logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co sprzedawcy wiedzą o swoich klientach?

  PR 18.12.2018, przeczytano 293 razy

Sieci handlowe inwestują w e-handel, aby być bliżej klienta który odwiedza ich w tradycyjnych sklepach. Jednak aby odnieść sukces, konieczne jest zadbanie o doświadczenia, bo to gwarantuje lepsze dotarcie z właściwą ofertą. Rozwiązaniem dla detalistów jest VynamicTM Engage ‒ pakiet narzędzi, które zwiększą zaangażowanie konsumentów i przyczyniają się do zwiększenia zysków w sklepach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-sprzedawcy-wiedza-o-swoich-klientach,380558,artykul.html

Zwyczajowo mówi się, że w handlu klient jest królem. Jednak to przysłowie musi być przełożone na praktykę. Zwłaszcza w punktach sprzedaży detalicznej, w których Internet zrewolucjonizował sposób robienia zakupów. Nie oznacza to, że sieć zastąpiła sklepy. Wręcz przeciwnie. E-commerce napędza handel tradycyjny.

- Punkt sprzedaży jest w dalszym ciągu centrum handlu. Według raportu firmy badawczej Nielsen całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi obecnie około 6%, zaś sprzedaż online kategorii FMCG to tylko około 1%. - Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Z różnych powodów tradycyjne sklepy pozostają w centrum zainteresowania konsumentów. Niektóre z nich mają przyczynę emocjonalną, inne ‒ logistyczną. Jednak większość wyjaśnień odnosi się do doświadczenia klienta. Najnowsze innowacje w handlu detalicznym Diebold Nixdorf, które są integralną częścią strategii StorevolutionTM, obejmują całą „podróż konsumenta”. Bo czego oczekuje konsument? Wyboru, produktów dostępnych na półkach, zindywidualizowanego doradztwa, kompleksowej informacji o produktach i szybkich transakcji płatniczych.

Aby to osiągnąć, sklepy muszą spełniać kilka warunków. Pierwszym z nich jest dokładne poznanie profilu klienta. VynamicTM Engage pozwala sklepom na dokładną analizę w czasie rzeczywistym. Drugim imperatywem jest zapewnienie sprzedawcom narzędzi dostępu do całego katalogu produktowego. Dzięki nim eliminujemy sytuacje, w których klient wchodzi do sklepu, bo zobaczył na stronie internetowej tego sklepu zupełnie nowy przedmiot, a sprzedawca ma o nim mało informacji lub o nim nigdy nie słyszał! Poprzez gromadzenie, łączenie i analizę danych konsumenckich Vynamic Engage generuje całościowe profile klientów, które umożliwiają stymulowanie lojalności i zwiększanie zaangażowania. To rozwiązanie oparte na otwartym API jest zintegrowane z portfolio Vynamic Retail w sposób natywny. Dzięki temu interakcje z konsumentami mogą być bardziej spersonalizowane, a także mogą odbywać się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem smartfonów.

Ponieważ nie wszystkie produkty wymienione przez markę mogą być obecne w jej sklepach, wyzwaniem staje się dodawanie nowych funkcji do punktów sprzedaży. Sklepy muszą stać się miejscami, w których przyjmowane są zamówienia oraz produkty udostępniane w systemie zamów i odbierz „click and collect”.

- Dla rynku wyzwaniem jest jak największe zbliżenie swoich usług do potrzeb klientów - Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Trzecia zasada dotycząca zakupów: podczas wizyty w sklepie należy zapewnić klientowi spersonalizowaną ofertę. Wymaga to znajomości historii jego zakupów online i offline, czyli przełamania barier technologicznych pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży.

- Vynamic Engage wyposaża sprzedawców w szczegółową wiedzę o konsumentach i pozwala na składanie im spersonalizowanych ofert w dowolnym momencie, niezależnie od kanału sprzedaży - Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Finalizacja zakupu wiąże się z łatwą i bezpieczną zapłatą. Diebold Nixdorf oferuje klientom Vynamic Mobile Shopper, przenośne rozwiązanie do samodzielnego skanowania, które może być stosowane w skanerach konsumenckich lub smartfonach. W połączeniu z innymi rozwiązaniami, takimi jak Vynamic Engage, Vynamic Mobile Shopper, pozwala na dostosowanie doświadczenia konsumenta w sklepie i poprawę procesu zakupów. Dzięki integracji rozwiązań płatności mobilnych weryfikacja będzie jeszcze szybsza i bardziej efektywna.

Pokazanie klientowi, że nam na nim zależy, wiąże się również z komunikacją po zakupie. Sprzedawca musi być w stanie na przykład podziękować mu e-mailem za przybycie lub poinformować go, że produkt, na który właśnie czeka, akurat dotarł do butiku.

Ostatecznie, zagwarantowanie klientowi zakupów, które będą niepowtarzalnym doświadczeniem, wymaga dużego nakładu pracy w zakresie integracji systemów informatycznych. Dzięki podejściu Software-as-a-Service Vynamic Engage jest wdrażany w chmurze i może być łatwo zintegrowany z istniejącymi środowiskami klientów, które są kompatybilne z otwartymi API.

- Przyszłość należy do rozwiązań, które są zarówno opakowane, jak i modułowe. Nasze, oparte na chmurze, oprogramowanie pomaga sklepom zaoferować konsumentom unikalne, spersonalizowane i bezproblemowe doświadczenie zakupowe. - Michał Strzyczkowski, Prezes Diebold Nixdorf

Źródło: Diebold Nixdorf

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś...
Poczta Polska: Direct Mail to skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego
Poczta Polska ma specjalną ofertę dla przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoimi usługami określone grupy docelowe. Direct Mail nadal z powodzeniem jest wykorzystywany przez największych graczy na rynku cyfrowym.
W świecie reklamy cyfrowej niewątpliwie króluje programmatic. Badania i prognozy serwisu eMarketer sugerują, że w USA wydatki na tego typu reklamę wyniosły w 2018 roku 82,5% wszystkich budżetów. Z czego 58% z nich było przeznaczone na programmatic direct. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Sztuka jako ważny element employer brandingu
Rzeźba słynnego polskiego artysty Igora Mitoraja umiejscowiona przy wejściu do siedziby Polpharmy w Spectra Art Space przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie to elegancka i niesztampowa wizytówka, zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego właścicieli. Pojawiła się tam z inicjatywy Jerzego Staraka, kolekcjonera i znawcy sztuki, będącego większościowym udziałowcem...
Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764