logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content produktowy - jaka jest jego wartość w generowaniu sprzedaży?

  PR 19.02.2018, przeczytano 730 razy

Czym jest content produktowy, jak go tworzyć i jak wykorzystać do poprawienia wyników sprzedaży? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo w poniższym artykule.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-produktowy---jaka-jest-jego-wartosc-w-generowaniu-sprzedazy,35500,artykul.html

Co składa się na content produktowy?

Content produktowy to cała treść znajdująca się na naszej stronie, która związana jest ze sprzedawanymi przez nas produktami oraz usługami. Jego główny trzon stanowią opisy produktów. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do zakupu, są wirtualnym odpowiednikiem doradcy klienta, którego znaleźć można w sklepie stacjonarnym. Content produktowy to także specjalne artykuły produktowe – teksty, które pozwalają nam zbudować wizerunek eksperta i znawcy danej branży. Przekazujemy w nich wiedzę, np. o sposobach na zastosowanie produktów znajdujących się w naszej ofercie. Dzięki nim wzbudzamy zaufanie, a także zaangażowanie, gdyż przy odpowiedniej częstotliwości publikacji możemy pozyskać szerokie grono aktywnie komentujących czytelników. Idąc tym tropem, do naszej listy możemy dodać user generated content, czyli całą treść generowaną przez użytkowników. Poza komentarzami pod artykułami mogą to być również opinie, np. w formie gwiazdek lub możliwość publikacji zdjęć, na których nasz klient wykorzystuje zakupione produkty.

Jak ważny jest dobry content produktowy?

Odpowiednio opisane produkty w sklepie są w stanie przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Dobry opis produktu bezpośrednio zachęca użytkownika do kupna towaru, a także wpływa na wysokie pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jesteśmy w stanie upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – najpierw sprawiamy, że internauci odnajdują nas w wyszukiwarce w trakcie poszukiwań interesujących ich rzeczy, a następnie skutecznie zachęcamy do skorzystania właśnie z naszej oferty. Angażując użytkowników budujemy z nimi długoterminową relację. Sprawiamy, że chętnie wracają do naszego sklepu, czytają naszego bloga i dzielą się swoimi opiniami. Łącząc to z aktywnością w social mediach, możemy zbudować bazę stałych klientów, regularnie odwiedzających naszą stronę.

Content produktowy a SEO

O pozycjonowaniu w wyszukiwarkach już wspominaliśmy, ale warto podkreślić to jeszcze raz. Zarówno content produktowy jak i cała strategia content marketingu są świetnymi sposobami na “bycie zauważonymi” w Internecie. Umożliwiają one wygenerowanie sporej ilości treści, która może zostać opatrzona odpowiednimi słowami kluczowymi. Dzięki temu, z każdym kolejnym artykułem czy opisem, nasza strona pnie się w górę wyników wyszukiwań pod coraz to innymi frazami kluczowymi. Tym samym trafia do nas więcej klientów, a nasz biznes prężnie się rozwija. Działając na innych frontach także możemy wykorzystywać content marketing. W mediach społecznościowych świetnie sprawdzają się posty, które wzbudzają zainteresowanie i na bieżąco reagują na wydarzenia i trendy. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie formatów takich jak wideo, np. na portalu YouTube.

Konkluzja jest prosta: im lepszy i bardziej unikalny content produktowy znajduje się na naszej stronie, tym większą sprzedaż będziemy generować. Dlatego warto oddać się w ręce doświadczonej agencji marketingowej, która zadba o Twoje opisy produktów oraz treści, które przyciągną wielu klientów.

Źródło: Conture

Dodatkowe informacje:

Autor:
Krzysztof Kłosiński

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764