logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Coraz bliżej święta – jakie prezenty chcemy znaleźć pod choinką

  PR 13.12.2018, przeczytano 472 razy

Grudzień - czas przygotowań i celebracji świąt Bożego Narodzenia, a co za tym idzie także wielkich zakupów. W tym czasie Polacy zdecydowanie więcej wydają na jedzenie, wyjazdy, usługi, a nade wszystko na prezenty. Czym obdarowujemy bliskich i co sami chcielibyśmy znaleźć pod choinką? Komputronik zdradza aktualne hity zakupowe i podpowiada, jakie prezenty na pewno ucieszą obdarowanych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/coraz-blizej-swieta-%E2%80%93-jakie-prezenty-chcemy-znalezc-pod-choinka,380524,artykul.html

Z przeprowadzonych przez Deloitte badań na temat świątecznych zwyczajów konsumenckich wynika, że Polacy wydadzą na nadchodzące Święta o 6% więcej niż w roku 2017. To dla Polaków bardzo ważny okres w roku, dlatego jeśli to tylko możliwe, nie oszczędzają oni na świątecznych przygotowaniach. Prezenty stanowią dla nas synonim przyjaźni, miłości i szacunku, dlatego do ich wyboru podchodzimy bardzo poważnie. Oprócz zasobności portfela istotne dla nas są zainteresowania osoby, dla której prezent przygotowujemy, a także bieżące trendy i rekomendacje zakupowe. W grudniu zapytania w wyszukiwarkach o prezent idealny należą do jednych z najpopularniejszych.

Jak szukamy prezentów i czy dostajemy to, czego sobie życzymy

- Przez wszystkie lata naszej działalności, a niedawno obchodziliśmy już 22 urodziny, wielokrotnie trafiały do nas zapytania od osób, które oczekiwały pomocy przy wyborze produktu na prezent. W miarę zwiększania się asortymentu i liczby tego rodzaju zapytań, postanowiliśmy udostępnić narzędzie, które w tym zakresie może być bardzo pomocne – poradnik prezentowy. Zebraliśmy w nim wiele upominkowych inspiracji, skategoryzowanych według płci czy wieku. To, jak bardzo taka wyszukiwarka była potrzebna, potwierdza stale wzrastająca liczba jej odwiedzin – uzasadnia Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor Marketingu w Komputronik. - Wychodząc naprzeciw klientom w tym roku oferujemy im jeszcze coś dodatkowego. Codziennie mają oni szansę kupić wyjątkowy lub upatrzony przez siebie produkt w super cenie. Umożliwić to ma uruchomiony na stronie sklepu kalendarz adwentowy, w którym każdego dnia prezentujemy inną propozycję – dodaje.

Wielką popularnością wśród kupujących cieszą się szczoteczki soniczne czy depilatory, ale czy to na pewno wymarzony prezent? W Stanach od dawna redukuje się ryzyko ewentualnych rozczarowań związanych z nietrafionym prezentem, poprzez tworzenie okolicznościowych list zakupowych. Tego typu rozwiązania, ze względu na swój praktyczny wymiar, stają się coraz popularniejsze i w Polsce.

- Z myślą o świątecznych dylematach prezentowych stworzyliśmy narzędzie, dzięki któremu za pośrednictwem e-sklepu każdy internauta ma możliwość napisania listu do Gwiazdora. W ten sposób może go uprzedzić i zabezpieczyć się przed otrzymaniem niechcianego prezentu. Wystarczy, że wybierze preferowane produkty i doda je do swojej listy życzeń. Stworzoną w ten sposób listę może udostępnić rodzinie czy przyjaciołom nawet przez Messenger czy WhatsApp – mówi Dyrektor Marketingu Komputronik.

Co tymczasem najczęściej figuruje na świątecznych listach kupujących? Badania Deloitte wskazują, że często wybieranymi prezentami, zarówno dla bliskich są książki, kosmetyki i perfumy, słodkości oraz biżuteria. Coraz częściej jednak decydujemy się na droższe prezenty. Co warto kupić i co w swoich listach zakupowych mają Panie, Panowie i najmłodsi?

