logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Continuous Ink Jet – atrament w produkcji opakowań

  PR 02.09.2019, przeczytano 384 razy
ilustracjastrzałka

Drukarki atramentowe ink jet zostały zaprojektowane do potrzeb firm produkcyjnych. Zapewniają trwałe znakowanie przemysłowe. Są wydajne, niezawodne i dokładne, a poza tym zapewniają ciągłość pracy, co ma przełożenie na tempo pracy, a tym samym redukcję kosztów produkcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/continuous-ink-jet-%E2%80%93-atrament-w-produkcji-opakowan,383799,artykul.html

Oprócz wydruku etykiet kolejnym etapem jest etykietowanie produktów,  za pomocą  tzw. etykieciarek.

Drukarki ink jet – najlepszy sposób na drukowanie małych znaków

Przemysłowe drukarki bezdotykowe serii 9000 firmy Markem-Imaje zostały przystosowane do nadruku małych znaków. Świetnie sprawdzają się do znakowania produktu jednostkowego lub jego opakowania, gdyż zapewniają dobrą jakość, dzięki wysokiej rozdzielczości oraz wysoką czytelność. Ponadto drukarki inkjet tej marki umożliwiają łatwą integrację w każdym środowisku produkcyjnym i mogą być wykorzystywane do każdej aplikacji.

Na czym polega technologia druku ink jet?

Ink jet dotyczy pracy drukarek atramentowych działających w technologii ciągłej strugi atramentu, czyli CIJ - Continuous Ink Jet.  To druk cyfrowy wykorzystujący tusz atramentowy. Jest to relatywnie szybki i efektywny sposób realizacji nadruków.  Poszczególne modele drukarek mają określone funkcje, choć wszystkie wyróżniają się wysoką jakością i trwałością druku.

Zalety technologii inkjet

Drukarki atramentowe ink-jet  to urządzenia uruchamiane w prosty sposób, a ich obsługa nie wymaga specjalnych umiejętności. Druk inkjet gwarantuje szybkie efekty, a drukarki mogą pracować na przemysłową skalę dostosowując liczbę drukowanych etykiet do potrzeb przedsiębiorstwa. Dzięki innowacyjnej budowie drukarki te nie wymagają nadmiernej uwagi pracownika w trakcie pracy, a jednocześnie zapewniają trwałe i czytelne znakowanie wysokiej jakości. W procesie drukowania używa się trwałego tuszu pigmentowego, dzięki któremu wydrukowane etykiety są odporne na czynniki zewnętrzne. Tusz nie blaknie i nie zmienia nadruku pod wpływem wody. Ponadto wzory na etykietach można łatwo zmieniać co umożliwia również szybką zmianę projektu i wyglądu etykiety. Urządzenia te mają wbudowane bardzo szybkie algorytmy pozwalające na wyjątkowo sprawną pracę, m.in. na znakowanie kontrastowe za pomocą różnych kolorów atramentów. Drukarki ink jet wyposażone w zaawansowane głowice jedno lub dwudyszowe pozwalają na pracę w trudnych warunkach produkcyjnych z uwzględnieniem dużych prędkości linii oraz optymalnej wydajności.

Zastosowanie drukarek inkjet

Drukarki inkjet stosuje się je przede wszystkim do nadrukowania numeru partii oraz daty przydatności produktów. Pozwalają także na drukowanie logotypu bądź innych znaków graficznych czy alfanumerycznych, kodów kreskowych 1D oraz 2D, jak również kodów QR oraz innego typu oznaczeń. Można je wykorzystywać do znakowania serii promocyjnych towarów, aby umożliwić śledzenie przepływu produktów. Ciągłość procesu znakowania umożliwia także szybka wymiana materiałów eksploatacyjnych, które są dobierane w zależności od rodzaju powierzchni znakowania.

Źródło: Markem-Imaje

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
Umowy prawa autorskiego w pracy kreatywnego
Podpisywanie umów prawa autorskiego jest nieodłączną elementem pracy w sektorze kreatywnym. Wcześniej czy później przyjdzie Ci zmierzyć się z umowami prawa autorskiego, dlatego im szybciej dowiesz się czym one są i co powinny zawierać, tym lepiej. Jakie umowy prawa autorskiego powinien znać każdy kreatywny? Czym jest umowa o przeniesienie...
Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikację wizualną
Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek – bazująca na dotychczasowym logotypie nowa identyfikacja wizualna zyskała dynamiczny, żywy i współczesny charakter. Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu elementów samego znaku, języka graficznego marki i materiałów...
Dlaczego public relations jest ważny dla firmy?
Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję.  Pracując od kilku dekad w branży PR i marketingowej, coraz bardziej dostrzegam, że w wielu organizacjach mylnie interpretuje się obszary...
Nagrody za rekomendacje klientów - czy program poleceń to dobry pomysł?
Ludzie, którzy są zadowoleni z zakupionych produktów lub usług, chętnie podzielą się swoimi wrażeniami ze znajomymi. Wykorzystaj to, by zaangażować ich jeszcze bardziej! Program polecający pomaga zwiększyć lojalność obecnych klientów oraz pozyskać wielu nowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764