logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co o branży fashion piszą w polskich mediach?

  PR 31.05.2023, przeczytano 903 razy
ilustracja

Przy okazji 20. edycji Gali Polskiej Mody, PSMM Monitoring & More, wieloletni partner wydarzenia, przygotował analizę medialności polskich projektantów oraz najważniejszych tematów z branży modowej. Który z kreatorów polskiej mody cieszył się największą popularnością i jakie tematy przykuły uwagę mediów i internautów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-o-branzy-fashion-pisza-w-polskich-mediach,400224,artykul.html

W analizie PSMM Monitoring & More zweryfikowane zostały dane za okres od stycznia do grudnia 2022 roku. Łącznie przeanalizowano 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Medialność polskich projektantów

Badania PSMM Monitoring & More dotyczy obecności medialnej marek polskich projektantów, takich jak: Mariusz Przybylski, Gosia Baczyński, Jerzy Antkowiak, Paprocki&Brzozowski, Joann Klimas, Robert Kupisz, Łukasz Jemioł, Teresa Rosati, Maciej Zień, Bizuu czy Zaquad.

W mediach tradycyjnych ukazały się łącznie 5792 publikacje o ekwiwalencie reklamowym w wysokości 209 996 905 zł. W pierwszej trójce najczęściej cytowanych projektantów znaleźli się: Maciej Zień, Paprocki&Brzozowski oraz Gosia Baczyńska. Na temat polskich projektantów najczęściej rozpisywał się portal party.pl. Szczególnym zainteresowaniem w tym medium cieszyła się działalność Łukasza Jemioła (72 publikacje). Z kolei dziennikarką, która przygotowała najwięcej publikacji nawiązujących do polskich projektantów jest Monika Zagańczyk z grupy Polska Press. W mediach społecznościowych w analizowanym okresie ukazało się łącznie 1901 wpisów, z czego najwięcej wygenerowano na Facebooku (1439) oraz Instagramie (1185).

ilustracjastrzałka

Najbardziej medialne hasła z branży modowej

ilustracjastrzałka

Analizie poddano nie tylko samych projektantów, ale i najbardziej medialne hasła z branży modowej. W mediach tradycyjnych były to: pokaz mody, second hand, odzież z drugiej ręki, odzież z recyklingu czy streetwear. Medium, w którym najczęściej podejmowano powyższe tematy, jest avanti24.pl. W przypadku mediów społecznościowych w TOP3 poruszanych przez internautów zagadnień znalazły się: second hand, pokaz mody oraz streaetwear.

– Oprócz wyżej wymienionych w publikacjach poruszano nie mniej ważne kwestie, jednak były one podejmowane zdecydowanie rzadziej. Pisano m.in. o szafie kapsułowej, butikach cyrkularnych, modzie ekologicznej, zrównoważonej modzie, digital fashion, modzie vintage, a także zjawiskach takich jak: fast fashion i słów fashion – tłumaczy Weronika Podgórska, młodszy analityk mediów w PSMM Monitoring & More.

Źródło: PSMM Monitoring & More

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764