logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cordiant Digital Infrastructure nowym właścicielem Emitel

  PR 21.11.2022, przeczytano 211 razy
ilustracja

Cordiant Digital Infrastructure Limited i Astatine Investment Partners sfinalizowały transakcję, w ramach której notowany na giełdzie papierów wartościowych w Londynie fundusz przejął 100% udziałów Emitel S.A.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cordiant-digital-infrastructure-nowym-wlascicielem-emitel,398063,artykul.html

Cordiant Digital Infrastructure Limited to fundusz inwestujący w aktywa infrastruktury cyfrowej w Wielkiej Brytanii, Europie i Ameryce Północnej. Dzięki strategii inwestycyjnej „kup, buduj i rozwijaj” fundusz koncentruje się na wspieraniu spółek, w które inwestuje, poprzez wdrażanie strategicznej wiedzy, wydatki kapitałowe i finansowanie taktycznych przejęć, co umożliwia spółkom portfelowym realizację długoterminowych planów rozwojowych. Emitel został kupiony od Astatine Investment Partners (wcześniej Alinda Capital Partners), wiodącej firmy private equity, z siedzibą w USA i w Londynie.

Umowa sprzedaży spółki Emitel firmie Cordiant Digital została podpisana 4 stycznia 2022. Sfinalizowanie transakcji było uzależnione m.in. od uzyskania niezbędnych zgód regulacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych (MAP), Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

– Chcielibyśmy podziękować polskiemu rządowi za wsparcie tej transakcji i zaufanie, jakie okazał Cordiant Digital Infrastructure. Emitel to wspaniała firma o dużym potencjale, która jest liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem zarządzającym Spółki, aby zrealizować ambitne plany biznesowe i wykorzystać możliwości dalszego rozwoju – powiedział Steven Marshall, Prezes ds. infrastruktury cyfrowej w Cordiant Digital Infrastructure Management.

Firma Cordiant wykorzystuje wiedzę i doświadczenie zespołu ekspertów i menedżerów z branży telekomunikacyjnej, a także specjalistów z obszaru private equity, z dużym doświadczeniem w dziedzinie technologii cyfrowych, zarządzających aktywami o łącznym zaangażowanym kapitale wynoszącym ok. 3 mld USD. Kierujący w Cordiant projektami rozwoju infrastruktury cyfrowej Steven Marshall wcześniej pełnił funkcję prezesa American Tower i dyrektora generalnego National Grid Wireless.

Działalność Emitel bardzo dobrze wpisuje się w obszar kompetencji i zainteresowań Cordiant Digital Infrastructure Limited . Fundusz w swoim portfolio ma także zakupioną w 2021 roku spółkę České Radiokomunikace, czyli krajową sieć wież komórkowych i centrów danych w Czechach oraz zakupioną na początku 2022 roku platformę centrów danych – Hudson Interxchange, która ma siedzibę w centrum nowojorskiego Manhattanu.

– Emitel jest nie tylko wiodącym operatorem naziemnej sieci nadawczej i jednym z kluczowych podmiotów na rynku infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce. Systematycznie inwestujemy także w rozwój nowoczesnych systemów łączności bezprzewodowej, które napędzają gospodarkę i rozwiązania Internetu Rzeczy. Jestem przekonany, że doświadczenie inwestycyjne oraz know-how Cordiant Digital pozwolą nam przyspieszyć rozwój biznesu i wykorzystać pojawiające się szanse rynkowe, takie jak rozwój kluczowych technologii „smart city”– powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Emitel S.A. – Chciałbym podziękować naszemu dotychczasowemu akcjonariuszowi – Astatine Investment Partners – za wsparcie w realizacji strategii Emitel i bardzo dobrą współpracę w ciągu ostatnich siedmiu lat – dodał.

Źródło: Emitel S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsza, testowa analiza Digital OOH w oparciu o dane z badania Mediapanel
Gemius na konferencji Data Driven Digital OOH zaprezentował wyniki testowej analizy zasięgu ekranów cyfrowych w przestrzeni miejskiej. Z danych wynika, że nośniki DOOH AMS generują łącznie 72,6% zasięgu liczonego dla ogólnopolskiej populacji 7 – 75 i mierzonego wskaźnikiem OTS.
3 sekundy – to granica cierpliwości przeciętnego klienta sklepu internetowego. Dłużej na załadowanie strony czekać nie będzie. Pójdzie na zakupy gdzie indziej. Dlatego, mając na uwadze potrzeby rynku, home.pl zrobiło w swojej serwerowni rewolucję technologiczną. Nowe, wydajne maszyny, w które zainwestowała firma, odpowiadają na potrzeby nawet bardzo...
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 roku. Dodatkowo wprowadzane są nowe oferty i możliwości jakościowego wyróżnienia na antenie. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
Monika Tutak-Goll na czele wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia 2022 r. będzie nią Monika Tutak-Goll. To dziennikarka i redaktorka, związana z marką “Wysokie Obcasy” od ponad 12 lat.

Skonsolidowany przychód ze sprzedaży za 3 kwartały 2022 r. wynosi ponad 32 mln zł i jest o 58% wyższy niż w analogicznym okresie 2021 r. Skonsolidowana EBITDA za 3 kwartały br. wyniosła 3,2 mln zł.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764