logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content w email marketingu

  PR 04.09.2015, przeczytano 532 razy
ilustracjastrzałka

Użytkownicy są przesyceni ogromną ilością maili, które odbierają każdego dnia. Jeśli w ogóle otworzą wiadomość, „screenują” ją, a następnie podejmują w ciągu kilku sekund decyzję o naszym „być albo nie być” – czy wylądujemy w koszu lub SPAMie czy też uda nam się zainteresować odbiorcę? 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-w-email-marketingu,25878,artykul.html

Nie jest ważne czy treść Twojego maila to oferta reklamowa czy informacja branżowa pozbawiona znamion reklamy, to właśnie content może przyczynić się do sukcesu. Pamiętaj jednak o kilku ważnych rzeczach:

  • Nie twórz maili w oparciu o Twoje preferencje - zawsze miej na uwadze specyfikę grupy docelowej! Dowiedz się o niej jak najwięcej, a jak już zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, sformułuj odpowiednią treść dopasowaną do odbiorcy i… koniecznie wykonaj testy.
  • Zwracaj uwagę na gramatykę – nie ma nic gorszego niż błędy stylistyczne czy niedopasowanie języka do grupy docelowej. Taka sytuacja może raz na zawsze zniechęcić naszego odbiorcę, a nasze maile mogą wylądować w SPAM-ie.
  • Dbaj o odpowiednią długość wiadomości – przemyśl dobrze, jaki jest główny cel Twojej kampanii – zachęcenie do zakupu, skorzystanie z promocji? Nie przeładuj wiadomości zbyt dużą ilością treści bo główny komunikat zginie w gąszczu innych informacji. Miej też na uwadze, że kampania kierowana na urządzenia mobilne również rządzi się własnymi prawami. Tam tekstu musi być jeszcze mniej.
  • Formatuj treść – nie stosuj zasady „kopiuj-wklej”! Używaj nagłówków, tagów, zmieniaj kolory i rozmiary czcionek, stosuj krótkie bloki tekstowe, wyróżniaj te treści, które są dla Ciebie najważniejsze, podkreślaj „call to action”, bądź konkretny!

Targetowanie

Treść to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest trafienie z tą treścią do właściwego odbiorcy. Pomagają w tym narzędzia, wykorzystujące algorytmy dobierające bazy odbiorców według wieloaspektowych filtrów, nie tylko demograficznych, ale także kontekstowych i lokalizacyjnych. Gromadzenie szczegółowych danych o konkretnych internautach umożliwia określanie ich preferencji, a tym samym dobieranie interesujących dla nich treści. Jednym z takich narzędzi jest Emailbidding, pozwalający na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej.

Kampania dopasowana do odbiorcy, pod kątem targetowania, wyglądu a przede wszystkim wartościowej treści, pozwala zbudować długofalową lojalność odbiorcy.

Źródło: Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sztuka jako ważny element employer brandingu
Rzeźba słynnego polskiego artysty Igora Mitoraja umiejscowiona przy wejściu do siedziby Polpharmy w Spectra Art Space przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie to elegancka i niesztampowa wizytówka, zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego właścicieli. Pojawiła się tam z inicjatywy Jerzego Staraka, kolekcjonera i znawcy sztuki, będącego większościowym udziałowcem...
Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
Komunikacja wewnętrzna – wyzwanie PR w 2019 roku
Jaka jest komunikacja marek A.D. 2019? Szybkorotująca i wielokanałowa. Nowe technologie to dziś zarówno narzędzia zewnętrznej komunikacji marki, bezpośredniej komunikacji z odbiorcami, jak i wsparcie komunikacji wewnętrznej. Ta ostatnia część zyskuje na znaczeniu wraz z przeobrażeniami w zakresie HR. W „erze pracownika” działy HR muszą realizować wiele zadań...
Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość w e-commerce?
To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem online. W jaki sposób połączyć ze sobą funkcjonowanie w świecie wirtualnym i rzeczywistym, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepach?
Nowa identyfikacja wizualna London City Airport
Lotnisko London City zaprezentowało nową identyfikację wizualną, która ma odzwierciedlać bardziej dynamiczny, żywy i współczesny wizerunek, nawiązujący do nowoczesnego Londynu. Oparty na motywie serca i wykorzystujący żywą kolorystykę system identyfikacji ma podkreślać rolę London City Airport jako najbardziej centralnego lotniska w Londynie – punktu w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764