logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co reklamodawcy mogą wyczytać z Twojej twarzy?

  PR 26.08.2019, przeczytano 981 razy

Twój wiek, płeć i emocje. I na tej podstawie wyświetlić dopasowane do Ciebie reklamy. Przyszłość? Nie, iQ.screen nowy startup w zakresie reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-reklamodawcy-moga-wyczytac-z-twojej-twarzy,383712,artykul.html

Choć często podświadomie, to właśnie na podstawie twarzy ludzie opierają swoje pierwsze wrażenie na temat nowo poznanych osób. Można więc założyć, że wprowadzenie podobnych mechanizmów do świata sztucznej inteligencji w reklamie jest naturalnym posunięciem technologii w tej branży.

Wyjaśnimy dziś czym jest iQ.screen, czyli nowy polski startup, który wykorzystuje profilowanie, aby wyświetlać najbardziej dopasowane reklamy.

Co to jest profilowanie?

Sięgnijmy do rozporządzenia RODO i zgodnie z art. 4 pkt 4, profilowanie jest to:

[…]dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

Z profilowaniem zetknąć się można choćby podczas przeglądania stron internetowych. Szczególnie można to zauważyć po wejściu w życiu rozporządzenia RODO wczytując się dokładnie w polityki prywatności.

Profilowanie w oparciu o sztuczną inteligencję

Podobne profilowanie, choć na podstawie danych zebranych przez sztuczną inteligencję wprowadza właśnie startup iQ.screen w warszawskich i krakowskich taksówkach. Firma zamontowała tam nowego typu nośniki, które mogą profilować reklamę w zależności od oglądającego ją odbiorcy.

Pasażer po rozpoczęciu przejazdu otrzymuje ekran powitalny informujący o działaniu urządzenia w oparciu o skanowanie twarzy. Jeżeli nie wyraża na to zgody, może poprosić kierowcę o wyłączenie tabletu. Polityka prywatności dostępna na stronie internetowej nośnika deklaruje, iż pasażerowie mogą uzyskać dostęp do swoich danych, choć zgodnie z jej zapewnieniami iQ.screen nie przechowuje danych pozwalających na jakąkolwiek identyfikację czy weryfikację pasażera. W bazie danych znajdują się jedynie wpisy niezbędne do rozliczeń księgowych i realizacji zamówień od reklamodawców.

Czy tak wygląda przyszłość nośników reklamowych?

No właśnie – skoro iQ.screen to nośnik stricte reklamowy, to co nowego wnosi do branży i jak można go porównać do pozostałych form form takich jak billboardy, internet, reklama w komunikacji miejskiej?Prezes spółki in1 Ai sp. z o.o., Szymon Gołąb, przekonuje, że startup iQ.screen to prawdziwa rewolucja w świecie reklamy i wylicza jego zalety:

  • umila on podróż pasażerom, pozwalając im na skorzystanie z ładowania telefonu, newsów ze świata, prognozy pogody a niedługo już np. gier.
  • przenosi internetowy, klarowny model rozliczania się za wyświetlenia do outdoor-u, gdyż reklamodawca płaci tylko za realne odtworzenia jego spotu na podstawie pomiarów dokonanych przez nośnik
  • wprowadza nowe technologie do Polski, „iQ.screen jest drugą firmą na świecie z zastosowaniem najnowszych technologii w taksówkach, zaraz po Japończykach”
  • pozwala na precyzyjne targetowanie reklamy, zarówno ze względu na płeć i wiek pasażera jak i lokalizację taksówki ,którą się przemieszcza. Umożliwia to kampanie dla konkretnych dzielnic, ulic bądź w drodze na konkretne lokalizacje np. lotnisko
  • umożliwia reklamodawcom tworzenie angażującej reklamy w formatach “Rich Media”. „Walczyliśmy o zrealizowanie kampanii dla wchodzącego filmu ze spidermanem, gdzie pasażer za pomocą dotyku będzie musiał ściągnąć z ekranu pajęczynę po czym wyłoni się główny bohater”
  • pozwala na ciągłą analitykę wyświetlanych treści. „Dzięki zastosowanym technologiom możemy badać jak pasażer zareagował na reklamę, czy się uśmiechnął czy odwrócił wzrok”.
  • reklama w iQ.screen, może tak naprawdę czerpać z kilku budżetów reklamowych jednocześnie. Jest to nośnik internetowy zainstalowany w „outdoorze”, zatem mieści się w granicach reklamy internetowej, DOOH i ambientowej.

Nowość na rynku reklamowym

iQ.screen aktualnie obecny jest w dwóch miastach w Polsce. W Krakowie i Warszawie i łącznie może wyświetlić 1,5 mln spotów miesięcznie, lecz w przyszłym roku ta liczba przekroczy 30 mln i nośniki iQ.screen będą obecne w taksówkach w pozostałych miastach Polski.

Aby podsumować działania projektu iQ.screen można stwierdzić, że na naszych oczach powstała w Polsce zupełnie nowa forma reklamy. Zarówno pod kątem zagospodarowania taksówkarskiej przestrzeni jak i wykorzystania nowoczesnych technologii.

Źródło: iQ.screen

www.iqscreen.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764