logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co Polacy jedzą w pracy?

  PR 04.07.2013, przeczytano 4092 razy
ilustracjastrzałka

Jedna trzecia aktywnych zawodowo Polaków zjada w pracy zaledwie jeden posiłek. Jest nim najczęściej drugie śniadanie w postaci kanapki, owoców lub słodyczy. Tak można podsumować wyniki badania "Co Polacy jedzą w pracy?", przeprowadzonego przez pracownię badawczą IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-polacy-jedza-w-pracy,19155,artykul.html

Z badania wyłania się obraz pracującego Polaka, który zapominając o regularnych i urozmaiconych posiłkach, nadal uważa, że odżywia się zdrowo (ponad 40% respondentów). Trudno jednak się z tym zgodzić, gdy aż 32% ankietowanych w ciągu ośmiu godzin pracy dostarcza organizmowi zaledwie jedną dawkę energii.

Drugie śniadanie pracujących Polaków

Preferowany przez 73% badanych posiłek to drugie śniadanie. Połowa ankietowanych codziennie sięga po kanapki, które okazały się ulubionym i najczęściej wybieranym "daniem" pracującego Kowalskiego. Kilka razy w tygodniu jemy owoce, jogurty oraz słodycze i słodkie wypieki. Znacznie rzadziej, bo zaledwie raz w miesiącu, w pracowniczym menu pojawiają się bakalie, orzechy i suszone owoce. Równie rzadko spożywamy dania gotowe zalewane wrzątkiem czy fast foody (kebaby, hamburgery i hot dogi).

Zrób to sam lub zamawiaj

Co trzecia osoba jada w pracy obiad/lunch, który podobnie jak drugie śniadanie przygotowuje sobie wcześniej w domu - taka postawa jest charakterystyczna dla mieszkańców małych miast i osób powyżej 50 roku życia. Pracownicy, którzy jadają posiłki w restauracjach, stołówkach czy firmowych kantynach, odwiedzają je średnio 1,6 razy w tygodniu. Zdecydowanie najczęściej wybierają domowy obiad - klasyczne drugie danie, na które wskazało 60% badanych. Ulubione restauracyjne menu Polaków to także zupa, pierogi i wszelkiego rodzaju sałatki (odpowiednio 29%, 27% i 26% respondentów).

Grunt to wiedzieć czego się nie chce!

Jak pokazują wyniki badania, konsumenci są zgodni w kwestii rozumienia zdrowego odżywiania - niemal 80% respondentów definiuje je jako unikanie sztucznych składników, konserwantów i tłustych produktów. Połowa ankietowanych ze swojej diety w pracy najchętniej wyeliminowałaby słodycze, a 35% całkowicie zrezygnowałoby z dań typu fast food i słonych przekąsek, np. chipsów, paluszków czy krakersów. Ponadto 70% chciałoby mieć w pobliżu miejsca pracy restaurację ze zdrowym i smacznym jedzeniem.

Lepiej jem, lepiej pracuję

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (ang. World Health Organization ; WHO) zdrowe odżywianie w pracy to jeden z ważniejszych czynników warunkujących efektywność pracowników - właściwe odżywianie może zwiększyć wydajność o 20%. Eksperci są zgodni, że rezygnacja z posiłków obniża wydolność organizmu i wpływa na pogorszenie efektów realizowanych działań. Dlatego warto zastanowić się nad tym, co dziś zjemy w pracy.

Badanie

Badanie "Co Polacy jedzą w pracy?" przeprowadzono na przełomie maja i czerwca 2013 roku, metodą CAWI z wykorzystaniem panelu internetowego, na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie aktywnych zawodowo Polaków (liczebność próby N=643). Badanie wykonała pracownia badawcza IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.

Źródło: Sodexo On-site Services

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764