logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co łączy marketing ze szpitalami przyszłości?

  PR 17.02.2021, przeczytano 195 razy
ilustracjastrzałka
fot. Fundacja K.I.D.S.

Okazuje się, że całkiem sporo. Grupa 27 ekspertów z Fundacji K.I.D.S. (wśród nich wolontariusze kompetencyjni Publicis Groupe) opublikowała Raport „Dziecięcy Szpital Przyszłości”, który jest punktem wyjścia do dyskusji o pediatrycznej opiece w Polsce i wizją jej przyszłości. Fundacja chce wprowadzać innowacje, nowe technologie, usprawniać procesy, zmieniać doświadczenia pacjentów, poprawiać komfort pracy lekarzy – wszystko w celu zminimalizowania stresu dzieci i ich rodziców, który związany jest z chorobą i pobytem w szpitalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-laczy-marketing-ze-szpitalami-przyszlosci,390260,artykul.html

Od czego zacząć, żeby postawić właściwą diagnozę? Eksperci K.I.D.S. zaczęli od sprawdzenia światowych trendów, przeprowadzili badania jakościowe z lekarzami, pielęgniarkami, pracownikami szpitalnej administracji i szpitalnymi liderami. Zorganizowali warsztaty design thinking’owe z rodzicami i z dziećmi, zmapowali ścieżkę pacjenta na wzór ścieżki konsumenta - zastosowali cały zestaw narzędzi, których w świecie biznesu używa się do analizy rynku, poznania potrzeb konsumenta i tworzenia produktów, które na te potrzeby odpowiadają.

Inicjatywę wsparł infuture.institute Natalii Hatalskiej, znany z poszukiwania trendów. Tym razem zdefiniował trzy megatrendy dotyczące przyszłości szpitali dla dzieci i nadał im nazwy dziecięcych piosenek z filmów Disney’a. Pierwszy z nich o nazwie „Be our guest” (z filmu „Piękna i bestia”) obejmuje to wszystko, co sprawia, że przestrzeń szpitala jest bardziej oswojona i udomowiona. Znaczenie może mieć każdy element, od kolorystyki, przez design, specjalnie zaprojektowane światło, intuicyjny system znaków i nawigacji. Z pomocą przychodzi szpitalom internet rzeczy i urządzenia smart hospital. Drugi trend „Friend like me” (z filmu „Alladyn”) opiera się na idei pacjentocentryzmu i bierze się ze zrozumienia, że dziecko trafiające do szpitala znajduje się nagle nie tylko w obcej przestrzeni, ale też w otoczeniu nieznanych osób. Dlatego tak ważna jest rola każdego, kogo mały pacjent spotyka na swojej drodze – bo każda z tych osób może zadbać o jego komfort psychiczny. Ogromną rolę w redukcji szpitalnego stresu może odegrać też technologia – np. rozszerzona (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR). Trzeci trend „You’ve got a friend in me” (z filmu „Toy story”) obejmuje wszystkie działania, które zapobiegają wykluczeniu pacjenta z życia poza murami szpitala i pozwalają mu utrzymać relacje, przyjaźnie, uczestniczyć w zajęciach szkolnych. To także dbałość o stworzenie przyjaznego środowiska, które wspiera zawieranie nowych znajomości i ułatwia ich podtrzymanie po wyjściu ze szpitala.

Megatrendy i badania jakościowe stały się punktem wyjścia do analizy i pierwszym krokiem do stworzenia wizji szpitala przyszłości. Na kolejnym etapie bardzo pomocna okazała się technika „consumer journey” - wykorzystywana na co dzień przez marketingowców do tworzenia lepszych produktów, usług i optymalizowania doświadczenia konsumentów z markami. Technika pozwoliła odtworzyć „ścieżkę pacjenta” i lepiej zrozumieć, jakie wyzwania stoją przed szpitalem przyszłości. Dzięki niej autorzy raportu spojrzeli na szpital oczami jego pacjentów i ich rodziców, ale też uchwycili perspektywę lekarzy, pielęgniarek i pracowników szpitalnej administracji - od momentu diagnozy, aż po powrót do domu. Zrozumienie napięć, wyzwań i oczekiwań wszystkich uczestników zaangażowanych w proces leczenia pozwala rozpocząć dyskusję o innowacyjnych narzędziach, które zapewnią wszystkim maksimum poczucia bezpieczeństwa, komfortu i pomogą poprawiać doświadczenia (patient experience), tam, gdzie stawką jest zdrowie i szczęśliwe dzieciństwo. Cały Raport „Dziecięcy szpital przyszłości” Fundacji K.I.D.S. (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali) można pobrać na stronie kids.org.pl.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764