logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co Polacy jedzą w pracy?

  PR 04.07.2013, przeczytano 4310 razy
ilustracjastrzałka

Jedna trzecia aktywnych zawodowo Polaków zjada w pracy zaledwie jeden posiłek. Jest nim najczęściej drugie śniadanie w postaci kanapki, owoców lub słodyczy. Tak można podsumować wyniki badania "Co Polacy jedzą w pracy?", przeprowadzonego przez pracownię badawczą IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-polacy-jedza-w-pracy,19155,artykul.html

Z badania wyłania się obraz pracującego Polaka, który zapominając o regularnych i urozmaiconych posiłkach, nadal uważa, że odżywia się zdrowo (ponad 40% respondentów). Trudno jednak się z tym zgodzić, gdy aż 32% ankietowanych w ciągu ośmiu godzin pracy dostarcza organizmowi zaledwie jedną dawkę energii.

Drugie śniadanie pracujących Polaków

Preferowany przez 73% badanych posiłek to drugie śniadanie. Połowa ankietowanych codziennie sięga po kanapki, które okazały się ulubionym i najczęściej wybieranym "daniem" pracującego Kowalskiego. Kilka razy w tygodniu jemy owoce, jogurty oraz słodycze i słodkie wypieki. Znacznie rzadziej, bo zaledwie raz w miesiącu, w pracowniczym menu pojawiają się bakalie, orzechy i suszone owoce. Równie rzadko spożywamy dania gotowe zalewane wrzątkiem czy fast foody (kebaby, hamburgery i hot dogi).

Zrób to sam lub zamawiaj

Co trzecia osoba jada w pracy obiad/lunch, który podobnie jak drugie śniadanie przygotowuje sobie wcześniej w domu - taka postawa jest charakterystyczna dla mieszkańców małych miast i osób powyżej 50 roku życia. Pracownicy, którzy jadają posiłki w restauracjach, stołówkach czy firmowych kantynach, odwiedzają je średnio 1,6 razy w tygodniu. Zdecydowanie najczęściej wybierają domowy obiad - klasyczne drugie danie, na które wskazało 60% badanych. Ulubione restauracyjne menu Polaków to także zupa, pierogi i wszelkiego rodzaju sałatki (odpowiednio 29%, 27% i 26% respondentów).

Grunt to wiedzieć czego się nie chce!

Jak pokazują wyniki badania, konsumenci są zgodni w kwestii rozumienia zdrowego odżywiania - niemal 80% respondentów definiuje je jako unikanie sztucznych składników, konserwantów i tłustych produktów. Połowa ankietowanych ze swojej diety w pracy najchętniej wyeliminowałaby słodycze, a 35% całkowicie zrezygnowałoby z dań typu fast food i słonych przekąsek, np. chipsów, paluszków czy krakersów. Ponadto 70% chciałoby mieć w pobliżu miejsca pracy restaurację ze zdrowym i smacznym jedzeniem.

Lepiej jem, lepiej pracuję

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (ang. World Health Organization ; WHO) zdrowe odżywianie w pracy to jeden z ważniejszych czynników warunkujących efektywność pracowników - właściwe odżywianie może zwiększyć wydajność o 20%. Eksperci są zgodni, że rezygnacja z posiłków obniża wydolność organizmu i wpływa na pogorszenie efektów realizowanych działań. Dlatego warto zastanowić się nad tym, co dziś zjemy w pracy.

Badanie

Badanie "Co Polacy jedzą w pracy?" przeprowadzono na przełomie maja i czerwca 2013 roku, metodą CAWI z wykorzystaniem panelu internetowego, na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie aktywnych zawodowo Polaków (liczebność próby N=643). Badanie wykonała pracownia badawcza IPSOS na zlecenie Sodexo On-site Services.

Źródło: Sodexo On-site Services

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spada konkurencyjność polskich firm. Traci także Europa Środkowa
Konkurencyjność polskich firm spadła na przestrzeni ostatnich kwartałów, kwestią otwartą jest skala tego spadku: znaczna, czy – na tle innych krajów regionu – umiarkowana? Niewątpliwie niskie koszty pracy nie są już atutem wyraźnie działającymi na rzecz konkurencyjności polskich firm. Nie jest to jedynie efekt administracyjnych podwyżek płacy minimalnej...
Rozporządzenie GPRS: nowe obowiązki dla e-sklepów
13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt...
Najbardziej spłukane pokolenie? Na co Gen Z wydaje najwięcej?
Inny tryb pracy, różne priorytety i decyzje zakupowe. Nie ulega wątpliwości, że pokolenie Z, czyli grupa osób urodzonych między 1997 a 2012 rokiem, znacząco różni się od poprzedzających je Millenialsów. Choć przylgnęło do nich określenie najbardziej „spłukanej” generacji, to według prognoz, już w 2030 roku będą oni największą siłą...
Polskie firmy z szansą na nowe finansowanie - czeka 1,4 mld euro
W 2025 roku Europejska Rada ds. Innowacji (EIC) przeznaczy ponad 1,4 mld euro na rozwój strategicznych technologii, przełomowych badań i innowacyjnych przedsiębiorstw. Program oferuje wsparcie dla projektów z kluczowych obszarów, takich jak komputery kwantowe, zielona energia czy biotechnologie, mających znaczenie dla uniezależnienia Europy od zewnętrznych dostawców. Inicjatywa...
Prezenty - komu, jakie i za ile?
Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym Polacy z radością obdarowują swoich bliskich prezentami, dzieląc się uczuciami i tworząc niezapomniane wspomnienia. Badanie „Sztuka przeżywania Świąt według Polaków” ujawnia emocje towarzyszące obdarowywaniu oraz preferencje zakupowe. Jakimi kryteriami kierują się Polacy podczas wyboru prezentów, a...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764