logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Coming Out - Najlepsze Dyplomy ASP w Warszawie 2018

  PR 03.12.2018, przeczytano 771 razy
ilustracjastrzałka

30 listopada br. odbył się wernisaż X. edycji wystawy Coming Out prezentującej 34 najlepsze prace dyplomowe studentów warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wydarzenie to już na stałe wpisało się do kulturalnego kalendarza stolicy. W tym roku prace najzdolniejszych studentów zaprezentowane zostały w nowoczesnej przestrzeni Centrum Praskiego Koneser przy Pl. Konesera 3.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/coming-out---najlepsze-dyplomy-asp-w-warszawie-2018,380378,artykul.html

Jubileuszowy Coming Out 2018 to niezwykłe wydarzenie promujące sztukę młodych artystów, absolwentów dziewięciu wydziałów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie– malarstwa, rzeźby, grafiki, konserwacji i restauracji dzieł sztuki, architektury wnętrz, wzornictwa, sztuki mediów, scenografii oraz zarządzania kulturą wizualną.

Wystawa jest doskonałą okazją do spotkania miłośników sztuki, bywalców wydarzeń kulturalnych, krytyków, dziennikarzy, a także animatorów kultury. Wydarzenie od lat cieszy się ogromną popularnością. Zeszłoroczną edycję wystawy odwiedziło ponad 7 000 osób.

- Patrząc w przyszłość jestem przekonany, że wszystko jest możliwe. Nie wiem, co się stanie w przyszłości, ale wiem, że będzie dobrze. – mówi o swojej pracy Marceli Adamczyk, absolwent Wydziału Malarstwa. Ten niezwykle optymistyczny przekaz towarzyszący jego dyplomowi “To i tamto moje. Sentymentalna futurologia” jest dla organizatorów trafnym podsumowaniem dziesięciu lat projektu otwierającego nowy rozdział w życiu kolejnego rocznika absolwentów.

- Dzięki Coming Out nasi absolwenci mają niepowtarzalną sposobność zaprezentowania swoich prac, a także nawiązania relacji z odbiorcami sztuki i pierwszymi potencjalnymi klientami. Przygotowaliśmy wyjątkowe wydarzenie, którego celem jest promowanie najlepszych absolwentów oraz ich wsparcie w rozpoczęciu ich karier zawodowych. Obserwowanie rozwoju tych karier na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat to wielka satysfakcja wynikająca z przekonania, że wybraliśmy właściwy kierunek. To, co traktujemy jako powinność uczelni wobec jej wychowanków, stało się dla niektórych szansą, którą umieli wykorzystać. Wspaniałe jest, że to obecnie znane nazwiska w świecie sztuki, wielokrotne nagradzani młodzi twórcy, odnoszący sukcesy projektanci i nauczyciele akademiccy – komentuje prof. Paweł Nowak, kurator wystawy  i dyrektor galerii Salon Akademii.

- Centrum Praskie Koneser jest nieodłącznie związane z ważnymi wydarzeniami kulturalnymi. To przestrzeń przywrócona miastu i jego mieszkańcom, w której kontynuujemy artystyczne tradycje Starej Pragi. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z warszawską Akademią Sztuk Pięknych i gościć  w przestrzeni Konesera wystawę Coming Out 2018 - mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, dyrektor generalna firmy Liebrecht & wooD Poland, inwestora i dewelopera Centrum Praskiego Konesera.

Tegoroczne dyplomy są przykładem szukania nowych środków artystycznego wyrazu oraz zacierania granic między różnymi dziedzinami sztuki – muzyką, rzeźbą, multimediami, performance itp. (np. w dyplomie Ewy Dąbrowskiej “Do siebie”). Młodzi twórcy świadomie wybierają z całego spectrum dostępnych środków artystycznych to, co najlepiej wyraża indywidualność.

Wielu z nich w swoich pracach odwołuje się do wartości im bliskich: związków z rodziną, otoczeniem znanym z dzieciństwa, naturą (np. praca Agnieszki Bielak “Dorosłam”). Z tych punktów odniesienia młodzi artyści wyruszają w przyszłość. Czasami są pełni obaw oraz zmiennych pragnień (Kornelia Dzikowska “Rzecz o pragnieniu”). Odnoszą się do problemów współczesności: stereotypów, szumu informacyjnego, wyobcowania (Piotr Dudek „News - ilustrowany serwis informacyjny” Sebastian Winkler „Wielka ryba”). Szukają klucza do świadomości odbiorcy, będącej produktem chwiejnej, współczesnej rzeczywistości. Tłumaczą tę rzeczywistość i oswajają dzięki projektowaniu, także projektowaniu przyjaznego otoczenia.

Wystawę będzie można odwiedzać do 21 grudnia 2018 r. w godzinach 10:00-18:00.

Wszystkie prace są zaprezentowane również na stronie www.comingout.asp.waw.pl

Źródło: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa przestrzeń w Forum Koszalin. Bałtyk i industrialne akcenty
Forum Koszalin zakończyło modernizację przestrzeni food courtu, oferując klientom nową jakość miejsca do spożywania posiłków i odpoczynku. Projekt wnętrza, opracowany przez zespół projektowy z Hamburga, łączy inspiracje bliskością Bałtyku z industrialnym charakterem regionu.
Labcon wspiera komunikację programu Climate Leadership
Labcon relevant stories, będący częścią największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce – Group One, nawiązał strategiczne partnerstwo z UNEP/GRID-Warszawa. W ramach współpracy agencja odpowiada za pomoc w komunikacji programu Climate Leadership oraz innych działań, których celem jest wsparcie partnerów organizacji w dążeniu do...
Mapa Branży Interaktywnej na 2025 rok od IAB Polska
Już po raz trzynasty IAB Polska publikuje Mapę Branży Interaktywnej – to jedyny w swoim rodzaju kompas ułatwiający poruszanie się po dynamicznie zmieniającym się świecie digital. Wyczekiwana przez marketerów każdego roku Mapa Branży Interaktywnej w formie usystematyzowanego katalogu ponad 300 marek działających na rynku cyfrowym jest...
Kampania oferty wyprzedażowej Kia
Kia Polska wystartowała z kampanią wspierającą trzy wybrane auta z szerokiej gamy modeli wyprzedażowych: Niro, XCeed oraz Sportage. Zainteresowani mogą skorzystać z atrakcyjnego finansowania, rabatów gotówkowych i wielu innych dostępnych korzyści. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Sceny z życia w kampanii Skyrów z Piątnicy
W raz z nowym rokiem OSM Piątnica powróciła z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości białka, znakomitemu smakowi i naturalnemu składowi, produkty te podbijają serca konsumentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764