logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co o „Koronie królów” mówią social media?

  PR 09.01.2018, przeczytano 1119 razy
ilustracjastrzałka

Ależ mamy emocje! Jeszcze nie przebrzmiały słowa krytyki (bądź zachwytu) nad formułą Sylwestra w Zakopanem, jeszcze nie ostygła skocznia w Bischofshofen, a już Polacy zaabsorbowani są kolejnym tematem, dla niektórych problemem – kamery Polsatu, skierowane były podczas Gali Sportu nie tam, gdzie powinny. Pośród tej gorączkowej, n a r o d o w e j wymiany zdań, jedna sprawa nie schodzi z łam gazet i mas mediów – „Korona królów”. Jako że od mas mediów do social mediów blisko, a te ostatnie grzeją się na liniach 24 godziny na dobę, już donosimy, jak telenowela, produkowana przez TVP, jest postrzegana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-o-_koronie-krolow_-mowia-social-media-,35061,artykul.html

Przypominamy, tym najbardziej podekscytowanym komentatorom, że trzeba nieco zmienić punkt widzenia, bo „Korona królów” to nie produkcje reżyserowane przez Jerzego Hoffmana. Część widzów, zwłaszcza młodszych, liczyła na kostiumy, scenografię oraz efekty rodem z wysoko budżetowej, kultowej „Gry o tron”, czyli amerykańskiego serialu fantasy stworzonego przez Davida Benioffa i D.B. Weissa dla HBO. Starsi pragnęli plenerów i aktorstwa na miarę Łomnickiego czy Olbrychskiego, zapamiętanych z „Potopu”.

W przypadku „Korony królów” mamy do czynienia z typową t e l e n o w e l ą, która nadawana jest od poniedziałku do piątku w TVP1. Serial opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370. Widownia? Ponad 3 mln widzów dały „Jedynce” pozycję lidera rynku telewizyjnego.

Czy to możliwe, żeby serial, który budzi tyle emocji i kontrowersji, przyciąga kilka milionów przed odbiorniki telewizyjne, został aż tak negatywnie odebrany? Abanana postanowiła to sprawdzić przy użyciu narzędzia Unamo, które służy do badania ruchu w Internecie.

Emisja pierwszego odcinka nastąpiła w Nowy Rok, od tamtego czasu pojawiło się w social mediach ponad 56 tys. wzmianek, które otrzymały ponad 106 tys. polubień, zamieszczono prawie 40 tys. komentarzy, a zasięg całkowity wyniósł ponad 11 mln. To przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 1,2 mln PLN.

Nową produkcję TVP najchętniej komentowano na Facebooku, gdzie było prawie 30 tys. komentarzy oraz na Twitterze (ponad 22 tys.), a także na portalach internetowych (prawie 10 tys.).

Jaki wydźwięk miały te wzmianki o „Koronie królów”, które dało się jednoznacznie określić podczas analizy? Otóż 85.15% komentarzy zostało zaklasyfikowanych jako pozytywne, z prostego rachunku wynika, że 14.85% jest negatywnych.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Czy to oznacza, że już dziś można uznać „Koronę królów” za największy sukces telewizyjny 2018 roku? Z pewnością za wcześnie na takie opinie. Z całą stanowczością można zaś stwierdzić, że serial ten sprowokuje niektórych, by podciągnęli się nieco z historii, gdyż o królowej Jadwidze, owszem, słyszeli, ale nie tej. Jadwiga Bolesławówna, zwana kaliską, grana przez Halinę Łabonarską, nosiła z dumą koronę trzynaście lat i była matką Kazimierza III Wielkiego, więc zasługuje na uwagę, podobnie jak biografia jej syna, z której scenarzyści mogą czerpać całymi garściami.

Tropienia błędów merytorycznych w przedstawianych historiach zaznał także Henryk Sienkiewicz, szukano nawet… grobów postaci fikcyjnych z Trylogii. Pamiętajcie, że książka czy film o tematyce historycznej to nie dokument, lecz fabuła, po którą sięgają z dużą swobodą scenarzyści i mają do tego prawo. No cóż, licentia poetica…

Źródło: Abanana

www.abanana.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Nie ma chleba, więc niech się staną igrzyska.

avatar użytkownika
,

Jak to nie ma? 2017 był najlepszy w całej historii...?  

,

Najlepszy w czym?  

avatar użytkownika
,

No - tak w ogóle najlepszy. W dobrości ogólnej.  

,

Sowieckim zwyczajem zakrzyknijmy więc: hurra, hurra, hurra.  

avatar użytkownika
,

Nie ma się co z tego śmiać. Ludzie tak oceniają subiektywnie swoją sytuację życiową, wkalkulowując w to jako jeden z zasadniczych składników sprawę chleba.  

,

Śmiech to zdrowie,
Skoro jest więc chleb i jest zdrowie, to na resztę można zapracować.
I kolejny, 2018 rok, będzie pomyślny.
  

avatar użytkownika
,

Nareszcie jakiś optymistyczny komentarz.  

,

A jakżeż inaczej skoro wkoło tyle pomyślności.  

Najnowsze w tym dziale

PO podejmuje decyzję o bojkocie TVP
Zarząd Krajowy Platformy Obywatelskiej zwrócił się do członków PO o powstrzymanie się od udziału w programach TVP do czasu odwołania obecnego zarządu TVP. PO zamierza domagać się społecznej kontrtoli nad telewizją publiczną.
Newspoint podsumowuje 2018 rok na platformach social media
Newspoint, jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł można pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę społecznościową czy inne istotne źródło. W...
Anna Sienkiewicz obejmuje stanowisko Communications Director w Value Media
Value Media, należący do największej niezależnej grupy komunikacyjnej Group One, rozbudowuje strukturę zespołu Client Service. Do kadry menadżerskiej dołączyła Anna Sienkiewicz, która objęła nowo utworzone stanowisko Communications Director. Do jej zadań będzie należało planowanie i zakup kampanii offline i online oraz zarządzanie zespołem odpowiedzialnym m.in za takie...
Będą pozwy i procesy: TVP sporządziła „pierwszą” listę nazwisk
Kilka dni temu informowaliśmy o groźbach procesów sądowych wystosowanych przez TVP pod adresem osób sugerujących odpowiedzialność tego nadawcy za zamach na prezydenta Pawła Adamowicza. Nie wyciszyło to trwającej w mediach i internecie dyskusji na temat postawy Telewizji Polskiej i jej dziennikarzy. Kilka dni po pogrzebie Adamowicza TVP powróciła do tematu, wskazując w kolejnym...
MediaCom został uznany przez firmę badawczą RECMA za najlepszą agencję w 2018 r. jeśli chodzi o nowy biznes, co odzwierciedla najlepszą w swojej klasie zdolność tej sieci do pozyskiwania nowych klientów, jak również utrzymywania już obsługiwanych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764