logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cover Awarts 2019 - znamy zwycięzców!

   24.01.2020, przeczytano 1255 razy
ilustracjastrzałka
Najlepsza okładka - 1. miejsce. Fleshworld – The Essence Has Changed, but the Details Remain Denisse Ariana Pérez – Fotografia Łukasz Paluch – Projekt Karolina Pietrzyk – Ilustracja Fleshworld – Wybór fotografii

Już po raz siódmy wybrane zostały najlepsze okładki i oprawy polskich płyt w ramach konkursu Cover awArts. Na finalne zestawienie złożyło się 52.597 głosów internautów oraz praca 52-osobowego jury. W jego skład weszli artyści sztuk wizualnych (fotografowie, malarze, graficy), ludzie piszący o kulturze i sztuce (dziennikarze, kulturoznawcy) oraz muzycy – organizatorzy zaprosili do współpracy Monikę Brodkę, Melę Koteluk, Krzysztofa Zalewskiego, Piotra Ziołę, Julię Marcell, Paulinę Przybysz, Iwonę Skwarek z Rebeki, Katarzynę Kowalczyk z Coals i Rosalie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cover-awarts-2019---znamy-zwyciezcow%21,385455,artykul.html

Tak liczna reprezentacja muzyków to nie przypadek. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji zostało „Listen to the image”, „Posłuchaj obrazu”. Celem Cover awArts jest nie tylko wyróżnienie najlepszych projektantów w świecie muzycznego dizajnu, ale też zaakcentowanie związku obrazu z dźwiękiem i pokazanie, jak korespondują ze sobą te dwa światy.

Nagroda za okładkę roku przypadła twórcom projektu The Essence Has Changed, but the Details Remain zespołu Fleshworld (Denisse Ariana Pérez, Łukasz Paluch, Karolina Pietrzyk). Album znalazł się też na drugim miejscu zestawienia opraw. Podium dopełniły płyty Audiotele Schaftera (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket) i Widmo duetu PRO8L3M (Darren Oorloff, Michał Klusek, Michał Shootman Majewski oraz Full Metal Jacket).

ilustracjastrzałka

Najlepsza okładka: 2. miejsce: Schafter – Audiotele Wojtek Koss, Jurek Gruchot (Full Metal Jacket) – Projekt

ilustracjastrzałka

Najlepsza okładka: 3. miejsce: PRO8L3M – Widmo Darren Oorloff – Projekt Michał Klusek – Fotografia PRO8L3M – Koncept Michał Shootman Majewski – Koprodukcja sesji zdjęciowej Full Metal Jacket – Przygotowanie do druku

ilustracjastrzałka

Najlepsza oprawa: 1. miejsce Król – Nieumiarkowania Zbiok Czajkowski – Koncepcja, okładka, ilustracje, projekt graficzny Karolina Zajączkowska – Koncepcja, fotografie

ilustracjastrzałka

Najlepsza oprawa: 2. miejsce: Fleshworld – The Essence Has Changed, but the Details Remain Denisse Ariana Pérez – Fotografia Łukasz Paluch – Projekt Karolina Pietrzyk – Ilustracja Fleshworld – Wybór fotografii

Najlepszą oprawą mijającego roku uznano projekt albumu Nieumiarkowania Króla (Zbiok Czajkowski i Karolina Zajączkowska). Trzecie miejsce zdobył album Pocztówka z WWA, lato ’19 Taco Hemingwaya (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket oraz Paweł Fabjański).

Czołową trzydziestkę okładek oraz dziesięć najlepszych opraw można będzie zobaczyć, dotknąć i posłuchać (warto wziąć ze sobą słuchawki) na cyklu wystaw. Do 16 lutego ekspozycja dostępna będzie w Rondzie Sztuki w Katowicach.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Screen Network z nagrodą w konkursie Digital Signage Awards 2020
Niestandardową, innowacyjną kampanię dla telewizji Fox, promującą serial „Chicago Fire”, poświęcony służbom ratowniczym, docenili najlepsi fachowcy w branży światowej. Nagroda Digital Signage Award przyznawana jest za niestandardowe, kreatywne i innowacyjnie technologicznie kampanie oraz za nadzwyczajne rozwiązania na polu digital signage, z wykorzystaniem cyfrowych nośników...
Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” nagrodzona przez Communication Arts
Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu ilustracyjnego. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów.
Kreatywna Generacja Z pokazuje, jak znaleźć złoty środek
Ruszyła 10-ta edycja Międzynarodowego Konkursu Graficznego, skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Genezą konkursu jest rozwijanie kreatywności młodych grafików, a tegorocznym tematem, który daje artystom pole do popisu jest „Za dużo, za mało”.
IDA Design Awards ogłoszone - podwójna radość w Hi!Brands
Zespół Hi!Brands otrzymał srebrną nagrodę w kategorii Product design za projekt Bee Fee i wyróżnienie za identyfikację wizualną Krakowa w tegorocznej edycji IDA.
Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku – Konkurs 30/30
Organizatorzy VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową 2019 roku przedstawili tytułowych 30-tu finalistów, których prace będzie można oglądać od 27 marca 2020 roku na wystawie w prestiżowej Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764