logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co czeka rynek eventów w najbliższych miesiącach?

  PR 11.07.2022, przeczytano 1132 razy
ilustracja
Magda Maruszak, Senior Event & Creative Manager w ITBC Communication

Branża eventowa była jedną z tych, które najbardziej boleśnie odczuły skutki pandemii. Długotrwałe ograniczenia i restrykcje, ale także strach samych klientów sprawiły, że przez długie miesiące w tej kwestii nie działo się nic. To natomiast przełożyło się na zmiany w samej branży – firmy redukowały zatrudnienie, a specjaliści zmuszeni byli się przebranżowić. Teraz kiedy rynek spotkań i eventów odżył, sytuacja wcale nie jest taka różowa, jak mogło by się wydawać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-czeka-rynek-eventow-w-najblizszych-miesiacach,396549,artykul.html

- Obecnie największym problemem branży eventowej jest brak specjalistów – osób, które w profesjonalny i kompleksowy sposób są w stanie wszystko zorganizować od A do Z. Pandemia odcisnęła tutaj duże piętno, gdyż ludzie zmuszeni byli szukać innych zajęć, aby utrzymać siebie i swoje rodziny. Teraz kiedy obserwujemy coraz większe zainteresowanie przeróżnymi wydarzeniami, okazuje się, że nie ma komu ich organizować. Luka na rynku jest ogromna i ciężko ją zasypać mało doświadczonymi juniorami – mówi Magda Maruszak, Senior Event & Creative Manager w ITBC Communication.

Kolejnym problemem, który dotyka branżę eventową, jest niepewność zleceniodawców. Przez długi czas firmy wstrzymywały się z decyzjami o organizacji spotkań, bojąc się nagłej zmiany regulacji czy wprowadzenia kolejnych ograniczeń. Skutkuje to tym, że dziś decyzje o organizacji wydarzeń zapadają w ostatniej chwili, a czas na ich wykonanie jest wyjątkowo krótki. Biorąc pod uwagę wyraźnie mniejszą liczbę wykonawców dostępnych na rynku, przekłada się to na ich ogromne obłożenie pracą, a co za tym idzie koniecznością odmawiania realizacji niektórych zleceń. Należy przy tym pamiętać, że problemy z dostępnością nie dotyczą tylko pracowników branży eventowej. Wiele restauracji, hoteli, dostawców cateringu czy firm produkujących gadżety zniknęło z rynku, co jeszcze bardziej utrudnia pracę. Oczywiście w ich miejsce pojawiły się już nowe podmioty - tylko te na początek trzeba sprawdzić, a to wymaga czasu.

- Znaleźliśmy się w sytuacji, kiedy po stronie klientów jest oczekiwanie szybkiej, niemal błyskawicznej realizacji eventu. Z drugiej strony mierzymy się z brakiem dostępności miejsc, a nawet tak prozaicznymi rzeczami, jak puste magazyny dostawców wszystkich tych elementów, które są niezbędne do organizacji nawet mniejszego wydarzenia. W pewnym momencie brakowało nawet papieru w drukarniach, co siłą rzeczy przekładało się na dłuższy czas konieczny na przygotowanie wydarzenia – dodaje Magda Maruszak.

Dla klientów firm eventowych coraz większym zaskoczeniem są także ceny. Inflacja nie ominęła także i tej branży. Obserwujemy wzrost cen wynajmu, żywności, transportu, praktycznie wszystkich elementów związanych z organizacją wydarzenia. To musi przełożyć się końcową wycenę, a klienci pamiętają cenniki sprzed dwóch lat – jeszcze sprzed pandemii, inflacji i wojny na Ukrainie. To, co wtedy wystarczyłoby na organizację dużego eventu z rozmachem, dziś ledwo starcza na mocno okrojoną wersję minimum.

Niestety, nie widać póki co perspektywy na poprawę obecnej sytuacji. Nie ma na horyzoncie żadnych sygnałów, aby ceny miały spadać, a raczej należy się spodziewać dalszego ich wzrostu. Również firmy zajmujące się organizacją eventów potrzebują czasu, aby odbudować swoje zasoby kadrowe. Oznacza to wprost, że za organizację dowolnego wydarzenia zapłacimy w najbliższych miesiącach więcej, a na realizację musimy zarezerwować znacznie więcej czasu. Warto mieć tego świadomość planując kalendarz eventów w swoje firmie, ale i rezerwując budżety na ich realizację. Dobrą wiadomością jest jednak to, że branża eventowa odżyła i pracy jest naprawdę sporo.

Źródło: ITBC Communication

www.itbc.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Design niosący zmianę - rozmowa z Ingrid van der Wacht
O tym, dlaczego przyszłość jest naszym wspólnym projektem i czy może być perfekcyjna, rozmawiamy z Ingrid van der Wacht, facylitatorką i specjalistką ds. komunikacji od lat pracującą dla Dutch Design Foundation – organizatora Dutch Design Week, a także jurorką w tegorocznej edycji konkursu make me!
Czy w 2023 roku czeka nas reklamowy boom w podcastach?
Analizując trendy w marketingu cyfrowym, nie sposób przejść obojętnie wobec rosnącej popularności podcastów – twierdzi Marta Sielska z agencji Spicy Mobile. Podczas gdy podcastów słucha już prawie co trzeci internauta w Polsce, dla marketerów to przede wszystkim doskonały kanał reklamowy.
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie, wartość tego rynku zwiększy się w br. o ponad 62% do poziomu 109 mld dolarów. A kluczową rolę w interakcjach z klientami będą odgrywały voiceboty, obsługując 2/3...
Immersyjne doświadczenia czy metawers? Personalizacja, a może wszechobecny CX? Podejście holistyczne czy fokusowe? Poznaj trzy trendy, które wsparte automatyzacją, zadecydują o sukcesie na rynku e-handlu i omnichannel w 2023 roku.
Webinary 2022 – podsumowanie branży, która się profesjonalizuje
W 2022 roku użytkownicy polskiego ClickMeeting na wydarzeniach online w sumie spędzili 1 086 426 dni. Średni czas każdego spotkania to 109 minut. Padł też nowy rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosi ponad 95 tys. złotych. Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że w ubiegłym roku mocno dało się zauważyć, że rynek zdecydowanie ulega...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764