logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Co szósty Polak kupuje w sieci przez urządzenia mobilne

  PR 30.06.2016, przeczytano 975 razy
ilustracjastrzałka

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30% e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie RetailMeNot, centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-szosty-polak-kupuje-w-sieci-przez-urzadzenia-mobilne,29141,artykul.html

Według tego raportu obroty polskiego m-commerce wzrosły w 2015 roku ponad dwukrotnie (109%). Jego wartość w 2016 roku osiągnie już 1 miliard euro. Jak duża jest to część obrotów całego naszego rynku e-commerce? Szacuje się, że na każde 6 euro wydane online przez Polaków, 1 euro przepłynie przez tablety lub smartfony. W 2016 roku polski e-klient pójdzie na „mobilne” zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro. W sumie, w przeliczeniu na jednego kupującego mobilnie, będzie to przeciętnie 128 euro.

Dynamikę polskiego m-commerce pokazuje fakt, że w latach 2013-2016 jego obroty zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. 28 procent polskich e-klientów zrobiło w zeszłym roku zakupy poprzez smartfony lub tablety. Te liczby potwierdzają, że urządzenia mobilne również w Polsce coraz częściej nie tylko pełnią funkcję swoistego asystenta zakupów – m-kupujący szukają na nich między innymi informacji o produktach i porównują ceny między sklepami, lecz również są ważnym kanałem sprzedaży,” – mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot. „Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Ogromną rolę w jego rozwoju odgrywają działania przedsiębiorców, mające na celu stałą optymalizację mobilnych zakupów, poprzez między innymi zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu sklepów internetowych oraz ułatwianiu płatności smartfonami lub tabletami” – dodaje.

Źródło: RetailMeNot

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Międzynarodowe badanie e-commerce zostało przeprowadzone w styczniu 2016 roku przez RetailMeNot we współpracy z Centre for Retail Research w 10 krajach (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Holandia, Polska, Szwecja, Hiszpania i USA). Zawiera obszerne dane statystyczne, analizę statystyk i prognoz dotyczących handlu, telefoniczne wywiady z wiodącymi sprzedawcami, jak również reprezentatywne badania użytkowników, w tym tysiąca respondentów z Polski. Zgodnie z metodologią OECD, „handel detaliczny“ w ramach tego raportu obejmuje sprzedaż dóbr klientom końcowym poprzez sklepy stacjonarne i Internet, z wyjątkiem gastronomii, pojazdów samochodowych, benzyny i materiałów napędowych, biletów (wejściówek), podróży, ubezpieczeń, a także produktów bankowych i finansowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764