogących pochwalić się ich sprzedażą. Oferowane przez Cloud Technologies cyfrowe informacje pochodzą z aplikacji instalowanych na smartfonach i tabletach. Umożliwią one marketerom targetowanie reklam z jeszcze większą precyzją dzięki kierowaniu ich do odbiorców aktualnie korzystających z określonych aplikacji. W połączeniu z dostępnymi już danymi 3rd party z komputerów stacjonarnych oraz stron mobilnych, dadzą one marketerom niewspółmiernie większe możliwości budowania zaawansowanych modeli Audience Targetingu.

— Patrząc na dynamikę rozwoju reklamy mobilnej widać jak duży potencjał mają dane mobilne. Już teraz w Adform połowa realizowanych kampanii emitowana jest na urządzeniach mobilnych. Dalszy rozwój segmentu reklamy mobilnej będzie uzależniony od dostępności danych umożliwiających targetowanie kampanii reklamowych na urządzeniach mobilnych. Współpraca z Cloud Technologies umożliwi jeszcze precyzyjniejsze profilowanie kampanii reklamowych na naszej platformie —
mówi Bartosz Malinowski, Vice President Sales CEE, MENA w Adform.

30 krajów w zasięgu. Rosną wydatki na reklamę mobilną

Dane mobilne OnAudience.com, platformy opracowanej przez Cloud Technologies, pochodzą z 30 rynków świata, największe z nich to Włochy oraz Turcja, gdzie spółka posiada ponad 100 mln anonimowych profili mobilnych internautów. Każdy taki profil przypisany jest do konkretnego urządzenia i użytkownika. Ponieważ korzystamy z wielu urządzeń, przeciętny internauta posiada kilka profili. Firmy specjalizujące się w analityce Big Data potrafią je zidentyfikować i połączyć, co umożliwia im śledzenie naszej aktywności w sieci z jeszcze większą dokładnością. Na polskim rynku dostępnych jest ponad 50 mln profili podzielonych na grupy utworzone na podstawie charakteru posiadanych przez internautę aplikacji. Taksonomia aktualnie obejmuje 49 grup, które segmentowane są zgodnie z modelem obecnym w AppStore i Google Play. Największe z nich to Tools, Communication oraz Music and Audio. Ponadto, platforma OnAudience.com daje swoim użytkownikom możliwość tworzenia indywidualnych segmentów.

Firmy coraz chętniej reklamują się na urządzeniach mobilnych, o czym informuje Związek Pracodawców Branży Internetowej w badaniu IAB AdEx Benchmark Report (Europe). Dowiadujemy się z niego, że wydatki na reklamę mobilną wzrosły w 2016 r. o 52,9 proc. w porównaniu do 2015 roku osiągając kwotę 5,4 mld euro. Według analityków, już w najbliższej przyszłości wydatki na kampanie na smartfonach i tabletach mają przewyższyć budżety na reklamę desktopową.

Źródło: Cloud Technologies

www.cloudtechnologies.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764