logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Coraz większa rola systemów multimedialnych w punktach sprzedaży

  PR 16.02.2021, przeczytano 210 razy
ilustracjastrzałka

Z paraliżem decyzyjnym w miejscach sprzedaży, zmaga się od 5 do 80 proc. osób, w zależności od kategorii produktu. Sklep to miejsce, w którym można skutecznie zawalczyć o portfel klienta, zwłaszcza tego, który się waha i potrzebuje delikatnych wskazówek, sugestii, czy podpowiedzi. Według globalnych analiz Mood Media, ponad dwie trzecie decyzji zakupowych podejmujemy właśnie dopiero w punktach sprzedaży i usług. Jak zatem zwrócić uwagę konsumentów na określone oferty? Jednym ze sposobów, może okazać się nowoczesny system multimedialny Digital Signage.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/coraz-wieksza-rola-systemow-multimedialnych-w-punktach-sprzedazy,390237,artykul.html

Informacje pokazywane na monitorach działających w systemie Digital Signage, mają zwykle atrakcyjną formę, zmieniają się i dopasowują do danej grupy odbiorców. Są zaprzeczeniem statyczności tradycyjnego przekazu marketingowego. Nic dziwnego, że najszybciej i najdokładniej treści te odbierają osoby oswojone z cyfrowymi nowinkami, czyli między 15. a 40. rokiem życia.

Ekrany wypierają „analogowe” wystawy sklepowe i plakaty. Przemawiają za tym m.in. czynniki finansowe i ekologiczne, ale głównym powodem wdrożeń DS., jest jednak chęć uzyskania przewagi rynkowej. Zastosowanie najnowszych technologii projekcji cyfrowej oraz coraz lepszych kreacji reklamowych, przyczynia się do stale zwiększającej się popularności tych form przekazywania treści, w szczególności w placówkach handlowych.

- Potwierdzeniem może być tutaj wynik naszych badań, które przeprowadziliśmy w jednym z oddziałów banku. Odsetek klientów, którzy zwrócili uwagę na jeden choćby ekran, wyniósł prawie 60 proc. Co piąta osoba zapytała pracowników o reklamowany produkt. Czterech na dziesięciu przyznało, że wizyta w oddziale miała znaczący wpływ na ostateczne decyzje zakupowe – mówi - Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland&Baltics w Mood Media.

W Polsce tego typy rozwiązania multimedialne, cieszą się coraz większą popularnością a zasięg i liczba odbiorców treści stale rośnie. Szacuje się, że niedługo zasięg systemów w sieciach marketowych w Polsce, może sięgnąć nawet 20 mln klientów. Jeśli dodamy do tego systemy w innych punktach usługowo-handlowych (w szczególności w sklepach), to może okazać się, że Digital Signage obejmie swoim zasięgiem prawie całą populację naszego kraju. Rozwiązania multimedialne tego typu pozwalają na zwiększenie dynamiki sprzedaży poszczególnych produktów a zarazem są medium łatwo mierzalnym, które może stać się jednym z najbardziej wiarygodnych na rynku.

Zaplanowanie kampanii promocyjnej dla sklepu realizowanej za pomocą Digital Signage, każdorazowo musi wiązać się z mierzalnością efektu dotarcia. Do tej pory jeszcze nie przeprowadzono badań, które określiłyby zasięg całego kanału. Wielu dostawców nosików potrafi już jednak oszacować zasięg medium, którym akurat oni dysponują – robią to na wiele sposobów. Na tę chwilę wyróżnić możemy dwa rodzaje zasięgu: brutto (przebywanie w obiekcie z systemem Digital Signage) oraz netto (przebywanie w obszarze oddziaływania tychże systemów). Jest to jednak dopiero początek badań. Instytucje, które będą chciały zmaksymalizować dokładność pomiarów, będą musiały zmierzyć się z wieloma problemami. Do tych ważniejszych z pewnością należeć będą: wymóg prowadzenia badań na odpowiednio dużych próbach, problem uświadomienia sobie wpływu systemów wśród badanych, czy też określenie definicji zasięgu brutto w oparciu o deklaracje odwiedzin danego lokalu oraz znalezienie metody pomiaru brutto dla całego systemu multimedialnego, a nie tylko poszczególnych nośników – co jest najważniejsze z punkty widzenia sieci handlowych.

- My jako globalna firma stosująca holistyczne rozwiązania marketingu sensorycznego uważamy, że aby uzyskać najlepsze efekty  związane z customer experience, należy wpływać na klientów za pomocą większej liczby zmysłów. I tutaj obok Digital Signage, świetnie sprawdza się audio- oraz aroma-marketing, które stworzą razem komplementarną mieszankę, która pobudza zmysły klientów oraz skłania ich do decyzji zakupowych – dodaje Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland&Baltics w Mood Media

Źródło: Mood Media

www.moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764