logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co łączy marketing ze szpitalami przyszłości?

  PR 17.02.2021, przeczytano 594 razy
ilustracjastrzałka
fot. Fundacja K.I.D.S.

Okazuje się, że całkiem sporo. Grupa 27 ekspertów z Fundacji K.I.D.S. (wśród nich wolontariusze kompetencyjni Publicis Groupe) opublikowała Raport „Dziecięcy Szpital Przyszłości”, który jest punktem wyjścia do dyskusji o pediatrycznej opiece w Polsce i wizją jej przyszłości. Fundacja chce wprowadzać innowacje, nowe technologie, usprawniać procesy, zmieniać doświadczenia pacjentów, poprawiać komfort pracy lekarzy – wszystko w celu zminimalizowania stresu dzieci i ich rodziców, który związany jest z chorobą i pobytem w szpitalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-laczy-marketing-ze-szpitalami-przyszlosci,390260,artykul.html

Od czego zacząć, żeby postawić właściwą diagnozę? Eksperci K.I.D.S. zaczęli od sprawdzenia światowych trendów, przeprowadzili badania jakościowe z lekarzami, pielęgniarkami, pracownikami szpitalnej administracji i szpitalnymi liderami. Zorganizowali warsztaty design thinking’owe z rodzicami i z dziećmi, zmapowali ścieżkę pacjenta na wzór ścieżki konsumenta - zastosowali cały zestaw narzędzi, których w świecie biznesu używa się do analizy rynku, poznania potrzeb konsumenta i tworzenia produktów, które na te potrzeby odpowiadają.

Inicjatywę wsparł infuture.institute Natalii Hatalskiej, znany z poszukiwania trendów. Tym razem zdefiniował trzy megatrendy dotyczące przyszłości szpitali dla dzieci i nadał im nazwy dziecięcych piosenek z filmów Disney’a. Pierwszy z nich o nazwie „Be our guest” (z filmu „Piękna i bestia”) obejmuje to wszystko, co sprawia, że przestrzeń szpitala jest bardziej oswojona i udomowiona. Znaczenie może mieć każdy element, od kolorystyki, przez design, specjalnie zaprojektowane światło, intuicyjny system znaków i nawigacji. Z pomocą przychodzi szpitalom internet rzeczy i urządzenia smart hospital. Drugi trend „Friend like me” (z filmu „Alladyn”) opiera się na idei pacjentocentryzmu i bierze się ze zrozumienia, że dziecko trafiające do szpitala znajduje się nagle nie tylko w obcej przestrzeni, ale też w otoczeniu nieznanych osób. Dlatego tak ważna jest rola każdego, kogo mały pacjent spotyka na swojej drodze – bo każda z tych osób może zadbać o jego komfort psychiczny. Ogromną rolę w redukcji szpitalnego stresu może odegrać też technologia – np. rozszerzona (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR). Trzeci trend „You’ve got a friend in me” (z filmu „Toy story”) obejmuje wszystkie działania, które zapobiegają wykluczeniu pacjenta z życia poza murami szpitala i pozwalają mu utrzymać relacje, przyjaźnie, uczestniczyć w zajęciach szkolnych. To także dbałość o stworzenie przyjaznego środowiska, które wspiera zawieranie nowych znajomości i ułatwia ich podtrzymanie po wyjściu ze szpitala.

Megatrendy i badania jakościowe stały się punktem wyjścia do analizy i pierwszym krokiem do stworzenia wizji szpitala przyszłości. Na kolejnym etapie bardzo pomocna okazała się technika „consumer journey” - wykorzystywana na co dzień przez marketingowców do tworzenia lepszych produktów, usług i optymalizowania doświadczenia konsumentów z markami. Technika pozwoliła odtworzyć „ścieżkę pacjenta” i lepiej zrozumieć, jakie wyzwania stoją przed szpitalem przyszłości. Dzięki niej autorzy raportu spojrzeli na szpital oczami jego pacjentów i ich rodziców, ale też uchwycili perspektywę lekarzy, pielęgniarek i pracowników szpitalnej administracji - od momentu diagnozy, aż po powrót do domu. Zrozumienie napięć, wyzwań i oczekiwań wszystkich uczestników zaangażowanych w proces leczenia pozwala rozpocząć dyskusję o innowacyjnych narzędziach, które zapewnią wszystkim maksimum poczucia bezpieczeństwa, komfortu i pomogą poprawiać doświadczenia (patient experience), tam, gdzie stawką jest zdrowie i szczęśliwe dzieciństwo. Cały Raport „Dziecięcy szpital przyszłości” Fundacji K.I.D.S. (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali) można pobrać na stronie kids.org.pl.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja marketingowo-technologiczna działająca w obszarze influencer marketingu – Brandlift, opublikowała dane finansowe za 2023 r. Spółka zanotowała 11,5 mln zł przychodu oraz EBITDA na poziomie 1,3 mln zł. Warto również zaznaczyć, że kontynuowała współpracę z 83% klientów, dla których świadczyła usługi w 2022 r.
Influencer marketing przyciąga, sprzedaje i stale rośnie
Rośnie globalna wartość rynku influencer marketingu. Jeszcze w tym roku może osiągnąć pułap 24 mld dolarów! A nawet 60% firm planuje jeszcze zwiększyć budżet na tego typu działania w tym roku. Z danych agencji specjalizującej się w influencer marketingu - Brandlift wynika, że w 2023 r. po raz kolejny z jej usług skorzystało nawet 83% klientów a podsumowanie...
Przymocowanie nakrętek do butelek, wycofanie plastikowych słomek, płatne reklamówki czy promowanie przejścia na dietę wegańską – to tylko kilka przykładów ostatnich zmian w duchu eko, które mają uchronić naszą planetę przed katastrofą klimatyczną. Czy rzeczywiście tak jest? W gąszczu ekologicznych inicjatyw coraz trudniej jest odróżnić, co ma...
Jak technologia i nauka tworzą doświadczenia zakupowe w sklepach
Handel detaliczny przechodzi obecnie znaczącą transformację. Wraz z tym jak e-commerce zmienia krajobraz zakupów, fizyczne sklepy mają unikalną okazję, by zainspirować się strategiami stosowanymi w środowisku online i stać się czymś więcej niż tylko miejscem do zakupów. Ponad połowa amerykańskich marek planuje zwiększyć inwestycje w technologie immersyjne -...
TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764