Witam kadruje mapę bitową w Corelu i daje obszar np 50x50. Po czym finalna mapa ma np 49,987. Co jest tego przyczyną? Inne mapy kadrują się normalnie i mają finalne wymiary zgodne z obszarym zaznaczonym podczas kadrowania. Dzięki za odp.
Witam kadruje mapę bitową w Corelu i daje obszar np 50x50. Po czym finalna mapa ma np 49,987. Co jest tego przyczyną? Inne mapy kadrują się normalnie i mają finalne wymiary zgodne z obszarym zaznaczonym podczas kadrowania. Dzięki za odp.
Bitmapy mają wymiary podawane w pikselach i rozdzielczość wyrażaną w dpi (punktach na cal).
Przeliczanie na inne jednostki zawsze odbywa się z pewną skończoną dokładnością (co do piksela), ponieważ ilość pikseli jest liczbą naturalną (nie ma wartości po przecinku).
Dla przykładu bitmapa 300x300pikseli przy rozdzielczości 300dpi ma dokładnie 1x1 cal, czyli 25,4x25,4mm.
Rozmiar punktu (piksela) w tym przypadku wynosi 25,4/300=~0,0846666666mm.
Zatem jakie wymiary w mm ma bitmapa 301x301pikseli przy 300dpi?
Już sam to sobie sprawdź, ale to wyjaśnia skąd się biorą wartości po przecinku.
(Wiadomość zmodyfikowana przez: wikamkielce dnia 29.11.2018 19:59)
ok ale zauwazylem ze jak wrzucam do Corela plik w formacie tiff lub jpg, na warstwie widnieje jako mapa bitowa, kadruje go, wowczas ma taka wartosc jak przy kadrowaniu. Jak wrzucam plik z pdf, ktory widnieje w Corelu jako mapa bitowa to po kadrowaniu pojawiaja sie wlasnie takie wartosci....co jest przyczyną i jak zrobic aby byla wartosc jaką kadruje?
...ale po co ?
kruszyć kopię o setne milimetra, i tak na żadnej technice druku nie uzyskasz takiej dokładności.
-----------------
Pozdrawiam Seba
używane plotery wielkoformatowe
Zamiast korzystać z narzędzia do kadrowania przycinaj bitmapę przy pomocy kwadratu - część wspólna bitmapy zostanie przycięta idealnie do rozmiaru, jeśli trzeba - to przez środek pikseli
-----------------
Redakcja Signs.pl
Jak mu się utnie zgodnie z pikselem to się nie rozciągnie. Tymczasem kadrowanie przez część wspólną nie polega na przeliczaniu pikseli, więc może być wykonane idealnie do wektorowej maski. Nie jest to prawdziwe kadrowanie tylko maska ograniczająca wyświetlanie. Bitmapa zostaje taka jaka była - jak pociągnąć za węzły to wyłazi nieprzycięta.
-----------------
Redakcja Signs.pl