logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co Polacy kupują na Święta?

  PR 13.12.2019, przeczytano 2497 razy

Szał świątecznych zakupów trwa, przez sklepy przewijają się tłumy odwiedzających, a platformy internetowe obsługują rekordowe ilości zamówień. Grudzień co roku stanowi intensywny okres przygotowań do Świąt zarówno dla klientów, którzy wybierają się na zakupy gwiazdkowych prezentów, jak i samych sieci handlowych, które muszą dostosować możliwości operacyjne do zwiększonego zainteresowania konsumentów. Już od drugiej połowy listopada Polacy polują na gwiazdkowe prezenty dla bliskich. Co znajduje się w czołówce wybieranych przez nich produktów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-polacy-kupuja-na-swieta,385067,artykul.html

Ponad 1 500 zł - tyle średnio Polacy wydadzą na tegoroczne zakupy świąteczne. To wciąż mniej niż średnia wartość dla pozostałych krajów Europy (ok. 1980 zł), jednak odsetek ten z roku na rok rośnie. Do najbardziej popularnych kategorii w tym zakresie należą prezenty, na które Polacy są skłonni przeznaczyć 36% swojego budżetu. Dalej wymieniane są artykuły spożywcze (34%), podróże (21%) i spotkania towarzyskie (4%)*.

Na pozytywne nastroje zakupowe w okresie przedświątecznym wpływ mają przede wszystkim różnorodne akcje promocyjne, co szczególnie widoczne jest przy okazji Black Friday, który cieszy się wzmożoną aktywnością klientów. Potwierdzają to dane platformy sprzedażowej Empik.com, która w szczytowych momentach tego dnia obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę, a przez cały listopad zanotowała ponad 98 mln odsłon strony internetowej (wg Gemius).

Na 1. miejscu najczęściej wybieranych prezentów w okresie przedświątecznym znajdują się zabawki - przede wszystkim klocki LEGO i gry planszowe. Dalej plasują się książki, w tym bestsellery Olgi Tokarczuk, które w tym roku znajdą się pod wieloma choinkami w polskich domach. Do najbardziej popularnych kategorii asortymentowych należą także perfumy i elektronika, które obok książek, zabawek i kosmetyków dostępne są w sprzedaży na platformie Empik.com. W czołówce najczęściej wyszukiwanych produktów znajdują się zarówno produkty brylujące w czołówce od wielu lat, jak i tegoroczne premiery.

- Do najczęściej wyszukiwanych produktów na naszej stronie internetowej należą m.in. klocki LEGO, gry planszowe, wśród których od lat królują Scrabble czy Monopoly, ale także gry multimedialne - The Sims 4 oraz Fifa 2020 to absolutne bestsellery. Nie brakuje też inspiracji prezentowych związanych z ulubionymi tytułami serii książek i bajek - Harry Potter, Wiedźmin czy Kraina Lodu to hity tej zimy. Wśród książek prym wiedzie zarówno twórczość noblistki Olgi Tokarczuk, jak i bestsellerowe powieści Remigiusza Mroza. Popularnością cieszą się też książki dla dzieci, m.in. serie “Pucio” czy “Magiczne drzewo”, a także poradniki o rozwoju osobistym, wśród których najpopularniejszym tytułem jest “Jak mniej myśleć” autorstwa Christel Petitcollin. W czołówce najpopularniejszych twórców muzycznych znajdują się Dawid Podsiadło i Taco Hemingway. Klienci chętnie sięgają także po inne kategorie, m.in. perfumy, zegarki, konsole, smartfony i smartwatche. Do najbardziej popularnych marek należą Xiaomi, oferujące nie tylko telefony, ale także opaski sportowe czy powerbanki, cieszące się niebywałą popularnością słuchawki JBL oraz perfumy Calvin Klein i Hugo Boss - mówi Damian Sękala, dyrektor departamentu marketingu internetowego w Empiku.

Wobec szerokiego wyboru zarówno stacjonarnych punktów sprzedaży, jak i sklepów internetowych, kluczem do zdobycia serca klienta przez sieci handlowe są wygoda i szybkość realizacji zamówień oraz dostaw. Dzięki gwarancji dostawy przed Świętami, możliwości wyboru spośród wielu punktów odbioru i szerokiemu asortymentowi produktów, klienci mogą w szybkim czasie zakupić prezenty dla całej rodziny - zarówno z kategorii książkowych czy filmowych, jak i kosmetycznych, wyposażenia wnętrz, elektroniki, AGD czy zabawek i akcesoriów dla dzieci.

- Stale usprawniamy proces obsługi zamówień w naszym sklepie. Dzięki usłudze Empik Premium klienci mogą cieszyć się setkami produktów w obniżonych cenach oraz bezpłatną dostawą za pośrednictwem kuriera i do punktów odbioru, których dostępnych jest już 5 651 w całej Polsce. Na zamówienia złożone do 19 grudnia gwarantujemy dostawę przed Świętami, a do dyspozycji klientów jest infolinia czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu. Stale zwiększamy powierzchnię salonów, tak aby były odpowiednio przystosowane do obsługi zamówień online. Dużą popularnością cieszy się także usługa tzw. Click & Collect, w ramach której klienci mogą zarezerwować produkt za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji i odebrać go w najbliższym salonie Empik już po 2 godzinach od zamówienia - dodaje Sękala.

Na wybór sposobu i miejsca dokonywania zakupów przez klientów wpływ mają także nowinki technologiczne*. Polacy coraz chętniej korzystają ze spektrum możliwości, jakie daje rozwój nowoczesnych technologii w handlu. Coraz chętniej decydują się na zakupy poprzez urządzenia mobilne i aplikacje - stanowią one już 70% całego ruchu na platformie Empik.com. W samym listopadzie aplikacja Empik zarejestrowała ponad milion użytkowników (wg Gemius). Wskaźniki te pozwalają przewidywać, że w grudniu tego roku platforma zanotuje o 20% więcej wizyt w porównaniu do poprzedniego.

Źródło: Empik S.A.

www.empik.com

Dodatkowe informacje:

* Raport Deloitte “Zakupy świąteczne 2019”, listopad 2019 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764