logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co się zmieni po Cannes Lions: nowe wytyczne skutecznej kreatywności

   31.07.2020, przeczytano 607 razy
ilustracjastrzałka

To dobry czas na wprowadzanie rozwiązań opartych o interfejsy bezkontaktowe. Wiele firm zdecydowało się teraz wprowadzić lub przetestować płatności zbliżeniowe do swoich aplikacji. Wzrasta znaczenie aplikacji z mikropłatnościami oraz platform jak BLIK. Wraca zainteresowanie interfejsami głosowymi - czekamy tu na wdrożenia, który spopularyzuje to rozwiązanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-sie-zmieni-po-cannes-lions%3A-nowe-wytyczne-skutecznej-kreatywnosci,387944,artykul.html

SKĄD POMYSŁ ?

22 czerwca 2020 r. - Cannes Lions, wspólnie z siostrzaną firmą WARC, światowym autorytetem w dziedzinie skuteczności marketingowej, ogłosiło „Kod efektywności”, białą księgę przedstawiającą wyniki badań przeprowadzonych w ostatnim roku, przez ekspertów ds. skuteczności marketingu Jamesa Hurmana i Petera Fielda; W 2019 roku Hurman i Field przeprowadzili globalne badanie z udziałem komitetu międzynarodowych liderów ze świata strategii i planowania, które ukazało, że w branży brakuje „uniwersalnej definicji” i „wspólnego języka” dla skuteczności kampanii.

Niezależnie od badań, w branzy już od wielu lat pojawiały się krytyczne głosy odnośnie rzeczywistej i długoterminowej efektywności wygranych pomysłów, choćby ten „kejs” zaprezentowany jurorom w 2015 roku:

Oliwy do ognia zapewne dolał zwycięski projekt Singapurskiego Greya, który okazał się „fejkiem”:

WNIOSKI Z BADANIA

Analiza i porównanie blisko 5000 uczestników i zwycięzców nagrody za efektywność w latach 2011-2019, pochodzących z bazy danych Cannes Creative, WARC i IPA potwierdziły raczej zdrowo rozsądkową – niż „otwierająca oczy” tezę , że na skuteczność marketingową duży wpływ ma złożona miara budżetu medialnego, czasu trwania i liczby zastosowanych kanałów medialnych oraz… „kreatywne zaangażowanie” kampanii. Banał? Niekoniecznie, jeśli weźmiemy pod uwagę nadal obowiązujące w naszej branży „napięcie” pomiędzy reklamą „sprzedającą” a kreatywną”.

Aby podsumować powyższe odkrycia, Hurman i Field wraz z Cannes Lions i WARC, opracowali Drabinę efektywności twórczej, ramy do oceny postępu skutecznego marketingu. Skupia się ona na ujęciu wytycznych za pomocą wspólnych dla marketerów i agencji definicji i języka. Został zaprojektowany jako narzędzie ciągłego doskonalenia dla marketerów i agencji, umożliwiając im tworzenie bardziej konsekwentnych i skutecznych kampanii kreatywnych i inicjatyw. Co też istotne, w końcu dostrzeżona została rola strategicznego imputu w tworzeniu nagrodowych pomysłów – co w mojej skromnej opinii stratega – jest ukłonem nie tylko w stronę kreatywnych, wymyślających „kanneński kejs”, ale również całego zespołu i jego imputu w doszlifowanie owego pomysłu. Po to by nie był kolejnym nierealizowalnym „fejkiem”, jak to się okazało w przypadku kampanii „I sea” (Grey, Singapur).

WYNIK - THE CREATIVE EFFECTIVENESS LADDER

Jest to de facto spis 6 najważniejszych kryteriów do oceny skutecznego marketingu, zawierający 6 poziomów - w których początkowe to przede wszystkim premiują strategiczną, mediowa i technologiczną wartość pomysłu kreatywnego, co ma zaradzić – wedle niektórych komentujących – kryzysowi kreatywności, który w ostatnich latach ogarnął nasza branżę.
Jeśli chcecie zapoznać się z szczegółami „KODU EFEKTYWNOŚCI” – możecie poczytać więcej tutaj:

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764