logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co Polacy jedzą w pracy?

  PR 04.07.2013, przeczytano 3368 razy
ilustracjastrzałka

Jedna trzecia aktywnych zawodowo Polaków zjada w pracy zaledwie jeden posiłek. Jest nim najczęściej drugie śniadanie w postaci kanapki, owoców lub słodyczy. Tak można podsumować wyniki badania "Co Polacy jedzą w pracy?", przeprowadzonego przez pracownię badawczą IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-polacy-jedza-w-pracy,19155,artykul.html

Z badania wyłania się obraz pracującego Polaka, który zapominając o regularnych i urozmaiconych posiłkach, nadal uważa, że odżywia się zdrowo (ponad 40% respondentów). Trudno jednak się z tym zgodzić, gdy aż 32% ankietowanych w ciągu ośmiu godzin pracy dostarcza organizmowi zaledwie jedną dawkę energii.

Drugie śniadanie pracujących Polaków

Preferowany przez 73% badanych posiłek to drugie śniadanie. Połowa ankietowanych codziennie sięga po kanapki, które okazały się ulubionym i najczęściej wybieranym "daniem" pracującego Kowalskiego. Kilka razy w tygodniu jemy owoce, jogurty oraz słodycze i słodkie wypieki. Znacznie rzadziej, bo zaledwie raz w miesiącu, w pracowniczym menu pojawiają się bakalie, orzechy i suszone owoce. Równie rzadko spożywamy dania gotowe zalewane wrzątkiem czy fast foody (kebaby, hamburgery i hot dogi).

Zrób to sam lub zamawiaj

Co trzecia osoba jada w pracy obiad/lunch, który podobnie jak drugie śniadanie przygotowuje sobie wcześniej w domu - taka postawa jest charakterystyczna dla mieszkańców małych miast i osób powyżej 50 roku życia. Pracownicy, którzy jadają posiłki w restauracjach, stołówkach czy firmowych kantynach, odwiedzają je średnio 1,6 razy w tygodniu. Zdecydowanie najczęściej wybierają domowy obiad - klasyczne drugie danie, na które wskazało 60% badanych. Ulubione restauracyjne menu Polaków to także zupa, pierogi i wszelkiego rodzaju sałatki (odpowiednio 29%, 27% i 26% respondentów).

Grunt to wiedzieć czego się nie chce!

Jak pokazują wyniki badania, konsumenci są zgodni w kwestii rozumienia zdrowego odżywiania - niemal 80% respondentów definiuje je jako unikanie sztucznych składników, konserwantów i tłustych produktów. Połowa ankietowanych ze swojej diety w pracy najchętniej wyeliminowałaby słodycze, a 35% całkowicie zrezygnowałoby z dań typu fast food i słonych przekąsek, np. chipsów, paluszków czy krakersów. Ponadto 70% chciałoby mieć w pobliżu miejsca pracy restaurację ze zdrowym i smacznym jedzeniem.

Lepiej jem, lepiej pracuję

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (ang. World Health Organization ; WHO) zdrowe odżywianie w pracy to jeden z ważniejszych czynników warunkujących efektywność pracowników - właściwe odżywianie może zwiększyć wydajność o 20%. Eksperci są zgodni, że rezygnacja z posiłków obniża wydolność organizmu i wpływa na pogorszenie efektów realizowanych działań. Dlatego warto zastanowić się nad tym, co dziś zjemy w pracy.

Badanie

Badanie "Co Polacy jedzą w pracy?" przeprowadzono na przełomie maja i czerwca 2013 roku, metodą CAWI z wykorzystaniem panelu internetowego, na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie aktywnych zawodowo Polaków (liczebność próby N=643). Badanie wykonała pracownia badawcza IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.

Źródło: Sodexo On-site Services

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ważne zmiany dla przedsiębiorców
Kwestie prawne towarzyszą na co dzień każdemu przesiębiorstwu. W najnowszym materiale, Gifts Journal TV, przedstawia ważne, z punktu widzenia przedsiębiorców, aspekty, na które należy zwrócić uwagę w najbliższym czasie. Zapraszamy na rozmowę z Panem mecenasem Mateuszem Wojciechowskim, który omówił ważne tematy prawne dla...
Brother znalazł się na liście „World's Best Employers” (Najlepszych pracodawców świata) w 2020 r. organizowanej przez Forbes Magazine we współpracy z firmą Statista. Brother uplasował się na 130 miejscu wśród 750 innych firm.
Październik pod niektórymi względami przypominał marzec: pandemia się nasilała, liczba zakażeń rosła, a wraz z nimi pojawiały się nowe ograniczenia w prowadzeniu biznesu. Od 17 października do czerwonej strefy weszły 152 powiaty, czyli w przybliżeniu 1/2 Polski. Od 24 października czerwona strefa objęła cały kraj. Dla gospodarki oznaczało to szereg zakazów...
O wprowadzenie korzystnych zapisów dla firm około targowych – zwraca się w ich imieniu do świętokrzyskich parlamentarzystów Karol Salawa – przedsiębiorca z podkieleckich Chęcin, działający w branży targowej. Chodzi o udzielenie przez rząd w kolejnej wersji tarczy wsparcia dla firm projektujących i budujących stoiska targowe oraz trudniących się spedycją...
- W sytuacji niepewności, z którą związany jest największy kryzys, jaki mamy po 30 latach stabilnego wzrostu, naturalną postawą ludzką jest przypatrywanie się sytuacji. Firmy, jeśli już decydują się na inwestycje, to słusznie stawiają na cyfryzację i technologie, dostosowując się do zmian, jakie w modelach biznesowych spowodowała pandemia - mówił...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764