logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co o „Koronie królów” mówią social media?

  PR 09.01.2018, przeczytano 1775 razy
ilustracjastrzałka

Ależ mamy emocje! Jeszcze nie przebrzmiały słowa krytyki (bądź zachwytu) nad formułą Sylwestra w Zakopanem, jeszcze nie ostygła skocznia w Bischofshofen, a już Polacy zaabsorbowani są kolejnym tematem, dla niektórych problemem – kamery Polsatu, skierowane były podczas Gali Sportu nie tam, gdzie powinny. Pośród tej gorączkowej, n a r o d o w e j wymiany zdań, jedna sprawa nie schodzi z łam gazet i mas mediów – „Korona królów”. Jako że od mas mediów do social mediów blisko, a te ostatnie grzeją się na liniach 24 godziny na dobę, już donosimy, jak telenowela, produkowana przez TVP, jest postrzegana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-o-_koronie-krolow_-mowia-social-media-,35061,artykul.html

Przypominamy, tym najbardziej podekscytowanym komentatorom, że trzeba nieco zmienić punkt widzenia, bo „Korona królów” to nie produkcje reżyserowane przez Jerzego Hoffmana. Część widzów, zwłaszcza młodszych, liczyła na kostiumy, scenografię oraz efekty rodem z wysoko budżetowej, kultowej „Gry o tron”, czyli amerykańskiego serialu fantasy stworzonego przez Davida Benioffa i D.B. Weissa dla HBO. Starsi pragnęli plenerów i aktorstwa na miarę Łomnickiego czy Olbrychskiego, zapamiętanych z „Potopu”.

W przypadku „Korony królów” mamy do czynienia z typową t e l e n o w e l ą, która nadawana jest od poniedziałku do piątku w TVP1. Serial opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370. Widownia? Ponad 3 mln widzów dały „Jedynce” pozycję lidera rynku telewizyjnego.

Czy to możliwe, żeby serial, który budzi tyle emocji i kontrowersji, przyciąga kilka milionów przed odbiorniki telewizyjne, został aż tak negatywnie odebrany? Abanana postanowiła to sprawdzić przy użyciu narzędzia Unamo, które służy do badania ruchu w Internecie.

Emisja pierwszego odcinka nastąpiła w Nowy Rok, od tamtego czasu pojawiło się w social mediach ponad 56 tys. wzmianek, które otrzymały ponad 106 tys. polubień, zamieszczono prawie 40 tys. komentarzy, a zasięg całkowity wyniósł ponad 11 mln. To przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 1,2 mln PLN.

Nową produkcję TVP najchętniej komentowano na Facebooku, gdzie było prawie 30 tys. komentarzy oraz na Twitterze (ponad 22 tys.), a także na portalach internetowych (prawie 10 tys.).

Jaki wydźwięk miały te wzmianki o „Koronie królów”, które dało się jednoznacznie określić podczas analizy? Otóż 85.15% komentarzy zostało zaklasyfikowanych jako pozytywne, z prostego rachunku wynika, że 14.85% jest negatywnych.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Czy to oznacza, że już dziś można uznać „Koronę królów” za największy sukces telewizyjny 2018 roku? Z pewnością za wcześnie na takie opinie. Z całą stanowczością można zaś stwierdzić, że serial ten sprowokuje niektórych, by podciągnęli się nieco z historii, gdyż o królowej Jadwidze, owszem, słyszeli, ale nie tej. Jadwiga Bolesławówna, zwana kaliską, grana przez Halinę Łabonarską, nosiła z dumą koronę trzynaście lat i była matką Kazimierza III Wielkiego, więc zasługuje na uwagę, podobnie jak biografia jej syna, z której scenarzyści mogą czerpać całymi garściami.

Tropienia błędów merytorycznych w przedstawianych historiach zaznał także Henryk Sienkiewicz, szukano nawet… grobów postaci fikcyjnych z Trylogii. Pamiętajcie, że książka czy film o tematyce historycznej to nie dokument, lecz fabuła, po którą sięgają z dużą swobodą scenarzyści i mają do tego prawo. No cóż, licentia poetica…

Źródło: Abanana

www.abanana.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764