Prezenty dla niej

Kobiety już dawno przestały wyczekiwać pod choinką wyłącznie ubrań i kosmetyków. Dziś satysfakcjonuje je elektronika, gadżety z segmentu mobile, a także takie, dzięki którym mogą realizować swoje hobby. Laptop i tablet w jednym z opcją korzystania na różne sposoby, kindle, smartfon z możliwie najlepszym przednim aparatem czy smartwatch – w zależności od stylu życia elegancki, przypominający klasyczny zegarek lub wygodny, sportowy. Miłośniczki aktywnego stylu życia ucieszy też praktyczny głośnik lub stylowe słuchawki. Jeśli chodzi o preferencje kolorystyczne warto mieć na uwadze, że Paniom najbardziej podobają się sprzęty w kolorze białym, a także złotym i różowym.

Coraz więcej kobiet zainteresowanych również jest urządzeniami do domowej pielęgnacji anti-age - mikrodermabrazji, mezoterapii czy peelingu kawitacyjnego. Entuzjastkom niebanalnych rozwiązań i nowinek spodobać się może antydepresyjna lampa, natomiast zmarzluchom elektryczny koc do stóp.

Prezenty dla niego

Mężczyznom zależy żeby prezenty, szczególnie te elektroniczne, były i praktyczne i „gadżeciarskie”. Jeśli laptop, od razu najlepiej gamingowy, podobnie jak myszka, która w takiej wersji już zwykłą myszką nie jest. Miłośnika gier ucieszą również słuchawki z mikrofonem czy funkcyjna klawiatura.

Panowie, podobnie jak Panie, coraz częściej sięgają po smartwatche, jednak różni ich podejście do sprzętu użytku domowego - kobiety zdecydowanie mniej entuzjastycznie reagują na sprzęt AGD, podczas gdy mężczyźni chętnie przyjmują zestawy narzędziowe czy wkrętarko-wiertarki. W męskim prezentowniku niezmiennym hitem od jakiegoś czasu są drony, których zakup staje się nie tylko pretekstem do zabawy, ale również rozwijania pasji czy zarabiania. Mający również swoje uzasadnienie w trendach, choć modowych, jest także niesłabnący popyt na urządzenia do pielęgnacji zarostu.

Upominki dla dziecka

Dziecko, zarówno te młodsze, jak i te starsze ucieszy tablet albo głośnik bezprzewodowy. Bardziej ruchliwe pociechy na pewno będą zadowolone z elektronicznej hulajnogi lub deskorolki, a konstruktorzy z robota czy ponadczasowych klocków lego. Mali gracze w ubiegłym roku zabiegali natomiast o PS4, Nintendo Switch oraz Xboxy i ten trend w dalszym ciągu jest aktualny. Wciąż warto też postawić na pierwowzór wirtualnych zabaw – tradycyjne, integrujące gry planszowe.

Co ciekawe, Polacy często decydują się również na tzw. prezenty rodzinne – telewizory, konsole (głównie PlayStation), laptopy czy ekspresy do kawy. Bez względu jednak na to, co kupują, coraz częściej robią to on-line, a nawet mobile i to już nawet miesiąc przed świętami.

- Prezentowy szał zaczyna się wraz z Black Friday, czyli w ostatni piątek listopada i swoje nasilenie ma na tydzień przed Bożym Narodzeniem. Oczywiście nie brak wśród nas spóźnialskich, bo są i tacy którzy kupują dosłownie kilka chwil przed Wigilią, a nasze dane wskazują, że takich osób jest całkiem sporo – w roku ubiegłym to właśnie w tym czasie zanotowaliśmy największe piki zakupowe, a intensywny ruch trwał praktycznie do samej Wigilii – podsumowuje Radosław Olejniczak, Dyrektor Departamentu Zakupów z Komputronik. - Takiemu zjawisku na pewno sprzyja fakt, że dziś towar można zamówić on-line, a następnie odebrać samodzielnie w sklepie stacjonarnym – dodaje.

Bez względu jednak na to, jaką drogą, dla kogo, za ile i jaki prezent kupimy, pamiętajmy, że najważniejsza jest sama idea prezentów, która ma nieść radość obdarowującym i obdarowywanym.

Źródło: Komputronik

www.komputronik.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764