logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Content marketing dla B2B

  PR 21.02.2017, przeczytano 1164 razy
ilustracjastrzałka

Blisko 90% marketerów uznaje content za ważny element programu marketingowego firmy. Prawie 70% klientów B2B deklaruje, że decyzję o zawarciu transakcji podjęło na podstawie treści znalezionych w sieci. Jak pozyskiwać leady, budować wizerunek firmy, utrzymywać pozytywne relacje z kontrahentami dzięki contentowi? O tym na podstawie badań dojrzałego już rynku, jakim jest Ameryka Północna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-marketing-dla-b2b,31540,artykul.html

Content marketing w B2B

Infografika przygotowana przez firmę SEMTEC pokazuje aktualne trendy w tworzeniu i dystrybucji treści. Odpowiada na pytania o cele działań i zadowolenie z ich efektów. Wyniki zaś są doskonałą wskazówką rozwojową na rodzimym gruncie.

Jakie treści?

Do najczęściej wykorzystywanych w 2016 roku rodzajów contentu należały posty w social media (83% wskazań), blogi (80% wskazań) i newslettery (77% wskazań). Największe nadzieje marketerzy wiążą w najbliższych miesiącach z blogami – 52% ankietowanych wskazuje je jako strategiczne w content marketingu.

Skuteczność – cel numer 1

Efektywność to słowo-klucz w działaniach reklamowych. Jak ją mierzyć w przypadku marketingu treści? Za najbardziej miarodajne narzędzia w tym obszarze respondenci uznają ruch w witrynie (78% głosów), a także jakość leadów sprzedażowych (58%) i udostępnienia w social media (58%). Zarazem, aż 63% firm nie dokumentuje podejmowanej strategii. W tym kontekście nie dziwi fakt, że mimo potencjału drzemiącego w content marketingu, ponad połowa badanych (53%) jest tylko umiarkowanie zadowolona z jego efektów. Wnioski? Zaplanowana i udokumentowana strategia = lepsze efekty.

Źródło: Semtec

www.semtec.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764