logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content produktowy - jaka jest jego wartość w generowaniu sprzedaży?

  PR 19.02.2018, przeczytano 770 razy

Czym jest content produktowy, jak go tworzyć i jak wykorzystać do poprawienia wyników sprzedaży? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo w poniższym artykule.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-produktowy---jaka-jest-jego-wartosc-w-generowaniu-sprzedazy,35500,artykul.html

Co składa się na content produktowy?

Content produktowy to cała treść znajdująca się na naszej stronie, która związana jest ze sprzedawanymi przez nas produktami oraz usługami. Jego główny trzon stanowią opisy produktów. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do zakupu, są wirtualnym odpowiednikiem doradcy klienta, którego znaleźć można w sklepie stacjonarnym. Content produktowy to także specjalne artykuły produktowe – teksty, które pozwalają nam zbudować wizerunek eksperta i znawcy danej branży. Przekazujemy w nich wiedzę, np. o sposobach na zastosowanie produktów znajdujących się w naszej ofercie. Dzięki nim wzbudzamy zaufanie, a także zaangażowanie, gdyż przy odpowiedniej częstotliwości publikacji możemy pozyskać szerokie grono aktywnie komentujących czytelników. Idąc tym tropem, do naszej listy możemy dodać user generated content, czyli całą treść generowaną przez użytkowników. Poza komentarzami pod artykułami mogą to być również opinie, np. w formie gwiazdek lub możliwość publikacji zdjęć, na których nasz klient wykorzystuje zakupione produkty.

Jak ważny jest dobry content produktowy?

Odpowiednio opisane produkty w sklepie są w stanie przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Dobry opis produktu bezpośrednio zachęca użytkownika do kupna towaru, a także wpływa na wysokie pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jesteśmy w stanie upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – najpierw sprawiamy, że internauci odnajdują nas w wyszukiwarce w trakcie poszukiwań interesujących ich rzeczy, a następnie skutecznie zachęcamy do skorzystania właśnie z naszej oferty. Angażując użytkowników budujemy z nimi długoterminową relację. Sprawiamy, że chętnie wracają do naszego sklepu, czytają naszego bloga i dzielą się swoimi opiniami. Łącząc to z aktywnością w social mediach, możemy zbudować bazę stałych klientów, regularnie odwiedzających naszą stronę.

Content produktowy a SEO

O pozycjonowaniu w wyszukiwarkach już wspominaliśmy, ale warto podkreślić to jeszcze raz. Zarówno content produktowy jak i cała strategia content marketingu są świetnymi sposobami na “bycie zauważonymi” w Internecie. Umożliwiają one wygenerowanie sporej ilości treści, która może zostać opatrzona odpowiednimi słowami kluczowymi. Dzięki temu, z każdym kolejnym artykułem czy opisem, nasza strona pnie się w górę wyników wyszukiwań pod coraz to innymi frazami kluczowymi. Tym samym trafia do nas więcej klientów, a nasz biznes prężnie się rozwija. Działając na innych frontach także możemy wykorzystywać content marketing. W mediach społecznościowych świetnie sprawdzają się posty, które wzbudzają zainteresowanie i na bieżąco reagują na wydarzenia i trendy. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie formatów takich jak wideo, np. na portalu YouTube.

Konkluzja jest prosta: im lepszy i bardziej unikalny content produktowy znajduje się na naszej stronie, tym większą sprzedaż będziemy generować. Dlatego warto oddać się w ręce doświadczonej agencji marketingowej, która zadba o Twoje opisy produktów oraz treści, które przyciągną wielu klientów.

Źródło: Conture

Dodatkowe informacje:

Autor:
Krzysztof Kłosiński

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764