logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co Polacy jedzą w pracy?

  PR 04.07.2013, przeczytano 3757 razy
ilustracjastrzałka

Jedna trzecia aktywnych zawodowo Polaków zjada w pracy zaledwie jeden posiłek. Jest nim najczęściej drugie śniadanie w postaci kanapki, owoców lub słodyczy. Tak można podsumować wyniki badania "Co Polacy jedzą w pracy?", przeprowadzonego przez pracownię badawczą IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-polacy-jedza-w-pracy,19155,artykul.html

Z badania wyłania się obraz pracującego Polaka, który zapominając o regularnych i urozmaiconych posiłkach, nadal uważa, że odżywia się zdrowo (ponad 40% respondentów). Trudno jednak się z tym zgodzić, gdy aż 32% ankietowanych w ciągu ośmiu godzin pracy dostarcza organizmowi zaledwie jedną dawkę energii.

Drugie śniadanie pracujących Polaków

Preferowany przez 73% badanych posiłek to drugie śniadanie. Połowa ankietowanych codziennie sięga po kanapki, które okazały się ulubionym i najczęściej wybieranym "daniem" pracującego Kowalskiego. Kilka razy w tygodniu jemy owoce, jogurty oraz słodycze i słodkie wypieki. Znacznie rzadziej, bo zaledwie raz w miesiącu, w pracowniczym menu pojawiają się bakalie, orzechy i suszone owoce. Równie rzadko spożywamy dania gotowe zalewane wrzątkiem czy fast foody (kebaby, hamburgery i hot dogi).

Zrób to sam lub zamawiaj

Co trzecia osoba jada w pracy obiad/lunch, który podobnie jak drugie śniadanie przygotowuje sobie wcześniej w domu - taka postawa jest charakterystyczna dla mieszkańców małych miast i osób powyżej 50 roku życia. Pracownicy, którzy jadają posiłki w restauracjach, stołówkach czy firmowych kantynach, odwiedzają je średnio 1,6 razy w tygodniu. Zdecydowanie najczęściej wybierają domowy obiad - klasyczne drugie danie, na które wskazało 60% badanych. Ulubione restauracyjne menu Polaków to także zupa, pierogi i wszelkiego rodzaju sałatki (odpowiednio 29%, 27% i 26% respondentów).

Grunt to wiedzieć czego się nie chce!

Jak pokazują wyniki badania, konsumenci są zgodni w kwestii rozumienia zdrowego odżywiania - niemal 80% respondentów definiuje je jako unikanie sztucznych składników, konserwantów i tłustych produktów. Połowa ankietowanych ze swojej diety w pracy najchętniej wyeliminowałaby słodycze, a 35% całkowicie zrezygnowałoby z dań typu fast food i słonych przekąsek, np. chipsów, paluszków czy krakersów. Ponadto 70% chciałoby mieć w pobliżu miejsca pracy restaurację ze zdrowym i smacznym jedzeniem.

Lepiej jem, lepiej pracuję

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (ang. World Health Organization ; WHO) zdrowe odżywianie w pracy to jeden z ważniejszych czynników warunkujących efektywność pracowników - właściwe odżywianie może zwiększyć wydajność o 20%. Eksperci są zgodni, że rezygnacja z posiłków obniża wydolność organizmu i wpływa na pogorszenie efektów realizowanych działań. Dlatego warto zastanowić się nad tym, co dziś zjemy w pracy.

Badanie

Badanie "Co Polacy jedzą w pracy?" przeprowadzono na przełomie maja i czerwca 2013 roku, metodą CAWI z wykorzystaniem panelu internetowego, na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie aktywnych zawodowo Polaków (liczebność próby N=643). Badanie wykonała pracownia badawcza IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.

Źródło: Sodexo On-site Services

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAB Polska został sygnatariuszem listu kilku europejskich organizacji reprezentujących biznes w sprawie propozycji aktu o danych (Data Act) i jego relacji z przepisami RODO.
Wynagrodzenia nie nadążają za inflacją
W grudniu 2022 roku inflacja, drugi miesiąc z rzędu zwalniając, wyniosła 16,6 proc. w ujęciu rocznym. Wynagrodzenia w przedsiębiorstwach zatrudniających przynajmniej 10 osób wzrosły o 10,3 proc. Jeszcze trudniejsza jest sytuacja w mikrofirmach i sferze budżetowej. Dodatkowo presję na wzrost płac podbija rosnąca płaca minimalna. Zdaniem Jacka Męciny z Konfederacji Lewiatan...
Dyrektywa Omnibus i opinie w e-sklepach nie takie oczywiste dla sprzedawców
Od 1 stycznia 2023 roku zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która m.in. ma na celu zwiększenie transparentności na rynku e-handlu. Obowiązek informacji o weryfikacji opinii w sklepie internetowym jest jedną z nowych zmian, a mimo to może budzić pytania sprzedawców. Czy wolno nie publikować negatywnych opinii? Co z opiniami wystawionymi przed 1 stycznia 2023?
Ekonomiści Banku BNP Paribas przewidują, że w tym roku polską gospodarkę czeka miękkie lądowanie. Choć prognozują, że dynamika Produktu Krajowego Brutto zwolni do około 0,5% z 5% w ubiegłym roku, to jednocześnie spodziewają się, że kondycja rynku pracy pozostanie relatywnie dobra, a stopa bezrobocia na przestrzeni roku wzrośnie umiarkowanie o około 0,5 – 1pp....
Inwigilacja w internecie: rząd wdraża prawo unijne… niezgodnie z prawem unijnym
Polski rząd wdraża unijną dyrektywę ustanawiającą Europejski kodeks łączności elektronicznej. Mógł skupić się na dostosowaniu starych przepisów do tego, jak obecnie korzystamy z e-maili czy komunikatorów. Jednak przy okazji wprowadzania nowych regulacji dla sektora telekomunikacyjnego rząd wykorzystał okazję do nałożenia nowych obowiązków na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764