logo
WIEDZA

Co to jest event?

Piotr Dopart  PR 04.10.2010, przeczytano 15393 razy
ilustracjastrzałka

Najprościej mówiąc: event w języku angielskim znaczy „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej – jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Event jest narzędziem do osiągnięcia zamierzonego celu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-to-jest-event,11378,artykul.html

Eventy można podzielić na wiele kategorii. Gdy jako kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, przygodowych, wyjazdowych, ugoszczeniowych (tzw. hospitality)... Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu - wydarzenie może integrować, motywować (eventy korporacyjne), propagować idee (eventy społeczne, publiczne), edukować (konferencje, szkolenia) lub kształtować wizerunek marki (marketing events)... 

Kto tworzy branżę eventową?
W przekonaniu twórców SBE tzw. branżę tworzą trzy grupy ludzi (podmiotów), których działania składają się na ostateczny kształt wydarzenia i, co za tym idzie, osiągnięcie zamierzonego celu. Są to:

  • Organizatorzy. Agencje eventowe i incentive, PCO, DMC, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego.
  • Firmy i ludzie reprezentujący miejsca, w których organizuje się eventy (czyli tzw. miejsca eventowe). Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską etc.
  • Podwykonawcy. Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych.

Czym jest Stowarzyszenie Branży Eventowej?
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) zrzesza organizatorów, przedstawicieli miejsc eventowych i podwykonawców eventów. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń.

Wiemy, że event to ważne narzędzie komunikacji marketingowej – trzeba o nim pamiętać, planując strategię marketingową każdej firmy. Chcemy przekonać o tym innych.

Dążymy do wypracowania wspólnych dla całej branży standardów działania (poprzez ujednolicenie procedur, dokumentacji, terminologii, zasad etyki zawodowej), dzięki czemu nasza praca będzie łatwiejsza i przyjemniejsza.
Zależy nam na ustaleniu jasnych i stałych zasad współpracy branży eventowej z instytucjami i organizacjami takimi jak ZAIKS, ZAKR, ZASP, SAWP, STOART, ZPAF...

Członkom naszego Stowarzyszenia udostępniamy platformę wymiany doświadczeń, bazę kontaktów, dajemy dostęp do narzędzi pomocnych w codziennych działaniach (specjalistycznych programów komputerowych, „checklist”, publikacji). Organizujemy dla nich targi branżowe i warsztaty.
Wszystkich zainteresowanych sektorem wydarzeń, przyszłych zleceniodawców i przyszłych event managerów zachęcamy do korzystania z ogólnodostępnych informacji na naszej stronie internetowej i zapraszamy na organizowane przez nas wydarzenia: szkolenia, spotkania networkingowe, panele dyskusyjne, itp.

Historia SBE
Historia branży eventowej w Polsce jest bardzo krótka, mieści się w ostatnim dziesięcioleciu. Większość Polaków nie zna jeszcze nowego znaczenia angielskiego słowa „event”, tymczasem na polskim rynku istnieje już kilkaset firm, zajmujących się wyłącznie organizacją eventów.

Pierwsi specjaliści w tej nowej dziedzinie potrzebowali miejsca spotkań, wymiany doświadczeń. W maju 2007 roku w portalu społecznościowym GoldenLine.pl powstała grupa zrzeszająca organizatorów wydarzeń, ich zleceniodawców i podwykonawców. W sierpniu tego samego roku, w wyniku konkursu wśród użytkowników, grupa zyskała obecną nazwę „Event Manager Club”.

Po dwóch latach, 21 kwietnia 2009 roku, część użytkowników Event Manager Club zebrała się w warszawskiej Fabryce Trzciny na spotkaniu założycielskim pierwszego w Polsce Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Na liście założycielskiej podpisały się wówczas 52 osoby. Powstała nieformalna organizacja, mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację organizatorów i zleceniodawców eventów.

SBE, kierowane przez Monikę Krusiewicz, zaprojektowało i z powodzeniem zrealizowało pierwszą serię warsztatów „Kierunek Event”, uczestniczyło też w pierwszych targach tej branży (w 2009 roku w Warszawie). Wszystkie te inicjatywy przyciągnęły do Stowarzyszenia wielu nowych sympatyków.

Wiosną 2010 roku część dotychczasowego Zarządu zrezygnowała z działań na rzecz SBE. Ci, którzy pozostali, postanowili formalnie zarejestrować Stowarzyszenie – tym razem pod przewodnictwem Andrzeja Bagniuka. „Nowe” Stowarzyszenie Branży Eventowej nie zaprzecza osiągnięciom poprzedników. Zamierza realizować te same cele. Czas pokazał jednak, że działalność Stowarzyszenia wymaga pewnych udoskonaleń – trzeba je wprowadzić.

Kto może zostać członkiem SBE?
Organizatorzy eventów i wszyscy, którzy współpracują z organizatorami przy realizacjach eventów udostępniając swój talent, zasoby, możliwości. Patrz: Kto tworzy branżę eventową?

Źródło: SBE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
 
środa 20.06.2018, 66 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone