logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Creative OOH w służbie segregacji odpadów i recyklingu

  PR 22.11.2019, przeczytano 695 razy
ilustracjastrzałka

Zmiana przyzwyczajeń nie jest łatwą sztuką. Podobnie jak przełamanie stereotypu, że śmieci to temat brudny i trudny. Kampania m.st. Warszawy realizowana m.in. na nośnikach Warexpo pokazuje, że do segregacji odpadów i recyklingu można podejść estetycznie i z pomysłem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/creative-ooh-w-sluzbie-segregacji-odpadow-i-recyklingu,384816,artykul.html

Stolica od ponad roku podpowiada, jak należy „segregować na 5”. Aktualnie na ulicach Warszawy, m.in. na nośnikach reklamowych Warexpo, widoczna jest kolejna osłona kampanii, która w jasny sposób wyjaśnia zasady segregacji odpadów. Hasła „Blistry po lekach wyrzuć do zmieszanych” czy „Skórkę od banana wyrzuć do BIO. I inne resztki po owocach też” w raz z ikonami i kolorystyką dedykowanymi konkretnej frakcji mają rozwiać najczęstsze wątpliwości mieszkańców. Na plakatach znajdują się również odnośniki do strony: czysta.um.warszawa.pl oraz Warszawa 19115, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o gospodarce odpadami w mieście.

Za koncepcję i kreację kampanii widocznej w przestrzeni miasta odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta. W tej odsłonie komunikacji m.st. Warszawa skupia się na jeszcze silniejszym zakodowaniu właściwych zasad selektywnej zbiórki. Format powstał na podstawie pytań od mieszkańców, które dotyczyły wyrzucania określonych produktów – grafiki przedstawiają właściwe praktyki.

ilustracjastrzałka

To już kolejna odsłona działań komunikacyjnych #segreguj na 5. Podczas poprzedniej współpracy Warexpo, nawiązując do pierwszej odsłony kampanii miasta opierało się na działaniach creative OOH. W tym celu pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady ze śmieciową kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Każdy ze słupów odpowiadał innej frakcji śmieci: kolor czarny dla odpadów zmieszanych, brązowy dla bioodpadów, niebieski dla papieru, żółty dla metali i tworzyw sztucznych oraz zielony dla szkła. Kampania w kanale OOH dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.

ilustracjastrzałka

Niestandardowa kreacja zrealizowana przez Warexpo, została doceniona nominacją do nagrody Kreatura 2019.

– Cieszymy się, że doceniono nasz pomysł, jego estetykę i bezkompromisowość. Nominacja ta udowadnia, że branża kreatywna dostrzega potencjał w niestandardowym wykorzystaniu nośników reklamy zewnętrznej, na który i my zwracamy uwagę. – komentuje Aleksandra Derc-Jasińska – Dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej Warexpo.

ilustracjastrzałka

Źródło: Warexpo

www.warexpo.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nieagencja nowym klientem PR Calling
Nieagencja, firma z branży marketingowej specjalizująca się w przeprowadzaniu transformacji cyfrowych, dołączyła do grona klientów PR Calling. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie strategii PR i jej realizację.
Finał kampanii Durex „Głośni w łóżku”
Rola otwartej komunikacji w związku, rozmów o seksie i szukanie idealnego dopasowania – o tym opowiada seria filmów dokumentalnych, jakie marka Durex stworzyła na potrzeby kampanii „Głośni w łóżku”. Teaser już teraz można obejrzeć na kanale YouTube marki. Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 14 września, a kolejne materiały ukażą się kolejno – 17, 21 i 24...
- To koniec naszej branży – mówią przedstawiciele firm projektujących i budujących stoiska, a także zajmujących się spedycją, które ściśle współpracują z organizatorami targów. W przegłosowanej przez sejm i podpisanej właśnie przez prezydenta niekorzystnej dla branży targowej wersji tzw. Tarczy Turystycznej, setki firm „około...
Life on Mars dla New Balance
Już w najbliższy weekend – 26-27 września – po raz 42. w historii pobiegnie PZU Orlen Maraton Warszawski, który w tym roku odbędzie się w innowacyjnej formule. Za kampanię promocyjną tego wydarzenia odpowiada agencja kreatywna Life on Mars na zlecenie marki New Balance – oficjalnego sponsora stołecznego biegu.
#Takbardzo - nowa kampania Red Bull Mobile
Red Bull MOBILE stawia w nowej aktywacji na młodych odbiorców i serwuje im kolaborację rapowych talentów na wysokich obrotach. „TAK BARDZO” to utwór i teledysk z udziałem artystów młodego pokolenia rapowej sceny: OKIego, DZIARMY i Gverilli, których premiera właśnie zainaugurowała nową komunikację marki, a to nie koniec atrakcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764