logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content w email marketingu

  PR 04.09.2015, przeczytano 535 razy
ilustracjastrzałka

Użytkownicy są przesyceni ogromną ilością maili, które odbierają każdego dnia. Jeśli w ogóle otworzą wiadomość, „screenują” ją, a następnie podejmują w ciągu kilku sekund decyzję o naszym „być albo nie być” – czy wylądujemy w koszu lub SPAMie czy też uda nam się zainteresować odbiorcę? 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-w-email-marketingu,25878,artykul.html

Nie jest ważne czy treść Twojego maila to oferta reklamowa czy informacja branżowa pozbawiona znamion reklamy, to właśnie content może przyczynić się do sukcesu. Pamiętaj jednak o kilku ważnych rzeczach:

  • Nie twórz maili w oparciu o Twoje preferencje - zawsze miej na uwadze specyfikę grupy docelowej! Dowiedz się o niej jak najwięcej, a jak już zgromadzisz wystarczającą ilość informacji, sformułuj odpowiednią treść dopasowaną do odbiorcy i… koniecznie wykonaj testy.
  • Zwracaj uwagę na gramatykę – nie ma nic gorszego niż błędy stylistyczne czy niedopasowanie języka do grupy docelowej. Taka sytuacja może raz na zawsze zniechęcić naszego odbiorcę, a nasze maile mogą wylądować w SPAM-ie.
  • Dbaj o odpowiednią długość wiadomości – przemyśl dobrze, jaki jest główny cel Twojej kampanii – zachęcenie do zakupu, skorzystanie z promocji? Nie przeładuj wiadomości zbyt dużą ilością treści bo główny komunikat zginie w gąszczu innych informacji. Miej też na uwadze, że kampania kierowana na urządzenia mobilne również rządzi się własnymi prawami. Tam tekstu musi być jeszcze mniej.
  • Formatuj treść – nie stosuj zasady „kopiuj-wklej”! Używaj nagłówków, tagów, zmieniaj kolory i rozmiary czcionek, stosuj krótkie bloki tekstowe, wyróżniaj te treści, które są dla Ciebie najważniejsze, podkreślaj „call to action”, bądź konkretny!

Targetowanie

Treść to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest trafienie z tą treścią do właściwego odbiorcy. Pomagają w tym narzędzia, wykorzystujące algorytmy dobierające bazy odbiorców według wieloaspektowych filtrów, nie tylko demograficznych, ale także kontekstowych i lokalizacyjnych. Gromadzenie szczegółowych danych o konkretnych internautach umożliwia określanie ich preferencji, a tym samym dobieranie interesujących dla nich treści. Jednym z takich narzędzi jest Emailbidding, pozwalający na zautomatyzowany zakup kampanii mailingowej nie tylko poprzez zdefiniowanie stawki CPM lub CPC, ale również poprzez uruchomienie specjalnego harmonogramu przesyłek, a także precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej.

Kampania dopasowana do odbiorcy, pod kątem targetowania, wyglądu a przede wszystkim wartościowej treści, pozwala zbudować długofalową lojalność odbiorcy.

Źródło: Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Public Relations w małej i średniej firmie
Jak zdefiniować Public Relations, czym jest, jaką stanowi wartość, zwłaszcza dla MŚP? Nasza grupa przedsiębiorców zebrała się, aby omówić w jaki sposób w naszych branżach możemy skutecznie wykorzystać narzędzia PR. Czujemy, że jest to ważny temat i mamy wrażenie, iż dużo robimy w tym zakresie, ale nieusystematyzowane działania, brak planów...
Jak promować aplikację mobilną i utrzymać zaangażowanie użytkowników?
Według analityków eMarketer, korzystając ze smartfonów ludzie spędzają nawet 90 procent czasu używając aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonach. Liczba ich pobrań w AppStore i Google Play stale rośnie i jak ustalili eksperci z firmy Statista do 2021 roku osiągnie poziom 258 miliardów. To przełoży się na znaczący wzrost przychodów firm, które tworzą aplikacje. Ten...
Co decyduje o popularności cyfrowej reklamy zewnętrznej?
Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje się wzrost wydatków o ponad 4 mld dolarów.
6 kroków do bezpiecznego druku w firmie
Zbiory danych to podstawowy surowiec każdego biznesu. Na ich podstawie podejmowane są strategiczne decyzje i wprowadzane innowacje, a oferta modyfikowana i ulepszana. Dlatego są one tak cenne i wymagają właściwej ochrony. Tymczasem tempo rozwoju nowoczesnych technologii biurowych powoduje, że wciąż powstają nowe luki w systemach bezpieczeństwa danych.
STGU testuje maszyny Oki Pro 9541 i Oki Pro9542
Któż by nie kochał papierów barwionych w masie? Na rynku pojawiają się wciąż kolekcje nowych odcieni i struktur. Jedno pozostaje bez zmian – dylemat, w jaki sposób je zadrukować. STGU przetestowało udostępnione przez OKI Europe możliwości maszyn OKI Pro 9541 i OKI Pro9542, sporządzając próbnik efektów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764