logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Copycamp 2015: konferencja o przyszłości prawa autorskiego

   26.10.2015, przeczytano 816 razy
ilustracjastrzałka

4 listopada w warszawskiej Kinotece ekspertki i eksperci reprezentujący instytucje kultury i media, artystki, naukowcy, prawniczki, politycy i aktywistki już po raz czwarty będą dyskutować o przyszłości prawa regulującego obieg dóbr kultury w internecie oraz o jego wpływie na komunikację online, system edukacji, rozwój twórczości czy nowe technologie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/copycamp-2015%3A-konferencja-o-przyszlosci-prawa-autorskiego,26374,artykul.html

"Debata o prawach autorskich w mediach najczęściej przypomina slapstickową komedię: opłaceni przez przemysł, odziani w dobre garnitury prawnicy wykrzykują sobie w twarz komunały jednocześnie usiłując dokopać adwersarzowi pod stołem. Tylko czekasz, aż zaczną rzucać tortami. Jesteśmy dumni z tego, że na CopyCampie doświadczamy rozmowy rzeczowej i merytorycznej. Skupiamy się na społecznych skutkach istnienia monopoli intelektualnych i zastanawiamy się, jak rozsądnie rozwiązywać problemy społeczeństwa informacyjnego. Krzykiem nie rozwiążemy żadnego z istotnych problemów, a mamy ich mnóstwo: fatalne zabezpieczenia społeczne twórców, niewydolne i zmienne rynki, przerzucenie odpowiedzialności za naruszenia na obywateli z jednoczesną monopolizacją zysków w rękach kilku globalnych graczy, penalizacja normalnych zachowań komunikacyjnych, wykorzystywanie praw wyłącznych jako narzędzia transferu zysków do rajów podatkowych, ograniczenia wolności słowa dla twórców wykorzystujących zakorzenione w kulturze utwory. Jest o czym rozmawiać" - mówi Jarosław Lipszyc, prezes fundacji Nowoczesna Polska.

Gościem głównym konferencji będzie Lev Manovich, artysta wizualny i krytyk nowych mediów, autor książki "Język nowych mediów", w której czytamy: "Tak jak prasa w XIV wieku i fotografia w wieku XIX zrewolucjonizowały rozwój ówczesnej kultury i społeczeństwa, dzisiaj jesteśmy w centrum rewolucji nowych mediów - obserwujemy efekt zapośredniczenia wszystkich form komunikacji, produkcji, dystrybucji kultury przez komputery". Wystąpienie Manovicha będzie poświęcone tematowi wykorzystania analizy i wizualizacji danych kulturowych do identyfikacji trendów kulturowych w społeczeństwie cyfrowym.

W konferencji weźmie udział 450 uczestników i uczestniczek oraz 60 specjalistek i praktyków z całego świata, którzy będą mieli 10 minut na zaprezentowanie swoich poglądów. Zaplanowany jest także warsztat poświęcony zarządzaniu prawami autorskimi w XXI wieku. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na stronie konferencji, gdzie znajduje się szczegółowy program i formularze rejestracyjne (wstęp jest bezpłatny): http://copycamp.pl/. Konferencji towarzyszy premiera książki Marcina Wilkowskiego pt. "Historia wynagradzania twórczości".

Źródło: Fundacja Nowoczesna Polska

Dodatkowe informacje:

Wydarzenie jest objęte honorowym patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, Newsweek Polska, ngo.pl, Dziennik Internautów, Visegrad Insight, ResPublica Nowa, Notes na 6 Tygodni, Nowy Obywatel, Portal Prawa IT.

Konferencja CopyCamp jest częścią projektu "Przyszłość prawa autorskiego" prowadzonego przez Fundację Nowoczesna Polska. Partnerami strategicznymi wydarzenia są: ZIPSEE "Cyfrowa Polska" oraz Google. Partnerzy: Communia International Association, Koalicja Otwartej Edukacji, Centrum Cyfrowe.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764