W ramach wspólnego odliczania do świąt, Coca-Cola ponownie zachęcała do odkrywania w sobie wewnętrznego Mikołaja i dzielenia się życzliwością. Dzięki zaangażowaniu konsumentów marka przekazała aż 150 tysięcy złotych na wsparcie Banków Żywności.
Każdy mógł zostać Mikołajem – wystarczyła otwartość serca i gotowość do działania. Kultowa ciężarówka Coca-Cola, podróżując po Polsce, była nie tylko symbolem zbliżających się świąt, lecz również przestrzenią, w której życzliwość nabierała realnych kształtów. Podczas jej przystanków odwiedzający mogli wziąć udział w wyjątkowej akcji. Wystarczyło wybrać w życzliwościomacie jedno z symbolicznych dań, takich jak pierogi, barszcz czerwony czy kluski z makiem, by marka przekazała dany posiłek lub jego ekwiwalent podopiecznym Banków Żywności.
„Aby dotrzeć z inicjatywą do osób, które nie miały możliwości wzięcia udziału w naszych wydarzeniach, stworzyliśmy także wirtualny życzliwościomat w aplikacji Coca-Cola. Dzięki niemu każdy mógł wybrać ulubione danie i przyczynić się do wsparcia potrzebujących, niezależnie od miejsca, w którym się znajdował” – mówi Paulina Trzaskowska, dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Coca-Cola.
Magia w małych gestach
Dzielenie się życzliwością nie wymaga jednak wielkich nakładów – czasem wystarczy obecność, rozmowa czy drobna pomoc. W czasach, gdy problem samotności dotyka coraz więcej osób, takie gesty mają szczególne znaczenie.
Jak wynika z raportu „Zmarnowane święta“ Banków Żywności1, jednym z najbardziej symbolicznych elementów polskiej tradycji jest dodatkowe nakrycie dla niezapowiedzianego gościa. Aż 86,56% Polaków co roku przygotowuje jedno miesce przy stole więcej, podkreślając swoją otwartość i gotowość do niesienia pomocy.
„Prawie połowa respondentów zadeklarowała wolę przyjęcia w święta obcej osoby potrzebującej, a co piąta osoba wsparłaby kogoś takiego rzeczowo lub finansowo. Gdyby do ich drzwi zapukała z kolei niezapowiedziana osoba spokrewniona, miejsce przy stole dla kogoś takiego znalazłoby się w 83,50% domów“ – dodaje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Warto dzielić się nadwyżkami z rodziną, znajomymi lub sąsiadami. Dzięki temu nie tylko zmniejszamy straty, ale przede wszystkim sprawiamy, że świat zyskuje nowych Mikołajów.
Źródło: Coca-Cola Poland Services