logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

CRAFTY - SPR Awards dla najlepszych reklam przyznane

   06.10.2024, przeczytano 583 razy
ilustracja

W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY - SPR Awards. Akademia jurorów, licząca 144 twórców i producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych, oceniła ponad 200 zgłoszonych projektów w 14 kategoriach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/crafty---spr-awards-dla-najlepszych-reklam-przyznane,405982,artykul.html

CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.

Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY - SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku” – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.

Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów” – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.

Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.

Kategorie CRAFT:

Reżyseria:

  • Zwyciężczyni: Monika Kmita „Yes. Portret kobiecy” (F25)
  • I Wyróżnienie: Filip Załuska „SAR Bingo” (F25)
  • II Wyróżnienie: Marcin Pucyk „Unilever / AXE/ Łapy w górę” (Watchout Studio)

Zdjęcia:

  • Zwycięzca: Mikołaj Syguda „Yes. Portret kobiecy” (F25)
  • I Wyróżnienie: Julian Kernbach „HBO The last of us” (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Michał Englert „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)

Scenografia:

  • Zwycięzca: Nara Dumitrescu „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
  • I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski „HBO The last of us” (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Natalia Mleczak „Image Play Different” (Lucky Luciano)

Kostiumy:

  • Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk „Ikea Starter” (Spokój Film)
  • I Wyróżnienie: Dana Anghel „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
  • II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska „Yes. Portret kobiecy” (F25)

Charakteryzacja / Make up:

  • Zwycięzca: Dagmara Śrama „L’oreal Revitalift” (Szut Szut)
  • I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek „Blik Strofki” (Timecode Film Production)
  • II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke „Ikea Starter” (Spokój FIlm)

Animacja:

  • Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz „Kubuś Waterrr” (Xantus)
  • I Wyróżnienie: Rafał Blecharz „Żabka Energy” (F25)
  • II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski „Dopamina” (Truskavka)

VFX:

  • Zwycięzcy: Przemysław Drosik, Joanna Rutkowska, Maciek Koleśnik, Andrey Suhoroslov, Natalia Rajszys, Łukasz Piątkowski, Maciej Przezak, Artur Zarejko, Kuba Socha, Michał Socha, Grzegorz Żołnowski, Michał Serafin, Łukasz Wiktorzak, Ernest Koska “Gorilla” Little Simz/dla marki BMW (Locomotive)
  • I Wyróżnienie: Yan Marchenko „Sony ULT” (Truskavka)
  • II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo „Biedronka loyalty” (OTO Film)

Montaż:

  • Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
  • I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz „Yes. Portret kobiecy” (F25)
  • II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk „Orange, Wizerunek” (Film Produkcja)

Korekcja barwna:

  • Zwycięzca: Piotr Nowicki „Oshee Daria Miami” (Lemon)
  • I Wyróżnienie: Dominik Deras „HBO The last of us” (Ilmatic)
  • II Wyróżnienie: Piotr Nowicki „Sony ULT”, (Truskavka)

Kategorie dodatkowe:

Producentka/Producent Roku:

  • Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
  • I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
  • II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)

Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:

  • Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
  • I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
  • II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)

Dom Produkcyjny Roku:

  • Zwycięzca: F25
  • I Wyróżnienie: Dobro
  • II Wyróżnienie: Watchout Studio

Film Roku:

  • Zwycięzca: „Yes. Portret kobiecy” (F25)
  • I Wyróżnienie: „Betclic. Płaciliśmy podatki” (Dobro)
  • II Wyróżnienie: „Porsche” (Dobro)

Zrównoważona Produkcja:

  • Zwycięzca: RIOTS, za projekt „BMW Charging Station”
  • I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt „Polsat Czysta Polska”
  • II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack

Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR finansuje zasadzenie 1 m2 lasu za każde nadesłane zgłoszenie.

Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film „Portret Kobiecy”, przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej „Wybierz Swój Kurs”. Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic.

Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii „Muzyka, która niesie film” dla DOBRO za film „Porsche. W stronę marzeń” oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii „Najlepszy film okiem marketera” dla F25 za film „Yes. Portret kobiecy”.

Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok.

Źródło: SPR

sprfilm.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kod Innowacji 2024: znamy nagrodzonych za innowacyjną komunikację z konsumentami
Dr. Miele Cosmed Group S.A. i Supptrail zostali laureatami tegorocznych nagród Kod Innowacji przyznawanych przez GS1 Polska od 2018 r. W tym roku, spośród rekordowej w historii konkursu liczby 15 zgłoszeń, jury wyróżniło firmy, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Rosnąca liczba zgłoszeń pokazuje, że...
Konkurs Roca One Day Design Challenge 2024 już w listopadzie
Przed nami V polska edycja konkursu „Roca One Day Design Challenge”, który odbędzie się 28 listopada w wyjątkowej atmosferze Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego (BUW). W ramach wydarzenia, studenci, młodzi architekci i projektanci przygotują projekty innowacyjnych produktów do łazienki i powalczą o atrakcyjne nagrody. Rejestracja na konkurs jest otwarta do 27...
59 nominacji w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura’24
W minionym tygodniu, zakończyły się dwudniowe obrady jury konkursu Kreatura’24 pod przewodnictwem Juliusza Baliszewskiego, strategy & new business partnera w Brain Warsaw.
Kampania Škoda z nagrodą Effie Poland 2024
Kampania „Wyprzedaż rocznika 2024… rok wcześniej!” przygotowana przez Dentsu Creative i PHD dla Škoda Polska została wyróżniona prestiżową brązową nagrodą Effie Poland 2024 w kategorii Consumer Goods. Nagroda ta potwierdza skuteczność i innowacyjność działań komunikacyjnych realizowanych przez Škodę, które trafiły do szerokiego grona odbiorców,...
Brązowe Effie dla kampanii Moc orzeźwienia, zero słodzenia
Kampania "Moc orzeźwienia, zero słodzenia" zrealizowana dla marki Żywiec Zdrój Mocny Gaz została nagrodzona brązowym Effie na tegorocznym festiwalu. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764