logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?

  PR 19.07.2019, przeczytano 195 razy
ilustracjastrzałka

Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu komunikacji marek. Media społecznościowe pozwalają bowiem skupić się skutecznie na odbiorcy i jego potrzebach. W tym celu, należy jednak zadbać o spójną i autentyczną narrację.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-marketing-w-social-mediach-%E2%80%93-o-czym-warto-pamietac,383307,artykul.html

Rosnące znaczenie mediów społecznościowych

Ogromny potencjał mediów społecznościowych tkwi m.in. w stale powiększającej się liczbie użytkowników poszczególnych kanałów czy też powstawania w ich obrębie nowych formatów reklamowych. Według globalnych statystyk za rok 2018 (sporządzonych przez Cumulus Media) tylko w ciągu jednej minuty: 973 tys. internautów zalogowało się na Facebooku, 174 tys. użytkowników scrollowało Instagrama, a na Youtubie odtworzono 4,3 mln filmów. Dodatkowo, udostępniono 2,4 mln snapów, a przy użyciu Messengera wysłano 25 tys. GIF-ów. Wszystkie te dane potwierdzają silną pozycję mediów społecznościowych. Te z kolei służą coraz częściej użytkownikom nie do nawiązywania relacji, a do poszukiwania przydatnych informacji.

Jak nietrudno się domyślić, dobrze przemyślany content marketing w mediach społecznościowych ma więc szansę dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Z drugiej strony, ilość publikowanych treści może znacząco utrudniać markom przebicie się ze swoim komunikatem.

Promocja w social mediach – jaki kanał wybrać?

Publikowane za pośrednictwem mediów społecznościowych treści powinny być dostosowane, zarówno do charakteru danego serwisu, jak i profilu odwiedzających go osób. Wiele marek, decydujących się na promocję w social mediach, ogranicza się jedynie do reklamy na Facebooku. Tymczasem, warto również pomyśleć o aktywności na innych kanałach. Oczywiście, Facebook jest nadal wiodącym serwisem, jeśli chodzi o budowanie wizerunku marki czy działania o charakterze sprzedażowym. W ostatnich latach spada jednak zainteresowanie tym kanałem ze strony najmłodszych użytkowników (pomiędzy 13 a 17 rokiem życia). Swoją aktywność przenoszą oni do takich serwisów jak: Instagram czy Tik Tok. Jeśli więc planujemy strategię content marketingową, której odbiorcami jest właśnie ta grupa, nie możemy bagatelizować tej informacji.

Poza coraz silniejszym Instagramem, nie można również zapomnieć o LinkedIn, o którym mówi się, że przeżywa obecnie złoty wiek w Polsce. Pomimo tego, że komunikacja na tym portalu różni się znacząco od tej w pozostałych mediach społecznościowych – skutecznie poprowadzona pozwala osiągnąć trudny target. Pozostają również inne serwisy, takie jak np. Snapchat, który skupia wokół siebie grono zaangażowanych użytkowników, a także twitter, stanowiący dla internautów bazę aktualnych informacji. Oczywiście, nie chodzi o to, aby podczas promocji swojej marki sięgać po wszystkie możliwe media społecznościowe. Kluczową kwestią jest jednak dopasowanie kanału (a co za tym idzie: komunikatu) do grupy docelowej marki. Jeśli więc obejmuje ona np. osoby w różnym wieku, to nie warto ograniczać się jedynie do działań na Facebooku.

Treści w social mediach – o czym należy pamiętać?

To oczywiste, że format publikowanych treści w dużym stopniu zależy od rodzaju wybranego kanału.  Nie można jednak zapomnieć, że w ostatnich latach niesłabnącą popularnością w social mediach cieszy się wideo content marketing (w formie poradników czy instrukcji, publikowanych zazwyczaj na YouTube). Pokrewnym obszarem, który od pewnego czasu odznacza się także wysokim potencjałem w zakresie promocji marki, jest content efemeryczny. Odnosi się on do grupy micro wideo, publikowanych za pośrednictwem funkcji Stories na Facebooku czy Instagramie. Obie formy, w przypadku działań promocyjnych firmy, muszą być jednak na tyle przemyślane, aby zaciekawić odbiorcę i dostarczać mu przydatnych informacji.

Poza materiałami wideo, nie można również zapomnieć o skutecznym copywritingu w social mediach, którego dopełnieniem powinna być ciekawa fotografia lub infografika. Podstawą sukcesu, a więc przyciągnięcia i podtrzymania uwagi odbiorcy, jest prawidłowa znajomość grupy docelowej. W przeciwnym wypadku, stworzone przez nas posty o charakterze sprzedażowym czy informacyjnym itd. znikną w gąszczu pozostałych komunikatów (nawet przy płatnym promowaniu).

Odnosząc się do treści w social mediach, bardzo często można spotkać się z twierdzeniem, że tworzenie długich wpisów np. na Facebooka skutecznie odstrasza użytkowników serwisów. W większości przypadków jest to prawda, gdyż na tego typu serwisach liczą się zazwyczaj krótkie i treściwe informacje. Istnieją jednak sytuacje, w których za pomocą obszernych, ale i merytorycznych postów można umocnić swój wizerunek eksperta. Dotyczy to głównie branży edukacyjnej lub skierowanej do specjalistycznych i wąskich grup docelowych. Dzięki przekazywaniu wartościowej wiedzy, posty te mogą cechować się także wysokimi zasięgami.

Storytelling

Myśląc o działaniach promocyjnych marki w sieci, nie sposób nie wymienić Real Time Marketingu. Dawniej opisywaliśmy jego potencjał w zakresie content marketingu w social mediach. Warto zainteresować się tą techniką, gdyż jak podaje IDG Research: niemal 60% użytkowników uważa, że do najlepszych marek zaliczają się te, które angażują społeczność.

Jak się okazuje, obecnie coraz większe znaczenie w tej kwestii nabiera również storytelling. Tak, jak wspomnieliśmy na początku: wysoka konkurencja sprawia, że marki mają problemy z wyróżnieniem swojego komunikatu na tle innych. W takiej sytuacji firmy o dużym budżecie na promocję decydują się nierzadko na współpracę ze znanymi influencerami. Z kolei pozostałe marki mają okazję posłużyć się przemyślanym storytellingiem. W tej kwestii pomocni mogą okazać się sami pracownicy firmy, występujący w roli doświadczonych specjalistów z branży. Takie działanie może przybierać zarówno formę krótkich wpisów czy też materiałów wideo.

Blog a media społecznościowe

Tak, jak wspomnieliśmy na wstępie: content marketing nie ogranicza się jedynie do prowadzenia bloga. O spójny, ciekawy i merytoryczny przekaz, warto zadbać również w social mediach. Nie oznacza to jednak, że te dwa miejsca dystrybucji treści, trzeba oddzielić od siebie grubą kreską. Istnieje bowiem wiele zależności pomiędzy blogiem a mediami społecznościowymi. Obie sfery mogą się wzajemnie promować, a także uzupełniać. Warto pamiętać, że media społecznościowe zaoferowały blogosferze nowe metody komunikacji z odbiorcami, a także skuteczny (jak nigdy dotąd) sposób dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praca twórcza na etacie a utwór pracowniczy
Utwór pracowniczy to utwór stworzony przez pracownika w efekcie wykonywania przez niego obowiązków wynikających ze stosunku pracy. Masz umowę o pracę? To artykuł właśnie dla Ciebie. Z tego tekstu dowiesz się, jakie prawa wobec Twojego utworu ma pracodawca.
Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764