logo
WIEDZA

Co to jest event?

Piotr Dopart  PR 04.10.2010, przeczytano 15012 razy
ilustracjastrzałka

Najprościej mówiąc: event w języku angielskim znaczy „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej – jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Event jest narzędziem do osiągnięcia zamierzonego celu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-to-jest-event,11378,artykul.html

Eventy można podzielić na wiele kategorii. Gdy jako kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, przygodowych, wyjazdowych, ugoszczeniowych (tzw. hospitality)... Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu - wydarzenie może integrować, motywować (eventy korporacyjne), propagować idee (eventy społeczne, publiczne), edukować (konferencje, szkolenia) lub kształtować wizerunek marki (marketing events)... 

Kto tworzy branżę eventową?
W przekonaniu twórców SBE tzw. branżę tworzą trzy grupy ludzi (podmiotów), których działania składają się na ostateczny kształt wydarzenia i, co za tym idzie, osiągnięcie zamierzonego celu. Są to:

  • Organizatorzy. Agencje eventowe i incentive, PCO, DMC, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego.
  • Firmy i ludzie reprezentujący miejsca, w których organizuje się eventy (czyli tzw. miejsca eventowe). Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską etc.
  • Podwykonawcy. Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych.

Czym jest Stowarzyszenie Branży Eventowej?
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) zrzesza organizatorów, przedstawicieli miejsc eventowych i podwykonawców eventów. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń.

Wiemy, że event to ważne narzędzie komunikacji marketingowej – trzeba o nim pamiętać, planując strategię marketingową każdej firmy. Chcemy przekonać o tym innych.

Dążymy do wypracowania wspólnych dla całej branży standardów działania (poprzez ujednolicenie procedur, dokumentacji, terminologii, zasad etyki zawodowej), dzięki czemu nasza praca będzie łatwiejsza i przyjemniejsza.
Zależy nam na ustaleniu jasnych i stałych zasad współpracy branży eventowej z instytucjami i organizacjami takimi jak ZAIKS, ZAKR, ZASP, SAWP, STOART, ZPAF...

Członkom naszego Stowarzyszenia udostępniamy platformę wymiany doświadczeń, bazę kontaktów, dajemy dostęp do narzędzi pomocnych w codziennych działaniach (specjalistycznych programów komputerowych, „checklist”, publikacji). Organizujemy dla nich targi branżowe i warsztaty.
Wszystkich zainteresowanych sektorem wydarzeń, przyszłych zleceniodawców i przyszłych event managerów zachęcamy do korzystania z ogólnodostępnych informacji na naszej stronie internetowej i zapraszamy na organizowane przez nas wydarzenia: szkolenia, spotkania networkingowe, panele dyskusyjne, itp.

Historia SBE
Historia branży eventowej w Polsce jest bardzo krótka, mieści się w ostatnim dziesięcioleciu. Większość Polaków nie zna jeszcze nowego znaczenia angielskiego słowa „event”, tymczasem na polskim rynku istnieje już kilkaset firm, zajmujących się wyłącznie organizacją eventów.

Pierwsi specjaliści w tej nowej dziedzinie potrzebowali miejsca spotkań, wymiany doświadczeń. W maju 2007 roku w portalu społecznościowym GoldenLine.pl powstała grupa zrzeszająca organizatorów wydarzeń, ich zleceniodawców i podwykonawców. W sierpniu tego samego roku, w wyniku konkursu wśród użytkowników, grupa zyskała obecną nazwę „Event Manager Club”.

Po dwóch latach, 21 kwietnia 2009 roku, część użytkowników Event Manager Club zebrała się w warszawskiej Fabryce Trzciny na spotkaniu założycielskim pierwszego w Polsce Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Na liście założycielskiej podpisały się wówczas 52 osoby. Powstała nieformalna organizacja, mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację organizatorów i zleceniodawców eventów.

SBE, kierowane przez Monikę Krusiewicz, zaprojektowało i z powodzeniem zrealizowało pierwszą serię warsztatów „Kierunek Event”, uczestniczyło też w pierwszych targach tej branży (w 2009 roku w Warszawie). Wszystkie te inicjatywy przyciągnęły do Stowarzyszenia wielu nowych sympatyków.

Wiosną 2010 roku część dotychczasowego Zarządu zrezygnowała z działań na rzecz SBE. Ci, którzy pozostali, postanowili formalnie zarejestrować Stowarzyszenie – tym razem pod przewodnictwem Andrzeja Bagniuka. „Nowe” Stowarzyszenie Branży Eventowej nie zaprzecza osiągnięciom poprzedników. Zamierza realizować te same cele. Czas pokazał jednak, że działalność Stowarzyszenia wymaga pewnych udoskonaleń – trzeba je wprowadzić.

Kto może zostać członkiem SBE?
Organizatorzy eventów i wszyscy, którzy współpracują z organizatorami przy realizacjach eventów udostępniając swój talent, zasoby, możliwości. Patrz: Kto tworzy branżę eventową?

Źródło: SBE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
piątek 20.04.2018, 132 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone