logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content marketing i SEO w erze AI. Rok 2024 wg Whitepress i SEM House

  PR 14.02.2024, przeczytano 650 razy
ilustracja

Sztuczna inteligencja kolejny rok z rzędu była tematem numer 1 w branży content marketingowej i SEO. Nic nie zapowiada, by w 2024 roku coś miało się zmienić – content managerowie i eksperci SEO odpowiedzialni za strategię marketingowe i pozycjonowanie stron powinni nadal uważnie przyglądać się rozwojowi AI. Zwłaszcza ze względu na Search Generative Experience (SGE), narzędzie, które zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania informacji w Internecie. Jakie inne wyzwania czekają branżę w 2024 roku? Które trendy warto uwzględnić w codziennej pracy? Na te i inne pytania odpowiedzą eksperci WhitePress, europejskiego lidera content marketingu i SEM House, agencji digital marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-marketing-i-seo-w-erze-ai.-rok-2024-wg-whitepress-i-sem-house,403113,artykul.html

Trendy w content marketingu na 2024 rok

Z badań przeprowadzonych przez Content Marketing Institute[1] wynika, że aż 72 proc. content marketerów wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie tworzenia treści. AI służy przede wszystkim do generowania nowych pomysłów (51 proc. wskazań), researchu tematów i fraz kluczowych (45 proc.) oraz tworzenia wersji roboczych tekstów (45 proc.). W Internecie będzie pojawiało się coraz więcej treści stworzonych przy użyciu technologii AI. Co to oznacza dla content managerów?

– W obliczu rosnącej ilości treści generowanych przez sztuczną inteligencję, elastyczność, nieszablonowość i innowacyjne podejście są niezbędne do wyróżnienia się. Jedynie przez adaptację i kreatywne wykorzystanie nowych narzędzi możemy przełamać monotonię i nadmiar generowanego automatycznie contentu, co jest kluczowe dla sukcesu w branży content marketingowej w roku 2024 – mówi Joanna Godzic, Customer Service Team Leader, WhitePress.

Jak wskazuje Anna Halama-Flisowska, efektywność działań content marketingowych będzie zależała również od tego, czy treść będzie autentyczna i ekspercka.

– Content managerowie będą częściej wykorzystywali metody uwiarygodniające tworzoną treść w celu budowania autorytetu marki. Powoływanie się na badania i raporty, pozyskiwanie i cytowanie wypowiedzi ekspertów – wszystko to będzie miało coraz większe znaczenie nie tylko w kontekście budowania zaufania odbiorców, lecz także dla wskaźnika E-E-A-T, na bazie którego Google ocenia jakość strony – wyjaśnia Anna Halama-Flisowska, Marketing Team Leader, WhitePress.

Wyzwania 2024 dla branży content marketingowej

Intensywny rozwój AI wpłynie na jeszcze większe znaczenie personalizacji treści. Z raportu Content Marketing Institute wynika, że ponad połowa specjalistów (57 proc.) za kluczowe wyzwanie w najbliższych latach uznaje tworzenie treści dopasowanej do odbiorców. To nowość w odniesieniu do poprzednich edycji badań, w których najczęściej wskazywaną opcją było zapewnienie wystarczającej ilości contentu.

– Stojąc przed wyzwaniem, jakim są kolejne aktualizacje algorytmów wyszukiwarek i platform społecznościowych, kluczową strategią okazać się może niestandardowe wykorzystywanie różnorodnych formatów i kanałów, takich jak wideo na TikTok czy podcasty, aby skutecznie angażować odbiorców. Kluczowym elementem jest tutaj personalizacja treści. Dostosowując modele językowe oparte na dużych zbiorach danych (LLM) do naszych specyficznych potrzeb, możemy tworzyć bardziej ukierunkowane i relewantne treści – wyjaśnia Joanna Godzic.

