logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Creative OOH w służbie segregacji odpadów i recyklingu

  PR 22.11.2019, przeczytano 1594 razy
ilustracjastrzałka

Zmiana przyzwyczajeń nie jest łatwą sztuką. Podobnie jak przełamanie stereotypu, że śmieci to temat brudny i trudny. Kampania m.st. Warszawy realizowana m.in. na nośnikach Warexpo pokazuje, że do segregacji odpadów i recyklingu można podejść estetycznie i z pomysłem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/creative-ooh-w-sluzbie-segregacji-odpadow-i-recyklingu,384816,artykul.html

Stolica od ponad roku podpowiada, jak należy „segregować na 5”. Aktualnie na ulicach Warszawy, m.in. na nośnikach reklamowych Warexpo, widoczna jest kolejna osłona kampanii, która w jasny sposób wyjaśnia zasady segregacji odpadów. Hasła „Blistry po lekach wyrzuć do zmieszanych” czy „Skórkę od banana wyrzuć do BIO. I inne resztki po owocach też” w raz z ikonami i kolorystyką dedykowanymi konkretnej frakcji mają rozwiać najczęstsze wątpliwości mieszkańców. Na plakatach znajdują się również odnośniki do strony: czysta.um.warszawa.pl oraz Warszawa 19115, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o gospodarce odpadami w mieście.

Za koncepcję i kreację kampanii widocznej w przestrzeni miasta odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta. W tej odsłonie komunikacji m.st. Warszawa skupia się na jeszcze silniejszym zakodowaniu właściwych zasad selektywnej zbiórki. Format powstał na podstawie pytań od mieszkańców, które dotyczyły wyrzucania określonych produktów – grafiki przedstawiają właściwe praktyki.

ilustracjastrzałka

To już kolejna odsłona działań komunikacyjnych #segreguj na 5. Podczas poprzedniej współpracy Warexpo, nawiązując do pierwszej odsłony kampanii miasta opierało się na działaniach creative OOH. W tym celu pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady ze śmieciową kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Każdy ze słupów odpowiadał innej frakcji śmieci: kolor czarny dla odpadów zmieszanych, brązowy dla bioodpadów, niebieski dla papieru, żółty dla metali i tworzyw sztucznych oraz zielony dla szkła. Kampania w kanale OOH dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.

ilustracjastrzałka

Niestandardowa kreacja zrealizowana przez Warexpo, została doceniona nominacją do nagrody Kreatura 2019.

– Cieszymy się, że doceniono nasz pomysł, jego estetykę i bezkompromisowość. Nominacja ta udowadnia, że branża kreatywna dostrzega potencjał w niestandardowym wykorzystaniu nośników reklamy zewnętrznej, na który i my zwracamy uwagę. – komentuje Aleksandra Derc-Jasińska – Dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej Warexpo.

ilustracjastrzałka

Źródło: Warexpo

www.warexpo.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764