logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co czeka pracodawców i pracowników po otwarciu gospodarki?

  PR 15.05.2020, przeczytano 667 razy
ilustracja
Marek Bernaciak

Cały kraj od marca w różnym stopniu mierzy się z konsekwencjami zamknięcia gospodarki. Możemy zakładać, że zapowiedziany 3. etap jej odmrażania będzie jednym z ostatnich kroków w stronę przywrócenia pełnego funkcjonowania handlu i przemysłu. Jakie trudności pojawią się w najbliższych tygodniach przed firmami i co same firmy mogą zrobić, by jak najszybciej odzyskać pozycję na rynku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-czeka-pracodawcow-i-pracownikow-po-otwarciu-gospodarki,387019,artykul.html

– Musimy pamiętać, że gospodarka to przede wszystkim ludzie. Konsumenci, którzy decydują, który towar są w stanie zakupić, i pracownicy, którzy go wytwarzają i sprzedają. Ich trudna sytuacja nie skończy się razem z otwarciem gospodarki. Rodzice będą musieli znaleźć pomoc na czas wakacji, które zwykle łączyli ze swoim urlopem. Inni będą potrzebowali pomocy w opiece nad starszymi członkami rodziny, czym dotychczas się zajmowali, co również wpłynie na jakość wykonywanych zadań. Jako pracodawcy musimy być świadomi, że przed wszystkimi jeszcze długie miesiące, zanim sytuacja powróci do normalności – mówi Marek Bernaciak, założyciel firmy AMB Technic, od ponad 25 lat obecnej na polskim rynku. Przedsiębiorstwo z siedzibą w wielkopolskim Kole zatrudnia prawie 30 pracowników, którzy związani są z firmą od lat i pomogli zbudować rozpoznawalną w Europie markę.

Według danych udostępnianych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią w Polsce 99,8% wszystkich podmiotów prowadzących działalność. Dla tych firm każda nieprzewidziana niedyspozycja pracownika stanowi poważny problem, szczególnie pod względem logistycznym. Najczęściej po prostu nie mają one wystarczających zasobów, aby rozdzielić nadprogramowe działania między pracownikami. Stworzenie stabilnej sytuacji, pozwalającej na przywrócenie funkcjonowania firmy, wymaga nie tylko wsparcia z zewnątrz, najczęściej oznaczającego skorzystanie z zaproponowanej przez rząd tarczy antykryzysowej. Często niezbędną pomocą jest zewnętrzne doradztwo i ocenienie, które elementy działają bez zarzutu, a w których miejscach należy wprowadzić usprawnienia.  

– Niezbędne jest działanie holistyczne w planowaniu działań na najbliższe miesiące i ułożeniu struktur organizacyjnych. Nawet firmy, które nie zwolniły ani jednego pracownika, będą musiały się tego podjąć. Pracodawca musi wiedzieć, na kogo może liczyć, kto z pracowników posiada kompetencje pozwalające mu przejąć nowe obowiązki. Być może część osób zostanie zaangażowana w poszukiwanie nowych klientów, a procesy dotychczas rozdzielone na trzy osoby trafią w ręce tylko jednej? Musimy podejść do tego z otwartą głową, żeby zamiast przeszkód widzieć okazje, a dzięki temu zwiększyć nasze szanse na zachowanie dorobku wielu lat pracy ­– podkreśla Marek Bernaciak.

Jak przewiduje amerykańska agencja inwestycyjna KKR, wyjście z kryzysu będzie przebiegać dłużej niż miało to miejsce w 2008 r., ponieważ obecnie mamy do czynienia z załamaniem nie tylko rynku finansowego, ale przede wszystkim gospodarki realnej. Oznacza to, że nie możemy liczyć na wzrost gospodarczy wcześniej niż od początku 2021 roku. Z kolei 13 maja Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju opublikował prognozy zapowiadające spadek polskiego PKB o 3,5% w 2020 r., podkreślając jednak, że pozostaniemy jednym z państw europejskich najmniej dotkniętych kryzysem.

Źródło: AMB Technic

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprytne zakupy - nawyk polskiego konsumenta
Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach...
Analiza przeszło 71,4 tys. cen detalicznych wykazała, że w czerwcu br. codzienne zakupy podrożały średnio o 3,1% rdr. Dla porównania, w maju wzrost rdr. wyniósł 2,9%, a w kwietniu – 2,4%. Do tego na siedemnaście monitorowanych kategorii produktów trzynaście znalazło się na plusie. Najmocniej poszły w górę słodycze i desery, bo o 11,2% rdr. Tym samym zaliczyły one jedyną w...
GfK - konsumenckie wciąż na plusie
Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez 6 miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie „nad kreską”. Stabilizacja to bardzo dobra wiadomość dla branży handlowej i firm, które planują sprzedaż w drugiej połowie roku.
Kto się boi 4-dniowego tygodnia pracy?
Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, że wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej ¼ respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70 proc. popiera pomysł skrócenia czasu...
Sztuczna inteligencja: nowe regulacje w e-commerce
Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764