Tworzenie treści i strategii content marketingowych będzie wymagało od branży dużej elastyczności. A to m.in. za sprawą wcześniej już wspomnianych częstych zmian algorytmów oraz czynników wpływających na ocenę treści przez Google. - Dlatego też w najbliższej przyszłości będą wygrywać ci, którzy zamiast opierać się zmianom, nauczą się na nie szybko reagować. Między innymi z tego względu stworzyliśmy AI Media Planner, który ma na celu ułatwić dystrybucję contentu i wybór odpowiednich portali czy pozwolić na generowanie wytycznych dla copywriterów przez sztuczną inteligencję. Co więcej, narzędzie to dzięki zbieranym danym pozwala odpowiednio optymalizować działania content marketingowe i SEO, a to jest obecnie kluczowe dla każdego marketera  dodaje Anna Halama–Flisowska.

Trendy SEO 2024 również pod znakiem AI

Od dnia premiery ChatGPT specjaliści zastanawiali się, jak wyszukiwarki zareagują na automatycznie generowane treści. Mimo że lider z Mountain View na swoim oficjalnym blogu potwierdził, że systemy będą zwracały uwagę na jakość i przydatność treści, a nie sposób jej powstania, specjaliści nadal nie są zgodni w tym temacie. Co z tego wynika?

- Jednym z kluczowych trendów w obszarze SEO w najbliższej przyszłości będzie intensyfikacja działań przeciwko spamowi “treściowemu’, szczególnie w kontekście rosnącego wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Wraz z popularyzacją i rozwojem tych technologii, już dziś obserwujemy, jak Internet obrasta w treści generowane automatycznie. Wyzwaniem dla wyszukiwarek będzie zatem nie tylko identyfikacja i eliminacja nienaturalnych linków (jak to miało miejsce w poprzednich latach), ale również efektywna ocena jakości treści, bez względu na ich pochodzenie - dodaje Agata Gruszka, International SEO Manager, WhitePress.

Jakie wyzwania przyniesie branży SEO 2024 rok?

Jak wskazuje Dominik Fajferek, Head of SEO w SEM House, w 2024 roku eksperci będą musieli zwrócić szczególną uwagę na Search Generative Experience (SGE).

– Największym wyzwaniem dla branży SEO będzie optymalizacja pod generatywne wyniki wyszukiwania. Aktualnie nie mamy za dużo pewnych informacji na temat sposobu optymalizacji stron pod SGE, a to kluczowa wiedza – w końcu właśnie te wyniki będą się wyświetlać pomiędzy Google Ads a wynikami organicznymi. Wyniki organiczne mogą stracić sporo ruchu ze względu na niższe umiejscowienie w interfejsie. Sytuacja jest tu bardzo podobna do Direct Answer – użytkownik przy krótkich zapytaniach bez intencji transakcyjnej zapewne nie wejdzie na żadną stronę – tłumaczy Dominik Fajferek, Head of SEO w SEM House.

Ważnym elementem strategii SEO w 2024 roku może okazać się budowanie zaplecza SEO za pomocą mediów społecznościowych. Choć linki z social mediów nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, to warto wykorzystać ich potencjał. Udostępniając link w biogramie czy w instastories, możemy zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej, a także budować świadomość marki wśród użytkowników.

Co jeszcze czeka nas w 2024 roku? Duże znaczenie dla branży będą miały m.in. optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego, wpływ regulacji prawnych na funkcjonowanie wyszukiwarek oraz pojawianie się nowych wskaźników stron internetowych (CWV). Przykładem tego ostatniego jest INP – wskaźnik, dzięki któremu użytkownicy będą mogli liczyć na jeszcze szybsze interakcje ze stroną.

Podsumowując, w 2024 roku trendy i wyzwania branży content marketingowej i SEO będą wynikały bezpośrednio lub pośrednio z rozwoju AI i wdrażania przez największych graczy nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Według badania przeprowadzonego przez WhitePress[2] międzynarodowi eksperci są dobrej myśli – aż 7 na 10 osób uważa, że SEO nadal będzie się rozwijać mimo polityki Google.

Źródło: SEM House, WhitePress

Dodatkowe informacje:

[1] Content Marketing Institute, Outlook for 2024 [Research]
[2] https://www.whitepress.com/pl/raport-seo-content-marketing

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764