logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Codzienne Polaków zakupy – dane z badania Gemius/PBI

  PR 19.04.2019, przeczytano 319 razy

Robienie codziennych zakupów deklaruje 15 394 063 polskich internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. Porównując tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okazuje się, że stanowią oni ponad 40% dorosłych Polaków. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polakach na zakupach? Dzięki nowym zmiennym, wprowadzonym do badania, możemy znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/codzienne-polakow-zakupy-%E2%80%93-dane-z-badania-gemius-pbi,382180,artykul.html

Codzienne zakupy domeną 8 mln internautek i 7 mln internautów

Osoby, które zajmują się codziennymi zakupami, to w większości przypadków kobiety – według danych zebranych w badaniu Gemius/PBI jest to 8 090 573 dorosłych kobiet (93,3%). Grupa pań nierobiących zakupów jest niewielka – stanowi ją raptem 577 432 Polek (6,7%).

ilustracjastrzałka

Wśród mężczyzn liczba osób robiących regularne zakupy wynosi z kolei 7 303 491 mln (83,4%). Z kolei grupa, która nie zaopatruje gospodarstw domowych w produkty, jest w tym przypadku większa niż w przypadku kobiet - stanowi 1 452 532 internautów (16,6%).

ilustracjastrzałka

Mężczyźni bardziej „zakupowi” w większych miastach

Ciekawe dane przynoszą też analizy danych z badania Gemius/PBI w podziale na wielkość miejscowości zamieszkania. Okazuje się, że im większe miasto, tym częściej Polacy i Polki deklarują regularne zakupy. W przypadku miast powyżej 50 tys. mieszkańców, robi je 94,5% kobiet i 87,2% mężczyzn. Wśród kupujących występuje także mniejsza różnica pomiędzy płciami: pań jest o 7,3 p.p. więcej niż panów.

ilustracjastrzałka

Z kolei na wsiach i w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców regularne zakupy deklaruje mniej liczna grupa dorosłych Polaków: 92,5% kobiet i 80,9 % mężczyzn. W ośrodkach tych występuje także większa różnica pomiędzy płciami: panie stanowią o 11,6 p.p. większą grupę kupujących niż panowie.

ilustracjastrzałka

„Zakupowicze” bardziej zainteresowani budownictwem i nieruchomościami, mniej erotyką i motoryzacją

Przeanalizowaliśmy także, czy osoby robiące zakupy i nierobiące ich różnią się między sobą pod kątem zainteresowań i tematyki stron, które odwiedzają. Badanie Gemius/PBI wykazało, że w marcu 2019 roku osoby robiące zakupy częściej odwiedzały serwisy z kategorii: „budownictwo i nieruchomości” (60% vs 55%), a także „styl życia” (88% vs 86%) oraz „biznes, finanse, prawo” (80% vs 78%). Z kolei osoby niepodejmujące zakupowych obowiązków są bardziej zainteresowane serwisami z kategorii „erotyka” (48% vs 41%), „motoryzacja” (65% vs 60%), „nowe technologie” (69% vs 65%) oraz „sport” (60% vs 57%).

ilustracjastrzałka

Powyższa analiza została przeprowadzona dzięki wprowadzeniu nowej zmiennej socjodemograficznej do badania Gemius/PBI. Od marca 2019 na podstawie wyników badania można przeanalizować również zachowania internautów związane z podejmowaniem codziennych zakupów. Uwzględniono sytuację, w której internauci deklarowali zarówno bycie jedyną osobą robiącą zakupy, jak i jedną z kilku w gospodarstwie domowym, które podejmują się tego obowiązku. Zaprezentowane dane dotyczą tylko populacji internautów, którzy udzielili odpowiedzi na pytanie o codzienne zakupy.

– Informacja o tym, jak osoby robiące zakupy w gospodarstwie domowym zachowują się w sieci, jest bardzo interesująca. Dane Gemius pokazują na przykład, że chętniej odwiedzają one strony sklepów internetowych, możemy się więc domyślać, że także tutaj te osoby są odpowiedzialne za zakupy. Mając taką wiedzę możemy skuteczniej kierować do nich treści poradnikowe, recenzje produktów i oferty specjalne – mówi Marcin Niemczyk, Kierownik Zespołu Analiz Marketingowych Ringier Axel Springer Polska.

 – Przedstawiane przez Gemius/PBI dane stanowią dużą wartość dla media plannerów. Przede wszystkim pomagają zweryfikować deklaracje wydawców odnośnie profilu osób odwiedzających określone placementy oraz pozwalają na lepszą optymalizację kampanii kierowanych do takich wąskich grup – dodaje Szymon Lipiński, Data & Strategy Director w Wavemaker.

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Intrygujący artykuł opublikowany przez naukowców z Uniwersytetu Michigan opisuje nową architekturę procesora zdolną do samoszyfrowania, która może odpierać wszelkie ataki hakerskie.
Wrocław 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2018

Wrocław jest miastem, które nie spieszy się z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, zapewne dlatego, że w roku 2014, zanim jeszcze powstała uchwała krajobrazowa, powołano we Wrocławiu park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta. Osoby przygotowujące projekt uznają, że kodeks krajobrazowy jest poważną regulacja prawną i nie należy się z nią...
Philip Morris złapany na reklamowaniu e-papierosów Iqos wśród młodzieży
Oświadczenie Matthew L. Myersa, prezesa organizacji Campaign for Tobacco-Free Kids.
Polskie prawo jest niezgodne z RODO?
Od 4 maja obowiązuje w polskim prawie tzw. ustawa wprowadzająca. Znowelizowała ona m.in. Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Niezmienione w niej pozostały np. przepisy mówiące o konieczności uzyskania przez usługodawcę zgody od użytkownika w przypadku chęci wykorzystywania jego danych, które nie są niezbędne do świadczenia usług. Problem w...
Centralny Rejestr Faktur – nowe narzędzie kontroli przedsiębiorców
Polski aparat skarbowy niedługo dostanie nowe narzędzie do walki z nadużyciami podatkowymi. Będzie nim Centralny Rejestr Faktur, który ma zostać utworzony już 1 lipca. Jakie dane będą w nim gromadzone i czy na przedsiębiorców spadną w związku z tym kolejne obowiązki?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764