logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co wyróżnia skuteczne kampanie efektywnościowe?

  PR 24.08.2015, przeczytano 858 razy
ilustracja

Silnik Criteo generuje kampanie efektywnościowe dla tysięcy reklamodawców na całym świecie. Doświadczenie i dane historyczne zebrane dzięki tym projektom pozwalają Criteo ocenić, które działania reklamodawców są skuteczne, a które mogą okazać się marketingową pomyłką. Criteo przygotowało przewodnik, w którym prezentuje  kilka ciekawych sposobów, pozwalających na  zamianę zwykłych wyników w niezwykłe rezultaty. Równocześnie, przewodnik wymienia najczęstsze  błędy popełniane przez firmy i pokazuje, jak ich uniknąć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-wyroznia-skuteczne-kampanie-efektywnosciowe,25753,artykul.html

Jakie kroki powinni podjąć specjaliści od marketingu, aby ich kampanie osiągnęły wyjątkową efektywność? Oto pięć  usprawnień, dzięki którym Twoja kolejna kampania będzie najlepszą w historii:

1. Jasno określ swoje cele

Zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia. Jak wygląda ROI w Twojej firmie? Jakie konkretne KPI mają dla Ciebie największe znaczenie?

Aby zidentyfikować docelowy poziom ROI, zbadaj elastyczność kampanii, sprawdzając jaki przychód kampania generuje przy różnych poziomach wydatków. Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika.

2. Użytkownicy przede wszystkim

Najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi: jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją? Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję? Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego? Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów? Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?

3. Nadaj treść swoim danym

Dane nieanalizowane to tylko...dane. Zadawanie właściwych pytań jest kluczem do uzyskania maksimum informacji z posiadanych zasobów danych, zwłaszcza gdy tych informacji nie mamy zbyt wiele. Wykorzystuj doświadczenie partnerów technologicznych w identyfikacji wartościowych zależności. Wszystko w myśl zasady: inteligentne dane oznaczają lepsze decyzje.

4. Nie zadowalaj się półśrodkami

Liczy się jakość. Odsłony wysokiej jakości pozwalają dotrzeć do użytkowników nieosiągalnych w przeciętnych miejscach. Dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją. Nie zakładaj, że dostajesz najlepsze placementy. Zapytaj swoich partnerów w jaki sposób kupują i sprzedają najlepszą powierzchnię reklamową, z którymi platformami RTB współpracują oraz czy mają bezpośrednie relacje z wydawcami. 

5. Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność

Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają ze smartfonów i tabletów, więc kampanie muszą być zoptymalizowane pod kątem mobile i muszą docierać do użytkowników na różnorodnych urządzeniach. W celu zagwarantowania, że ​​reklamy są zgodne ze wszystkimi urządzeniami, korzystaj z banerów HTML zamiast Flash, które nie działają w technologii Apple i są coraz częściej wygaszane na rzecz lżejszych formatów.

Źródło: Criteo

www.criteo.com/pl/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764