logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji

  PR 21.06.2018, przeczytano 733 razy
ilustracjastrzałka

Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w którym obecnie żyjemy i robimy zakupy, stanowią one o zapewnieniu dedykowanego, spersonalizowanego doświadczenia zakupowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-marki-i-sprzedawcy-detaliczni-musza-zrobic%2C-zeby-wygrac-w-handlu-za-pomoca-aplikacji,36970,artykul.html

Z ostatnich badań przeprowadzonych przez Criteo wynika, że sprzedawcy detaliczni inwestują we własne aplikacje zakupowe – ponad połowa Europejskich mobilnych sprzedaży odbywa się za pomocą aplikacji. Co więcej, osoby dokonujące zakupów za pomocą aplikacji są bardziej skłonne do zmian i wydawania większych sum. Tak więc w sytuacji, gdy sprzedawcy detaliczni wciąż mierzą się z zaciętą konkurencją ze strony takich firm jak Amazon czy eBay w walce o swoich klientów, silna strategia związana z aplikacjami staje się coraz ważniejsza w bitwie o miejsce na wyświetlaczach smartfonów.

W świecie, w którym aplikacje tracą 77% użytkowników w ciągu pierwszych trzech dni, sprzedawcy detaliczni muszą mieć pewność, że ich aplikacja dostarcza doświadczeń wartych miejsca na pamięci smartfonu. Zatem, co muszą zrobić, aby klient nie wcisnął przycisku “usuń”? Poniżej przedstawiamy dwa aspekty, które sprzedawcy detaliczni i marki muszą wziąć pod uwagę, aby wygrać w handlu za pomocą aplikacji.

Tworzenie aplikacji do sprzedaży wokół doświadczeń użytkowników

Celem aplikacji do sprzedaży jest ułatwienie życia kupującym. Dlatego tak ważnym jest, aby marki i sprzedawcy detaliczni uzyskali pewność, że ich aplikacja do sprzedaży ma takie elementy jak:

  • Szybka nawigacja: Kupujący chcą, aby strony ładowały się w ciągu kilku sekund. W tym kontekście unikanie wszystkiego, co spowalnia czas ładowania jest koniecznością, np. ładowanie aplikacji ze zbyt dużą liczbą animacji i obrazów o bardzo wysokiej rozdzielczości.  
  • Łatwość korzystania: Kupujący porzucają koszyki, jeśli poruszanie się jest zbyt skomplikowane. Aplikacja powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby minimalnym wysiłkiem można było znaleźć poszukiwany produkt.  Wymagane czynności powinny być łatwe i intuicyjne – przesuwając w lewo, w prawo, w dół lub do góry na „autopilocie”, tylko jednym palcem (zazwyczaj kciukiem).
  • Prostota: Funkcje najczęściej wyświetlane powinny być ułożone pod względem ważności, w oparciu o częstotliwość korzystania z nich. Rzadziej używane funkcje powinny być ukryte. Kupujący, którzy potrzebują zaawansowanych lub specjalnych funkcji wiedzą, gdzie je znaleźć.  
  • Różnorodność produktów i możliwość wyszukiwania: Główny bodźiec do usuwania aplikacji do zakupów jest związany z produktami – małym wyborem lub trudnością
  • w odnalezieniu, wybraniu czy porównaniu produktów. Tak naprawdę to „szeroka gama
  • i dostępność produktów” jest oceniana przez kupujących jako jedna z najważniejszych zalet aplikacji do zakupów.
  • Elastyczne opcje płatności i szybka dostawa: Pozostałe funkcje, których potrzebują kupujący to elastyczne opcji płatności i szybka dostawa. Łączą się one z zapotrzebowaniem na wygodę.

Wyróżnij się z tłumu

Oprócz korzystania z danych do personalizowana oferty aplikacji, sprzedawcy detaliczni muszą znaleźć sposób na zapewnienie usługi, która jest konieczna, tak jak robią to aktywni zwolennicy smartfonów, tacy jak Uber czy Facebook, aby zapewnić sobie pozycję na wyświetlaczu smartfonu. Na przykład, oferowanie produktów rekomendowanych przez użytkowników nie tylko do zakupu, lecz także jako dodatku do ulubionych. Pomaga to w budowaniu wiary kupującego i ponownego zaangażowania w aplikację, i może być powiązane z informacjami, kiedy dany produkt będzie na wyprzedaży, uzupełniających produktach i interesującej zawartości.

Kolejne rozwiązane leży w technologii. Na przykład ASOS ostatnio dodał do swojej aplikacji funkcję wyszukiwana za pomocą zdjęcia, pozwalającą użytkownikom na ładowanie zdjęć przedstawiających ubrania, które widzieli w świecie sprzedaży detalicznej, które następnie marka łączy z podobnymi produktami dostępnymi w ich sklepie online. Klienci korzystający z aplikacji firmy zajmującej się dostawą kwiatów, Bloom & Wild, otrzymują również personalizowane doświadczenia – mogą zsynchronizować swój mobilny kalendarz z aplikacją i otrzymują powiadomienia i sugestie dotyczące prezentów na urodziny lub rocznice. Te małe gesty zapewniają cenne, zróżnicowane usługi, które powodują zaznaczanie pól współczesnego kupującego za pomocą aplikacji.

Aplikacje stanowią ogromną możliwość dla sprzedawców detalicznych, a ich działanie mówi samo za siebie. Jednak zapewnienie kupującemu odpowiednich doświadczeń nie jest tak łatwe, jak podjęcie decyzji o stworzeniu aplikacji. Nie wystarczy, aby sprzedawcy detaliczni po prostu posiadali aplikację. Wysypisko odrzuconych aplikacji będzie ogromne w porównaniu z historiami odniesionych sukcesów, obecnie dostępnych do pobrania – każda z nich przypomina o tym, dlaczego doświadczenie jest wszystkim.

Kluczowym jest również, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali skupiać się na danych liczbowych, takich jak liczba pobrań – jak wiemy dostanie się na stronę startową jest tylko pierwszą z ewentualnych trudności. Aby sprzedawcy detaliczni mogli odnieść taki sukces ze swoimi aplikacjami do sprzedaży, jak wiemy, że mogą odnieść, muszą skupić się na danych, aby zapewniać spersonalizowane doświadczenia, które angażują kupujących i wzbudzić ich zainteresowanie, gdy zamiary są wysokie.

Źródło: East Side Consulting

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764