logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co czeka rynek eventów w najbliższych miesiącach?

  PR 11.07.2022, przeczytano 650 razy
ilustracja
Magda Maruszak, Senior Event & Creative Manager w ITBC Communication

Branża eventowa była jedną z tych, które najbardziej boleśnie odczuły skutki pandemii. Długotrwałe ograniczenia i restrykcje, ale także strach samych klientów sprawiły, że przez długie miesiące w tej kwestii nie działo się nic. To natomiast przełożyło się na zmiany w samej branży – firmy redukowały zatrudnienie, a specjaliści zmuszeni byli się przebranżowić. Teraz kiedy rynek spotkań i eventów odżył, sytuacja wcale nie jest taka różowa, jak mogło by się wydawać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-czeka-rynek-eventow-w-najblizszych-miesiacach,396549,artykul.html

- Obecnie największym problemem branży eventowej jest brak specjalistów – osób, które w profesjonalny i kompleksowy sposób są w stanie wszystko zorganizować od A do Z. Pandemia odcisnęła tutaj duże piętno, gdyż ludzie zmuszeni byli szukać innych zajęć, aby utrzymać siebie i swoje rodziny. Teraz kiedy obserwujemy coraz większe zainteresowanie przeróżnymi wydarzeniami, okazuje się, że nie ma komu ich organizować. Luka na rynku jest ogromna i ciężko ją zasypać mało doświadczonymi juniorami – mówi Magda Maruszak, Senior Event & Creative Manager w ITBC Communication.

Kolejnym problemem, który dotyka branżę eventową, jest niepewność zleceniodawców. Przez długi czas firmy wstrzymywały się z decyzjami o organizacji spotkań, bojąc się nagłej zmiany regulacji czy wprowadzenia kolejnych ograniczeń. Skutkuje to tym, że dziś decyzje o organizacji wydarzeń zapadają w ostatniej chwili, a czas na ich wykonanie jest wyjątkowo krótki. Biorąc pod uwagę wyraźnie mniejszą liczbę wykonawców dostępnych na rynku, przekłada się to na ich ogromne obłożenie pracą, a co za tym idzie koniecznością odmawiania realizacji niektórych zleceń. Należy przy tym pamiętać, że problemy z dostępnością nie dotyczą tylko pracowników branży eventowej. Wiele restauracji, hoteli, dostawców cateringu czy firm produkujących gadżety zniknęło z rynku, co jeszcze bardziej utrudnia pracę. Oczywiście w ich miejsce pojawiły się już nowe podmioty - tylko te na początek trzeba sprawdzić, a to wymaga czasu.

- Znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy po stronie klientów jest oczekiwanie szybkiej, niemal błyskawicznej realizacji eventu. Z drugiej strony mierzymy się z brakiem dostępności miejsc, a nawet tak prozaicznymi rzeczami, jak puste magazyny dostawców wszystkich tych elementów, które są niezbędne do organizacji nawet mniejszego wydarzenia. W pewnym momencie brakowało nawet papieru w drukarniach, co siłą rzeczy przekładało się na dłuższy czas konieczny na przygotowanie wydarzenia – dodaje Magda Maruszak.

Dla klientów firm eventowych coraz większym zaskoczeniem są także ceny. Inflacja nie ominęła także i tej branży. Obserwujemy wzrost cen wynajmu, żywności, transportu, praktycznie wszystkich elementów związanych z organizacją wydarzenia. To musi przełożyć się końcową wycenę, a klienci pamiętają cenniki sprzed dwóch lat – jeszcze sprzed pandemii, inflacji i wojny na Ukrainie. To, co wtedy wystarczyłoby na organizację dużego eventu z rozmachem, dziś ledwo starcza na mocno okrojoną wersję minimum.

Niestety, nie widać póki co perspektywy na poprawę obecnej sytuacji. Nie ma na horyzoncie żadnych sygnałów, aby ceny miały spadać, a raczej należy się spodziewać dalszego ich wzrostu. Również firmy zajmujące się organizacją eventów potrzebują czasu, aby odbudować swoje zasoby kadrowe. Oznacza to wprost, że za organizację dowolnego wydarzenia zapłacimy w najbliższych miesiącach więcej, a na realizację musimy zarezerwować znacznie więcej czasu. Warto mieć tego świadomość planując kalendarz eventów w swoje firmie, ale i rezerwując budżety na ich realizację. Dobrą wiadomością jest jednak to, że branża eventowa odżyła i pracy jest naprawdę sporo.

Źródło: ITBC Communication

www.itbc.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spadki w e-commerce. Długofalowy trend czy wyjątek od reguły?
Sektor e-commerce na przestrzeni ostatnich dwóch lat radził sobie doskonale. Jeszcze w tym roku przewidywano dwucyfrowe wzrosty, mimo galopującej inflacji, rosnących cen, a także rosyjskiej agresji na Ukrainę. Optymizm został jednak przyhamowany w głównej mierze przez czynniki geopolityczne. Jednocześnie idą za tym realne liczby. Raport Salesforce wskazuje, że w pierwszym kwartale...
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach. Podwyżki cen Amazon Prime w Europie nasuwają pytanie: czy rywal rodzimego koncernu zwiększy swoją przewagę nad firmą założoną przez Jeffa Bezosa?
Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. 3 trendy, które zostaną z nami na dłużej
Covid-19 zmienił bieg historii. Gdy myśleliśmy, że wszystko się uspokaja, nadszedł luty 2022, który ponownie wskazał inne priorytety i zmodyfikował komunikację wielu marek. Jak podsumować minione pół roku w branży kreatywnej? Które trendy dominują i co zostanie z nami na dłużej?
Transparentność przekazu w influencer marketingu
Influencer marketing, to przestrzeń komunikacji wielu marek i firm, w której wciąż krystalizują się zasady współpracy i oznaczania postów reklamowych. Choć to twórca ponosi odpowiedzialność za jasność przekazu, to nie może być ona obojętna dla klientów i agencji. Ten Fajny Management (TFM), firma zajmująca się managementem blisko 30...
Nowe trendy w marketingu. Badania pokazują, że wiele się zmienia
Jeśli sięgnąć po wyniki najnowszych badań takich jak „State of Marketing” czy „State of Connected Consumer” wyraźnie widać, że oczekiwania konsumentów ewoluowały. Coraz ważniejsze staje się personalizowanie przekazu, już nawet nie do określonych grup docelowych, ale do konkretnych osób. Niezmiernie ważnym okazują się współcześnie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764