logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Corel-Photoshop: szybkie przenoszenie obiektów

   14.10.2002, przeczytano 38129 razy

Czy można jakoś ominąć mozolny proces eksportowania grafiki wektorowej na format mapy bitowej lub EPS, aby następnie wykorzystać ją w Photoshopie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/corel-photoshop%3A-szybkie-przenoszenie-obiektow,1252,artykul.html

Kiedy musimy wykonać np. większą ilość prób z grafiką przenoszoną z Corela do Photoshopa, każdorazowe eksportowanie pracy i umieszczanie jej w obrazku otwartym w tym drugim programie może być prawdziwym koszmarem. Zwykłe kopiowanie obiektu i przerzucanie przez schowek daje rozczarowujące efekty - grafika ląduje w Photoshopie w bardzo małej rozdzielczości, krawędzie liter i obiektów poszarpane są zarysem pikseli.

Rada jest banalna - wystarczy po prostu mocno powiększyć obiekt w Corelu przed skopiowaniem, aby rozdzielczość uzyskana przy wklejeniu pracy w Photoshopie stała się akceptowalna.
Nie warto przesadzać ze skalą powiększenia - wprawdzie obiekt wektorowy w schowku "waży" tyle samo - niezależnie od swojej wielkości - jednak gdy przerzucimy się do Photoshopa, ten zacznie interpretować zawartość schowka i zamieniać ją na mapę bitową. Trwa to oczywiście tym dłużej, im większa (liniowo) grafika.

W zależności od wersji i ustawień obu programów możemy spodziewać się pewnych różnic w interpretowaniu koloru obiektów z Corela, jednak nasza praca trafia do Photoshopa idealnie ostra, pozbawiona rozmyć na krawędziach elementów. Dlatego w łatwy sposób skorygujemy kolor posługując się różdżką i narzędziem wypełnienia. Jeżeli powierzchnia obiektów w jednolitym kolorze składa się teraz z mieszaniny różnobarwnych pikseli, może być konieczne skorygowanie ustawień tolerancji tych narzędzi. Ostre krawędzie pikseli pozwolą też bezbłędnie i szybko wyszparować pracę dla uzyskania przezroczystego tła, dodania efektów typu podcienie itp.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

BRAWO ! Wiecej takich rzeczowych artykułow dotyczacych najbardziej popularnego programu graficznego, jakim jest Corel.

,

Jest lepszy pomysł na przenoszenie grafiki wektorowej do Photoshopa. Wystarczy zrezygnować z Corela i posługiwać się profesjonalnym oprogramowaniem produkcji np. Macromedia lub Adobe, a Corela zostawić dzieciom do zabawy.

avatar użytkownika
,

O! Super mądra rada !?!
A jak przenieść coś z Macromedia lub Adobe do innego programu?
Proste: zrezygnować z Adobe czy Macromedia!!!

Pewnie wszyscy czekają na tak górnych lotów rady...
  

avatar użytkownika
,

Zgadzam się w zupełności Corelem niech się bawią dzieciaki bo tylko do tego się nadaje. Photoshop ma wystarczająco dużo funkcji. Jest numer 1!!  

avatar użytkownika
,

Przeparszam, ale mi od tego typu odpowiedzi ręce opadają i nie pozostawię jej bez komentarza.
Corel i Photoshop to różnego rodzaju programy. Są zastosowania w kórych jedym z nich nie da się zastąpić drugiego. Zgadzam się, że można mieć zastrzeżenia do Corela jeżeli chodzi o bezbłędność działania wszystkich funkcji jednak uważam, że w rękach profesjonalistów to nadal silne narzędzie do rysowania wektorów. Oczywiście profesjonalnym śrubokrętem można wbijać gwożdzie i być pewnym, że rękojeść od tego wbijania nie pęknie, ja jednak uważam, że mimo wszystko lepiej wziąć co wymienionej czynności amatorski młotek...
  

avatar użytkownika
,

Hmm...
porada godna profesjonalisty, brakuje do tego jeszcze... zmień peceta na maca bo nie jesteś wtedy profesjonalista i masz komplet...
Co za bzdura... ludzie!
Zamiast praktycznej porady zwykłe nic...

"Nie pamięta wół jak cielęciem był..."
więcej wyrozumiałości, mniej szpanerstwa...
  

avatar użytkownika
,

Świetny artykół. Dotąd przenosiłem grafikę używając pośrednio pliku *.tif, jakoś dziwnie nie wpadłem na taki prosty pomysł. Dziękuję za pomoc.

avatar użytkownika
,

Skoro masz zwyczaj pisania "artykół" przez o z kreską, to trudno, zebys mógł wpaść na coś takiego...  

avatar użytkownika
,

Jako przedstawiciel redakcji kiepsko radzący sobie z ortografią proszę o większą tolerancję dla chwalących nas osób :-)  

avatar użytkownika
,

I tak i nie! 1* Eksportując wektor z Corela do pliku EPS mamy gwarancję zachowania zadanych w Corelu kolorów CMYK; 2* Mamy możliwość pełnego = najlepszego z możliwych skalowania bez utraty jakości (otwierając EPS w Photoshopie decydujemy o rozmiarach i rozdzielczości generowanego obiektu); 3* Pozbywamy się potrzeby szparowania obiektów = otwierany w Photoshopie EPS może być obiektem już wyszparowanym i to ze 100% precyzją!!! - po co "szybko szparować" jeśli można "nie szparować?" 4* Mając zadany "overprint black" = nadrukowania czarnego w Corelu otrzymamy w Photoshopie czarny nadrukowany! ... itd.

avatar użytkownika
,

OK, ale tekst mówi o "szybkim" przenoszeniu obiektów. Jeśli ktoś robi np. sporo napisów do zastosowania w serwisie internetowym, to każdorazowy eksport i decydowanie o rozmiarach w Photoshopie może zamienić się w mały koszmarek. Sprawa dokładnego przenoszenia koloru przez EPS - chmm... nie we wszystkich wydaniach Photoshopa udało mi się to w 100%, zaś uzyskiwane metodą "schowka" wygodne szparowanie ma tę zaletę, że obiekty mają ostrą krawędź. Tymczasem (o ile pamiętam) EPS po umieszczeniu w mapie bitowej zostanie poddany wygładzaniu krawędzi, co sprawi kłopot przy próbie dodania gustownego, zielonego tła do czerownego napisu :-)
Twoja metoda jest oczywiście niezastąpiona w wielu wypadkach, ale w innych stosuję z upodobaniem moją :-)

pozdrowienia
Łukasz
  

avatar użytkownika
,

... a nie mozna wyeksportować do eps i w ps użyć funkcji place ??

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764