logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cover Awarts 2019 - znamy zwycięzców!

   24.01.2020, przeczytano 1644 razy
ilustracjastrzałka
Najlepsza okładka - 1. miejsce. Fleshworld – The Essence Has Changed, but the Details Remain Denisse Ariana Pérez – Fotografia Łukasz Paluch – Projekt Karolina Pietrzyk – Ilustracja Fleshworld – Wybór fotografii

Już po raz siódmy wybrane zostały najlepsze okładki i oprawy polskich płyt w ramach konkursu Cover awArts. Na finalne zestawienie złożyło się 52.597 głosów internautów oraz praca 52-osobowego jury. W jego skład weszli artyści sztuk wizualnych (fotografowie, malarze, graficy), ludzie piszący o kulturze i sztuce (dziennikarze, kulturoznawcy) oraz muzycy – organizatorzy zaprosili do współpracy Monikę Brodkę, Melę Koteluk, Krzysztofa Zalewskiego, Piotra Ziołę, Julię Marcell, Paulinę Przybysz, Iwonę Skwarek z Rebeki, Katarzynę Kowalczyk z Coals i Rosalie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cover-awarts-2019---znamy-zwyciezcow%21,385455,artykul.html

Tak liczna reprezentacja muzyków to nie przypadek. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji zostało „Listen to the image”, „Posłuchaj obrazu”. Celem Cover awArts jest nie tylko wyróżnienie najlepszych projektantów w świecie muzycznego dizajnu, ale też zaakcentowanie związku obrazu z dźwiękiem i pokazanie, jak korespondują ze sobą te dwa światy.

Nagroda za okładkę roku przypadła twórcom projektu The Essence Has Changed, but the Details Remain zespołu Fleshworld (Denisse Ariana Pérez, Łukasz Paluch, Karolina Pietrzyk). Album znalazł się też na drugim miejscu zestawienia opraw. Podium dopełniły płyty Audiotele Schaftera (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket) i Widmo duetu PRO8L3M (Darren Oorloff, Michał Klusek, Michał Shootman Majewski oraz Full Metal Jacket).

ilustracjastrzałka

Najlepsza okładka: 2. miejsce: Schafter – Audiotele Wojtek Koss, Jurek Gruchot (Full Metal Jacket) – Projekt

ilustracjastrzałka

Najlepsza okładka: 3. miejsce: PRO8L3M – Widmo Darren Oorloff – Projekt Michał Klusek – Fotografia PRO8L3M – Koncept Michał Shootman Majewski – Koprodukcja sesji zdjęciowej Full Metal Jacket – Przygotowanie do druku

ilustracjastrzałka

Najlepsza oprawa: 1. miejsce Król – Nieumiarkowania Zbiok Czajkowski – Koncepcja, okładka, ilustracje, projekt graficzny Karolina Zajączkowska – Koncepcja, fotografie

ilustracjastrzałka

Najlepsza oprawa: 2. miejsce: Fleshworld – The Essence Has Changed, but the Details Remain Denisse Ariana Pérez – Fotografia Łukasz Paluch – Projekt Karolina Pietrzyk – Ilustracja Fleshworld – Wybór fotografii

Najlepszą oprawą mijającego roku uznano projekt albumu Nieumiarkowania Króla (Zbiok Czajkowski i Karolina Zajączkowska). Trzecie miejsce zdobył album Pocztówka z WWA, lato ’19 Taco Hemingwaya (Wojtek Koss i Jurek Gruchot z Full Metal Jacket oraz Paweł Fabjański).

Czołową trzydziestkę okładek oraz dziesięć najlepszych opraw można będzie zobaczyć, dotknąć i posłuchać (warto wziąć ze sobą słuchawki) na cyklu wystaw. Do 16 lutego ekspozycja dostępna będzie w Rondzie Sztuki w Katowicach.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei ogłosił zwycięzców globalnego konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – wśród laureatów jest aż czterech polskich fotografów, którzy w finałowym etapie walczyli w gronie 1 000 najlepszych uczestników z całego świata. Jedno z polskich zdjęć znalazło się pośród 15 najlepszych prac wyłonionych w kategoriach, a...
Nikon Europe ma przyjemność powiadomić o wznowieniu organizowanego raz na dwa lata międzynarodowego konkursu fotograficznego – Nikon Photo Contest 2020-2021 – oraz zaprasza fotografów zawodowych i amatorów z całego świata do składania zgłoszeń, począwszy od dnia dzisiejszego.
Delikatesy Centrum zdobywają tytuł Gazetka Roku w programie Blix Awards
Najlepiej sprofilowane promocje pod potrzeby klientów, atrakcyjne przygotowanie gazetek pod względem graficznym, to właśnie te kryteria przeważyły o bezapelacyjnym zwycięstwie Delikatesów Centrum w kategorii Supermarketów. W tegorocznej edycji w badaniu wzięło udział 80 tys. klientów różnych sieci handlowych, którzy wydali łącznie ponad 3...
„Jedenaste: Nie produkuj śmieci” – rusza 21. konkurs Galerii Plakatu AMS
W 2020 roku zadaniem uczestników konkursu organizowanego przez AMS jest zaprojektowanie plakatu na temat ograniczenia produkcji śmieci. Partnerem głównym tej edycji jest Miasto Stołeczne Warszawa, zaś głównym patronem Gazeta.pl.
Projekt Roku 2019/2020 pod patronatem Signs.pl
Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Konkurs powołany do życia w 2010 corocznie analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu Twórców Grafiki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764