logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co o branży fashion piszą w polskich mediach?

  PR 31.05.2023, przeczytano 467 razy
ilustracja

Przy okazji 20. edycji Gali Polskiej Mody, PSMM Monitoring & More, wieloletni partner wydarzenia, przygotował analizę medialności polskich projektantów oraz najważniejszych tematów z branży modowej. Który z kreatorów polskiej mody cieszył się największą popularnością i jakie tematy przykuły uwagę mediów i internautów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-o-branzy-fashion-pisza-w-polskich-mediach,400224,artykul.html

W analizie PSMM Monitoring & More zweryfikowane zostały dane za okres od stycznia do grudnia 2022 roku. Łącznie przeanalizowano 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Medialność polskich projektantów

Badania PSMM Monitoring & More dotyczy obecności medialnej marek polskich projektantów, takich jak: Mariusz Przybylski, Gosia Baczyński, Jerzy Antkowiak, Paprocki&Brzozowski, Joann Klimas, Robert Kupisz, Łukasz Jemioł, Teresa Rosati, Maciej Zień, Bizuu czy Zaquad.

W mediach tradycyjnych ukazały się łącznie 5792 publikacje o ekwiwalencie reklamowym w wysokości 209 996 905 zł. W pierwszej trójce najczęściej cytowanych projektantów znaleźli się: Maciej Zień, Paprocki&Brzozowski oraz Gosia Baczyńska. Na temat polskich projektantów najczęściej rozpisywał się portal party.pl. Szczególnym zainteresowaniem w tym medium cieszyła się działalność Łukasza Jemioła (72 publikacje). Z kolei dziennikarką, która przygotowała najwięcej publikacji nawiązujących do polskich projektantów jest Monika Zagańczyk z grupy Polska Press. W mediach społecznościowych w analizowanym okresie ukazało się łącznie 1901 wpisów, z czego najwięcej wygenerowano na Facebooku (1439) oraz Instagramie (1185).

ilustracjastrzałka

Najbardziej medialne hasła z branży modowej

ilustracjastrzałka

Analizie poddano nie tylko samych projektantów, ale i najbardziej medialne hasła z branży modowej. W mediach tradycyjnych były to: pokaz mody, second hand, odzież z drugiej ręki, odzież z recyklingu czy streetwear. Medium, w którym najczęściej podejmowano powyższe tematy, jest avanti24.pl. W przypadku mediów społecznościowych w TOP3 poruszanych przez internautów zagadnień znalazły się: second hand, pokaz mody oraz streaetwear.

– Oprócz wyżej wymienionych w publikacjach poruszano nie mniej ważne kwestie, jednak były one podejmowane zdecydowanie rzadziej. Pisano m.in. o szafie kapsułowej, butikach cyrkularnych, modzie ekologicznej, zrównoważonej modzie, digital fashion, modzie vintage, a także zjawiskach takich jak: fast fashion i słów fashion – tłumaczy Weronika Podgórska, młodszy analityk mediów w PSMM Monitoring & More.

Źródło: PSMM Monitoring & More

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Już w najbliższy poniedziałek, 25 września br., o godzinie 19:00 na stronie głównej portalu Gazeta.pl odbędzie się debata z udziałem przedstawicieli ogólnopolskich komitetów wyborczych. Pytania będą dotyczyły najważniejszych tematów, które zostały zaprezentowane w czerwcowym badaniu „Prawdziwe problemy Polaków” przygotowanym...
Fake newsy stworzone przez sztuczną inteligencję trudne do rozpoznania
Sztuczna inteligencja jest w stanie coraz lepiej imitować teksty pisane przez ludzi, a nawet tworzyć takie, które są łatwiejsze do zrozumienia – dowodzą naukowcy z Uniwersytetu Zuryskiego. Co istotne odbiorcy nie są w stanie odróżnić informacji tworzonych przez sztuczną inteligencję. Zarówno te prawdziwe, jak i fałszywe wydają im się bardziej wiarygodne...
Wzrost przychodów Grupy PMPG Polskie Media S.A. w I połowie 2023 r.
Grupa PMPG Polskie Media S.A. nie tylko utrzymała, ale nawet powiększyła w pierwszym półroczu przychody o 4 proc. względem analogicznego okresu 2022 r., który był dla Grupy PMPG Polskie Media S.A. rekordowy pod tym względem.
Rozpoczyna działalność Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych
Z inicjatywy prezesów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska, Agory i Interii powstał Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych. Jego głównym zadaniem jest wspólna praca dla rozwoju mediów internetowych oraz reprezentowanie wydawców w procesie tworzenia regulacji prawnych. Prezesem związku został Maciej Kossowski.  
Nowe pasmo dla dzieci w telewizji Metro
Już od 2 października, naziemna telewizja Metro wprowadza nowe, niezwykle ekscytujące pasmo rozrywki dla najmłodszych widzów! W ofercie kanału znajdą się najpopularniejsze kreskówki, m.in. New Looney Tunes, Batwheels oraz Tom i Jerry Show. Treści emitowane będą od poniedziałku do piątku, o godz. 06:00. Stacja dostępna jest bezpłatnie w ramach naziemnej telewizji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764