logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co trzeci Polak nie jest w stanie odłożyć telefonu na 24 godziny

  PR 22.07.2016, przeczytano 363 razy
ilustracja

Ponad połowa Polaków (60%) deklaruje, że korzysta z telefonu przynajmniej raz na godzinę lub nawet co kilka, kilkanaście minut. Tylko co czwarty ankietowany uważa, że robi to najwyżej kilka razy dziennie, a zaledwie 13% bierze do ręki telefon raz lub dwa razy dziennie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez PAYBACK, co trzeci Polak nie jest w stanie rozstać się ze swoim telefonem na 24 godziny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-trzeci-polak-nie-jest-w-stanie-odlozyc-telefonu-na-24-godziny,29357,artykul.html

32% Polaków nie jest w stanie odłożyć telefonu komórkowego na 24 godziny. Ankietowani nie wyobrażają sobie takiego kroku głównie z uwagi na utratę kontaktu z bliskimi (47% odpowiedzi) oraz z troski o tych, którzy mogliby się martwić, nie mogąc połączyć się z właścicielem telefonu (27%).

- Uzależnienie od telefonu przejawia się szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych. Jak pokazują różnego rodzaju badania młodzi ludzie nie są już wstanie żyć bez telefonu komórkowego – mówi newsrm.tv Piotr Lipiński, Head of Corporate & Marketing Communications PAYBACK i dodaje. – Ponad połowa zapytanych w naszej ankiecie deklaruje, że dziecko powinno otrzymać swój pierwszy telefon komórkowy już w szkole podstawowej.

Czy smartfon to jeszcze telefon? Pytanie zgoła filozoficzne. Owszem, służy do dzwonienia, ale czasem wydaje się, że nie jest to jego podstawowa funkcja. Jak wynika z badania ze smartfonu korzysta już 83% spośród wszystkich użytkowników telefonów komórkowych. Oprócz połączeń głosowych, badani najczęściej korzystają z możliwości wysyłania i odbierania SMS (89%), robią zdjęcia i nagrywają filmy (82%), surfują po Internecie (78%), odbierają i wysyłają maile (73%) oraz korzystają z mediów społecznościowych (53%). Dziewięciu na dziesięciu użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych. Głównie tych, do przeglądania stron internetowych (94%) oraz odbierania i wysyłania poczty (68%). Spore grono użytkowników korzysta z komunikatorów (54%) oraz aplikacji zakupowych (43%).

A ile to wszystko kosztuje? Co trzeci Polak płaci za korzystanie z telefonu lub telefonów od 21 do 50 zł, podobnie co trzeci płaci od 51 do 100 zł. 17% ankietowanych wydaje powyżej 100 zł miesięcznie, a 19% mieści się w kwocie 20 zł.

Źródło: PAYBACK, Newsrm.tv

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764