logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Continuous Ink Jet – atrament w produkcji opakowań

  PR 02.09.2019, przeczytano 932 razy
ilustracjastrzałka

Drukarki atramentowe ink jet zostały zaprojektowane do potrzeb firm produkcyjnych. Zapewniają trwałe znakowanie przemysłowe. Są wydajne, niezawodne i dokładne, a poza tym zapewniają ciągłość pracy, co ma przełożenie na tempo pracy, a tym samym redukcję kosztów produkcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/continuous-ink-jet-%E2%80%93-atrament-w-produkcji-opakowan,383799,artykul.html

Oprócz wydruku etykiet kolejnym etapem jest etykietowanie produktów,  za pomocą  tzw. etykieciarek.

Drukarki ink jet – najlepszy sposób na drukowanie małych znaków

Przemysłowe drukarki bezdotykowe serii 9000 firmy Markem-Imaje zostały przystosowane do nadruku małych znaków. Świetnie sprawdzają się do znakowania produktu jednostkowego lub jego opakowania, gdyż zapewniają dobrą jakość, dzięki wysokiej rozdzielczości oraz wysoką czytelność. Ponadto drukarki inkjet tej marki umożliwiają łatwą integrację w każdym środowisku produkcyjnym i mogą być wykorzystywane do każdej aplikacji.

Na czym polega technologia druku ink jet?

Ink jet dotyczy pracy drukarek atramentowych działających w technologii ciągłej strugi atramentu, czyli CIJ - Continuous Ink Jet.  To druk cyfrowy wykorzystujący tusz atramentowy. Jest to relatywnie szybki i efektywny sposób realizacji nadruków.  Poszczególne modele drukarek mają określone funkcje, choć wszystkie wyróżniają się wysoką jakością i trwałością druku.

Zalety technologii inkjet

Drukarki atramentowe ink-jet  to urządzenia uruchamiane w prosty sposób, a ich obsługa nie wymaga specjalnych umiejętności. Druk inkjet gwarantuje szybkie efekty, a drukarki mogą pracować na przemysłową skalę dostosowując liczbę drukowanych etykiet do potrzeb przedsiębiorstwa. Dzięki innowacyjnej budowie drukarki te nie wymagają nadmiernej uwagi pracownika w trakcie pracy, a jednocześnie zapewniają trwałe i czytelne znakowanie wysokiej jakości. W procesie drukowania używa się trwałego tuszu pigmentowego, dzięki któremu wydrukowane etykiety są odporne na czynniki zewnętrzne. Tusz nie blaknie i nie zmienia nadruku pod wpływem wody. Ponadto wzory na etykietach można łatwo zmieniać co umożliwia również szybką zmianę projektu i wyglądu etykiety. Urządzenia te mają wbudowane bardzo szybkie algorytmy pozwalające na wyjątkowo sprawną pracę, m.in. na znakowanie kontrastowe za pomocą różnych kolorów atramentów. Drukarki ink jet wyposażone w zaawansowane głowice jedno lub dwudyszowe pozwalają na pracę w trudnych warunkach produkcyjnych z uwzględnieniem dużych prędkości linii oraz optymalnej wydajności.

Zastosowanie drukarek inkjet

Drukarki inkjet stosuje się je przede wszystkim do nadrukowania numeru partii oraz daty przydatności produktów. Pozwalają także na drukowanie logotypu bądź innych znaków graficznych czy alfanumerycznych, kodów kreskowych 1D oraz 2D, jak również kodów QR oraz innego typu oznaczeń. Można je wykorzystywać do znakowania serii promocyjnych towarów, aby umożliwić śledzenie przepływu produktów. Ciągłość procesu znakowania umożliwia także szybka wymiana materiałów eksploatacyjnych, które są dobierane w zależności od rodzaju powierzchni znakowania.

Źródło: Markem-Imaje

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764