logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co łączy marketing ze szpitalami przyszłości?

  PR 17.02.2021, przeczytano 580 razy
ilustracjastrzałka
fot. Fundacja K.I.D.S.

Okazuje się, że całkiem sporo. Grupa 27 ekspertów z Fundacji K.I.D.S. (wśród nich wolontariusze kompetencyjni Publicis Groupe) opublikowała Raport „Dziecięcy Szpital Przyszłości”, który jest punktem wyjścia do dyskusji o pediatrycznej opiece w Polsce i wizją jej przyszłości. Fundacja chce wprowadzać innowacje, nowe technologie, usprawniać procesy, zmieniać doświadczenia pacjentów, poprawiać komfort pracy lekarzy – wszystko w celu zminimalizowania stresu dzieci i ich rodziców, który związany jest z chorobą i pobytem w szpitalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-laczy-marketing-ze-szpitalami-przyszlosci,390260,artykul.html

Od czego zacząć, żeby postawić właściwą diagnozę? Eksperci K.I.D.S. zaczęli od sprawdzenia światowych trendów, przeprowadzili badania jakościowe z lekarzami, pielęgniarkami, pracownikami szpitalnej administracji i szpitalnymi liderami. Zorganizowali warsztaty design thinking’owe z rodzicami i z dziećmi, zmapowali ścieżkę pacjenta na wzór ścieżki konsumenta - zastosowali cały zestaw narzędzi, których w świecie biznesu używa się do analizy rynku, poznania potrzeb konsumenta i tworzenia produktów, które na te potrzeby odpowiadają.

Inicjatywę wsparł infuture.institute Natalii Hatalskiej, znany z poszukiwania trendów. Tym razem zdefiniował trzy megatrendy dotyczące przyszłości szpitali dla dzieci i nadał im nazwy dziecięcych piosenek z filmów Disney’a. Pierwszy z nich o nazwie „Be our guest” (z filmu „Piękna i bestia”) obejmuje to wszystko, co sprawia, że przestrzeń szpitala jest bardziej oswojona i udomowiona. Znaczenie może mieć każdy element, od kolorystyki, przez design, specjalnie zaprojektowane światło, intuicyjny system znaków i nawigacji. Z pomocą przychodzi szpitalom internet rzeczy i urządzenia smart hospital. Drugi trend „Friend like me” (z filmu „Alladyn”) opiera się na idei pacjentocentryzmu i bierze się ze zrozumienia, że dziecko trafiające do szpitala znajduje się nagle nie tylko w obcej przestrzeni, ale też w otoczeniu nieznanych osób. Dlatego tak ważna jest rola każdego, kogo mały pacjent spotyka na swojej drodze – bo każda z tych osób może zadbać o jego komfort psychiczny. Ogromną rolę w redukcji szpitalnego stresu może odegrać też technologia – np. rozszerzona (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR). Trzeci trend „You’ve got a friend in me” (z filmu „Toy story”) obejmuje wszystkie działania, które zapobiegają wykluczeniu pacjenta z życia poza murami szpitala i pozwalają mu utrzymać relacje, przyjaźnie, uczestniczyć w zajęciach szkolnych. To także dbałość o stworzenie przyjaznego środowiska, które wspiera zawieranie nowych znajomości i ułatwia ich podtrzymanie po wyjściu ze szpitala.

Megatrendy i badania jakościowe stały się punktem wyjścia do analizy i pierwszym krokiem do stworzenia wizji szpitala przyszłości. Na kolejnym etapie bardzo pomocna okazała się technika „consumer journey” - wykorzystywana na co dzień przez marketingowców do tworzenia lepszych produktów, usług i optymalizowania doświadczenia konsumentów z markami. Technika pozwoliła odtworzyć „ścieżkę pacjenta” i lepiej zrozumieć, jakie wyzwania stoją przed szpitalem przyszłości. Dzięki niej autorzy raportu spojrzeli na szpital oczami jego pacjentów i ich rodziców, ale też uchwycili perspektywę lekarzy, pielęgniarek i pracowników szpitalnej administracji - od momentu diagnozy, aż po powrót do domu. Zrozumienie napięć, wyzwań i oczekiwań wszystkich uczestników zaangażowanych w proces leczenia pozwala rozpocząć dyskusję o innowacyjnych narzędziach, które zapewnią wszystkim maksimum poczucia bezpieczeństwa, komfortu i pomogą poprawiać doświadczenia (patient experience), tam, gdzie stawką jest zdrowie i szczęśliwe dzieciństwo. Cały Raport „Dziecięcy szpital przyszłości” Fundacji K.I.D.S. (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali) można pobrać na stronie kids.org.pl.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764