9 milionów Polaków nosi protezę zębową[i]. Pomimo tak dużej liczby użytkowników protez temat ten funkcjonuje jednak w społeczeństwie jako tabu. Kampania społeczno-edukacyjna „9 milionów powodów” ma na celu zwalczenie poczucia wstydu u osób noszących protezę zębową oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz. Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, a jej ambasadorem został Robert Janowski.
Wokół tematu posiadania protezy zębowej i jej użytkowników funkcjonuje wiele mitów i stereotypów. Ponad 90% społeczeństwa jako główne powody utraty zębów wskazuje brak higieny oraz regularnych wizyt u dentysty[ii]. Powodów utraty zębów jest jednak znacznie więcej – od uwarunkowań genetycznych, poprzez choroby, wypadki, skutki uboczne terapii onkologicznej, aż po brak dostępu do właściwej opieki stomatologicznej. W efekcie blisko 70% użytkowników protez zębowych nie rozmawia o niej z nikim, poza rodziną czy lekarzem[iii]. Wiele osób obawia się również, że ktoś zauważy ich protezę zębową, wypadnie ona podczas śmiania, jedzenia czy kichania, a w efekcie zostaną z tego powodu publicznie wyśmiani.[iv]
- Zdecydowałem się zaangażować w kampanię „9 milionów powodów”, która zwalcza poczucie wstydu u osób noszących protezę zębową, ponieważ liczba jej użytkowników jest dla mnie szokująca! Nie miałem pojęcia, że tak ogromna część społeczeństwa jest w pewnym sensie marginalizowana i zmaga się z tak wieloma problemami. Społeczeństwo bez wątpienia potrzebuje edukacji w tym obszarze – komentuje swoje zaangażowanie w kampanię Robert Janowski.
Kampania obejmie swoim zasięgiem telewizję, radio, prasę, online – w tym media społecznościowe i mobile – oraz komunikację do farmaceutów i stomatologów. Wszystkie kanały prowadzić będą do strony www.9milionowpowodow.pl, na której zamieszczone są odpowiednie materiały edukacyjne oraz inspirujące historie ludzi, którzy pomimo protezy zębowej żyją bez ograniczeń.
Organizatorem kampanii jest firma GlaxoSmithKline – która jako właściciel marki Corega, będącej liderem w segmencie produktów do mocowania i higieny protez zębowych oraz firma społecznie odpowiedziana – podjęła się edukacji społeczeństwa w tym temacie. Tę istotną społecznie i zdrowotnie kampanię wspierają Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Patronat medialny przyznały kampanii: Życie na Gorąco, polki.pl oraz Radio Pogoda.
Za strategię, koncept kreatywny oraz komunikację skierowaną do ekspertów odpowiada agencja reklamowa Grey, za działania w obszarze digital agencja Wunderman, za planowanie i zakup mediów dom mediowy MediaCom, za działania public relations Havas PR Warsaw, zaś za działania niestandardowe i współpracę z Robertem Janowskim MediaCom Beyond Advertising.
Źródło: Havas PR