logo
WIADOMOŚCI

Co o „Koronie królów” mówią social media?

  PR 09.01.2018, przeczytano 1080 razy
ilustracjastrzałka

Ależ mamy emocje! Jeszcze nie przebrzmiały słowa krytyki (bądź zachwytu) nad formułą Sylwestra w Zakopanem, jeszcze nie ostygła skocznia w Bischofshofen, a już Polacy zaabsorbowani są kolejnym tematem, dla niektórych problemem – kamery Polsatu, skierowane były podczas Gali Sportu nie tam, gdzie powinny. Pośród tej gorączkowej, n a r o d o w e j wymiany zdań, jedna sprawa nie schodzi z łam gazet i mas mediów – „Korona królów”. Jako że od mas mediów do social mediów blisko, a te ostatnie grzeją się na liniach 24 godziny na dobę, już donosimy, jak telenowela, produkowana przez TVP, jest postrzegana.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-o-_koronie-krolow_-mowia-social-media-,35061,artykul.html

Przypominamy, tym najbardziej podekscytowanym komentatorom, że trzeba nieco zmienić punkt widzenia, bo „Korona królów” to nie produkcje reżyserowane przez Jerzego Hoffmana. Część widzów, zwłaszcza młodszych, liczyła na kostiumy, scenografię oraz efekty rodem z wysoko budżetowej, kultowej „Gry o tron”, czyli amerykańskiego serialu fantasy stworzonego przez Davida Benioffa i D.B. Weissa dla HBO. Starsi pragnęli plenerów i aktorstwa na miarę Łomnickiego czy Olbrychskiego, zapamiętanych z „Potopu”.

W przypadku „Korony królów” mamy do czynienia z typową t e l e n o w e l ą, która nadawana jest od poniedziałku do piątku w TVP1. Serial opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370. Widownia? Ponad 3 mln widzów dały „Jedynce” pozycję lidera rynku telewizyjnego.

Czy to możliwe, żeby serial, który budzi tyle emocji i kontrowersji, przyciąga kilka milionów przed odbiorniki telewizyjne, został aż tak negatywnie odebrany? Abanana postanowiła to sprawdzić przy użyciu narzędzia Unamo, które służy do badania ruchu w Internecie.

Emisja pierwszego odcinka nastąpiła w Nowy Rok, od tamtego czasu pojawiło się w social mediach ponad 56 tys. wzmianek, które otrzymały ponad 106 tys. polubień, zamieszczono prawie 40 tys. komentarzy, a zasięg całkowity wyniósł ponad 11 mln. To przełożyło się na ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 1,2 mln PLN.

Nową produkcję TVP najchętniej komentowano na Facebooku, gdzie było prawie 30 tys. komentarzy oraz na Twitterze (ponad 22 tys.), a także na portalach internetowych (prawie 10 tys.).

Jaki wydźwięk miały te wzmianki o „Koronie królów”, które dało się jednoznacznie określić podczas analizy? Otóż 85.15% komentarzy zostało zaklasyfikowanych jako pozytywne, z prostego rachunku wynika, że 14.85% jest negatywnych.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Czy to oznacza, że już dziś można uznać „Koronę królów” za największy sukces telewizyjny 2018 roku? Z pewnością za wcześnie na takie opinie. Z całą stanowczością można zaś stwierdzić, że serial ten sprowokuje niektórych, by podciągnęli się nieco z historii, gdyż o królowej Jadwidze, owszem, słyszeli, ale nie tej. Jadwiga Bolesławówna, zwana kaliską, grana przez Halinę Łabonarską, nosiła z dumą koronę trzynaście lat i była matką Kazimierza III Wielkiego, więc zasługuje na uwagę, podobnie jak biografia jej syna, z której scenarzyści mogą czerpać całymi garściami.

Tropienia błędów merytorycznych w przedstawianych historiach zaznał także Henryk Sienkiewicz, szukano nawet… grobów postaci fikcyjnych z Trylogii. Pamiętajcie, że książka czy film o tematyce historycznej to nie dokument, lecz fabuła, po którą sięgają z dużą swobodą scenarzyści i mają do tego prawo. No cóż, licentia poetica…

Źródło: Abanana

www.abanana.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Nie ma chleba, więc niech się staną igrzyska.

avatar użytkownika
,

Jak to nie ma? 2017 był najlepszy w całej historii...?  

,

Najlepszy w czym?  

avatar użytkownika
,

No - tak w ogóle najlepszy. W dobrości ogólnej.  

,

Sowieckim zwyczajem zakrzyknijmy więc: hurra, hurra, hurra.  

avatar użytkownika
,

Nie ma się co z tego śmiać. Ludzie tak oceniają subiektywnie swoją sytuację życiową, wkalkulowując w to jako jeden z zasadniczych składników sprawę chleba.  

,

Śmiech to zdrowie,
Skoro jest więc chleb i jest zdrowie, to na resztę można zapracować.
I kolejny, 2018 rok, będzie pomyślny.
  

avatar użytkownika
,

Nareszcie jakiś optymistyczny komentarz.  

,

A jakżeż inaczej skoro wkoło tyle pomyślności.  

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia zawsze pod ręką. Aż 95 proc. właścicieli smartfonów nie rozstaje się z nim, wychodząc z domu. Czy jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od telefonu komórkowego?
T1 powiększa zespół i przedstawia nową ofertę produktową
T1, dział reklamy cyfrowej Turner International, powiększa zespół i wprowadza nowy pakiet produktów dostępnych na całym świecie. Fiona McKinnon awansowała na stanowisko General Managera. Wspierać ją będzie Krane Jeffery, Senior Commercial Director, odpowiedzialny za działania sprzedażowe i współpracę z markami.
Nowe kanały telewizyjne w ofercie Netii
W Telewizji Osobistej Netii dostępne są aż cztery nowe kanały, w tym Polsat Rodzina, który właśnie rozpoczął nadawanie. Ponadto do oferty weszły: Polsat Games, TV Okazje, wPolsce.pl. Łącznie w ofercie Netii jest 214 kanałów, w tym 119 w HD.
Spółki Knowledgehub na Web Summit 2018
Web Summit to największe i najważniejsze wydarzenie technologiczne na świecie. Uczestnikami imprezy są zarówno przedstawiciele gigantów, m.in. Microsoft czy Amazon, jak i właściciele startupów oraz małych firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku. Z każdym rokiem Web Summit skupia licznych wystawców i ekspertów z różnych...
Wyniki badania Gemius/PBI za wrzesień 2018
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone