logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cosentino zaprasza do udziału w Konkursie Wnętrze Roku SAW

  PR 26.08.2019, przeczytano 648 razy

Hiszpańska marka Cosentino, oferująca innowacyjne powierzchnie Dekton, Silestone i Sensa, od samego początku swojej działalności aktywnie wspiera architektów w poszerzaniu fachowej, praktycznej wiedzy oraz kompetencji, promując przy okazji nowoczesne materiały i technologie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cosentino-zaprasza-do-udzialu-w-konkursie-wnetrze-roku-saw,383709,artykul.html

Jako Partner Konkursu Wnętrze Roku SAW zaprasza architektów wnętrz mieszkalnych i komercyjnych do udziału w pierwszej edycji projektu.

Partnerstwo w konkursie Wnętrze Roku SAW to kolejny dowód zaangażowania Cosentino, lidera w produkcji innowacyjnych materiałów dla świata projektowego, w promocję wyróżniających się architektów. Do ich międzynarodowego konkursu Cosentino Design Challenge, zainicjowanego kilkanaście lat temu, co roku zgłaszają się studenci architektury z całego świata.

Polski oddział Cosentino postanowił poświęcić szczególną uwagę rodzimej scenie projektowej; prekursorom najlepszych rozwiązań — architektom przełamujących schematy, tworzącym wyjątkowe wnętrza, dzięki którym wzrasta jakość życia.

- Bardzo chętnie angażujemy się w tego rodzaju inicjatywy. W Polsce obserwujemy bardzo kreatywne podejście do projektowania przestrzeni i trudno mi sobie wyobrazić, że mogłoby nas zabraknąć przy tak prestiżowym przedsięwzięciu i szczytnym celu jakim jest konkurs Wnętrze Roku SAW. Projekty architektoniczne to temat pełen emocji i okazja do poznania najlepszych kreacji. Z nieukrywaną radością wspieramy polskich architektów w rozwijaniu ich życiowej pasji – mówi o współpracy z SAW Miguel Sierra, Dyrektor Generalny Cosentino Polska.

Cosentino w oczach architektów

- Dotychczas jedyną okazją do zweryfikowania umiejętności polskich pracowni były konkursy organizowane przez producentów, polegające na użyciu w projekcie produktów wchodzących w skład ich oferty. Brakowało bezstronnej inicjatywy, odpowiednika konkursów organizowanych między innymi w Wielkiej Brytanii. Odpowiedzią na tę lukę jest konkurs Wnętrze Roku, gdzie w jury zasiadają nie tylko przedstawiciele branży, ale również środowiska artystycznego, niezwiązanego z wnętrzami. Podczas tej edycji jest to fotograf Szymon Brodziak. Partnerzy, którzy są fundatorami nagród, nie mają wpływu na werdykt jurorów. Aby wziąć pod uwagę zróżnicowane spojrzenia na projektowanie, przyznamy nie jedną, a więcej nagród w dwóch kategoriach: wnętrza publiczne i prywatne. Serdecznie zapraszam wszystkich do udziału – mówi o inicjatywie Paweł Sokół, Prezes Zarządu SAW i właściciel pracowni architektonicznej EXIT DESIGN. - Materiały Cosentino cenię przede wszystkim z uwagi na ich dostępność, neutralność oraz wysoką jakość. To doskonała alternatywa dla gresu czy marmuru - spieki i konglomeraty mają więcej zastosowań, są też bardziej dostępne, a przy okazji - dobrze się prezentują. Niejednokrotnie trudno jest je odróżnić od kamienia naturalnego. Są też wygodne w obróbce i trwałe, dlatego nie sprawiają problemu wykonawcom – dodaje.

- Oferta Cosentino jest zróżnicowana, dzięki czemu można z łatwością wybrać materiał odpowiedni do danego projektu - niezależnie od tego, czy będzie to blat, podłoga czy ściana. Zaletą są też wymiary płyt - ich duże formaty.  To produkt bardzo przemyślany - od designu, który jest zgodny z najnowszymi trendami i bardzo atrakcyjny wizualnie, aż po technologię, zapewnienie odpowiedniej antypoślizgowości i ścieralności – opowiada o współpracy z marką architekt Jacek Tryc, komisarz konkursu Wnętrze Roku 2019. - Idea konkursu pokrywa się z tą, która jest bliska naszemu stowarzyszeniu - chcemy promować zawód architekta, wesprzeć tych, którzy posiadają stosowne wykształcenie. Naszym celem jest pokazanie różnic między projektami profesjonalnymi, a tymi tworzonymi przez dekoratorów czy stylistów. Wnętrze Roku to inicjatywa gwarantująca obiektywny wybór laureatów. Na pierwszym miejscu stawiamy po prostu dobre projekty - wybór zwycięzcy nie będzie podyktowany użyciem konkretnych produktów czy materiałów – dodaje.

Zasady konkursu

Uczestnikami konkursu mogą być architekci, architekci wnętrz,  projektanci (każda osoba, która zawodowo zajmuje się architekturą, architekturą wnętrz i posiada  kierunkowe wykształcenie wyższe). Projekty mogą zgłaszać uczestnicy indywidualni oraz uczestnicy grupowi (nie więcej niż trzy prace). Uczestnicy konkursu mogą przedstawić w konkursie wyłącznie swoje prace, do których przysługują im pełne prawa autorskie. W przypadku, gdy autorów jest kilku, wszyscy autorzy muszą być wymienieni w zgłoszeniu. Projekty będą zgłaszane i oceniane w dwóch kategoriach: wnętrze prywatne, wnętrze publiczne.

- Będziemy nagradzać najlepsze przykłady i najmądrzejsze projekty, które ukazują się na rynku. Te, które spełniają wysokie standardy, nie tylko zawodowe, ale również innowacyjne. Nie jest sztuką stworzyć coś, co mieści się w ramach głównego nurtu, ale sztuką jest przygotować projekt, który „myśli” w sposób nieszablonowy - zaznacza Robert Majkut, przewodniczący jury i założyciel Robert Majkut Design.

W Konkursie, w którym zasiądą wybitne osobowości reprezentujące świat polskiej architektury, nie mogą brać udziału założyciele SAW, jurorzy oraz osoby współpracujące na podstawie jakiegokolwiek stosunku prawnego z Koordynatorem Konkursu lub innymi podmiotami biorącymi udział w organizacji Konkursu. Projekty można zgłaszać do początku września 2019.

Źródło: Grupa Cosentino

www.cosentino.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764