logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co babcia i dziadek robią na Facebooku?

  PR 22.01.2018, przeczytano 968 razy

Internauci po 65. roku życia spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Nie tylko szukają kontaktu z bliskimi, ale też konsumują treści związane z ich zainteresowaniami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-babcia-i-dziadek-robia-na-facebooku,35189,artykul.html

Rozwój technologii i zmiana nawyków sprawiły, że reprezentanci wszystkich pokoleń korzystają z mediów społecznościowych. Starsi ludzie stanowią coraz większy odsetek użytkowników internetu - dzięki niemu utrzymują kontakt z bliskimi i czerpią wiedzę na interesujące ich tematy.

- Wbrew obiegowej opinii, że social media to kanały tylko dla młodych, warto wiedzieć, że 4% wszystkich użytkowników Facebooka to osoby 65+. Musimy pamiętać, że z polskiej wersji językowej Facebooka korzystamy już prawie 10 lat. Co więcej, dostęp do komputerów i internetu jest coraz powszechniejszy w każdej grupie wiekowej -
mówi Franciszek Georgiew, założyciel agencji Social Tigers.

Przyglądając się statystykom grup odbiorców Facebooka, zauważymy, że minimalnie więcej użytkowników po 65. roku życia to kobiety (51%). Nie powinno być zaskoczeniem, że najbardziej aktywnymi seniorami w mediach społecznościowych są mieszkańcy Warszawy, Poznania i Wrocławia. Czwarta w kolei miejscowość różni się w zależności od płci - aktywniejsze online są panie z Łodzi, a panowie z Krakowa. Seniorów przybywa, również na Facebooku.

Senior daje lajka

Mężczyźni po 65. roku życia na Facebooku śledzą głównie treści związane z polityką. Ich ulubione strony to profile portali informacyjnych. Część seniorów interesuje się też sportem i obserwuje fan page Justyny Kowalczyk i innych gwiazd sportu. Popularnością cieszą się też profile muzyczne poświęcone tematyce The Beatles i Czesława Niemena.

Seniorki również wykazują zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami politycznymi, jednak znacznie mniejsze. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród kobiet 65+ jest poradnikowa. Panie szukają wskazówek, które pomogą im szybciej wykonywać codzienne obowiązki. Lubią też strony serwisów informacyjnych z ciekawostkami i treściami rozrywkowymi, związane z dbaniem o zdrowie i modą. Nie powinno nikogo też zdziwić, że chętnie obserwują strony o zdrowiu, ogrodnictwie i modzie.

Co ciekawe, seniorki chętniej niż seniorzy korzystają z wersji mobilnej Facebooka. 63% kobiet korzysta z tego serwisu społecznościowego na komputerze, a 31% ze smartfona z Androidem. Natomiast komputer preferuje 70% mężczyzn, a smartfon z Androidem 23%.

Źródło: Social Tigers

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764