logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content w email marketingu

  PR 04.09.2015, przeczytano 768 razy
ilustracjastrzałka

Użytkownicy są przesyceni ogromną ilością maili, które odbierają każdego dnia. Jeśli w ogóle otworzą wiadomość, „screenują” ją, a następnie podejmują w ciągu kilku sekund decyzję o naszym „być albo nie być” – czy wylądujemy w koszu lub SPAMie czy też uda nam się zainteresować odbiorcę? 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-w-email-marketingu,25878,artykul.html

Nie jest ważne czy treść Twojego maila to oferta reklamowa czy informacja branżowa pozbawiona znamion reklamy, to właśnie content może przyczynić się do sukcesu. Pamiętaj jednak o kilku ważnych rzeczach:

  • Nie twórz maili w oparciu o Twoje preferencje - zawsze miej na uwadze specyfikę grupy docelowej! Dowiedz się o niej jak najwięcej, a jak już zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, sformułuj odpowiednią treść dopasowaną do odbiorcy i… koniecznie wykonaj testy.
  • Zwracaj uwagę na gramatykę – nie ma nic gorszego niż błędy stylistyczne czy niedopasowanie języka do grupy docelowej. Taka sytuacja może raz na zawsze zniechęcić naszego odbiorcę, a nasze maile mogą wylądować w SPAM-ie.
  • Dbaj o odpowiednią długość wiadomości – przemyśl dobrze, jaki jest główny cel Twojej kampanii – zachęcenie do zakupu, skorzystanie z promocji? Nie przeładuj wiadomości zbyt dużą ilością treści bo główny komunikat zginie w gąszczu innych informacji. Miej też na uwadze, że kampania kierowana na urządzenia mobilne również rządzi się własnymi prawami. Tam tekstu musi być jeszcze mniej.
  • Formatuj treść – nie stosuj zasady „kopiuj-wklej”! Używaj nagłówków, tagów, zmieniaj kolory i rozmiary czcionek, stosuj krótkie bloki tekstowe, wyróżniaj te treści, które są dla Ciebie najważniejsze, podkreślaj „call to action”, bądź konkretny!

Targetowanie

Treść to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest trafienie z tą treścią do właściwego odbiorcy. Pomagają w tym narzędzia, wykorzystujące algorytmy dobierające bazy odbiorców według wieloaspektowych filtrów, nie tylko demograficznych, ale także kontekstowych i lokalizacyjnych. Gromadzenie szczegółowych danych o konkretnych internautach umożliwia określanie ich preferencji, a tym samym dobieranie interesujących dla nich treści. Jednym z takich narzędzi jest Emailbidding, pozwalający na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej.

Kampania dopasowana do odbiorcy, pod kątem targetowania, wyglądu a przede wszystkim wartościowej treści, pozwala zbudować długofalową lojalność odbiorcy.

Źródło: Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764