logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Criteo - nowoczesne technologie reklamowe 2019

  PR 27.02.2019, przeczytano 1243 razy
ilustracja

Nowy raport Criteo zwraca uwagę marketerów z Europy Centralnej i Wschodniej na potencjał drzemiący w kampaniach ukierunkowanych na ponowne angażowanie użytkowników aplikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/criteo---nowoczesne-technologie-reklamowe-2019,381421,artykul.html

Internetowa platforma reklamowa Criteo opublikowała raport „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019) poświęcony analizie sposobów skutecznego konwertowania grup docelowych na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej. We współpracy z Euromonitor International pracownicy Criteo przeprowadzili ankiety wśród marketerów z całego świata, aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z konwertowaniem we współczesnym, skomplikowanym ekosystemie sprzedaży elektronicznej.

Z raportu wynika, że dla marketerów z całego świata oczywistym jest fakt, że konwersja może mieć miejsce na dowolnym etapie ścieżki sprzedażowej. Brak odpowiednich danych oraz ich fragmentacja są najpoważniejszymi wyzwaniami w ujęciu globalnym. Co ciekawe, marketerzy z USA, regionu Azji i Pacyfiku oraz Europy Południowej postrzegają kampanie dotyczące ponownego angażowania istniejących klientów za pośrednictwem Internetu oraz aplikacji mobilnych za ważniejsze w porównaniu z kolegami z Europy Centralnej.

– Tylko około 30% marketerów z Europy Centralnej wykorzystuje zalety dedykowanych kampanii dotyczących ponownego angażowania użytkowników aplikacji w porównaniu ze średnią dla regionu EMEA wynoszącą 58%. To stosunkowo zaskakujące odkrycie zważywszy, że według sprzedawców detalicznych istniejący klienci wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi, zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wyższy współczynnik lojalności – mówi Murat Kalafat, dyrektor zarządzający ds. Europy Centralnej w Criteo. – Wnioski te wskazują na ogromny potencjał do wykorzystania przez polskich sprzedawców detalicznych, którzy decydują się inwestować w aplikacje mobilne w celu skuteczniejszego budzenia zaangażowania i konwertowania najcenniejszych rodzajów klientów.

Najważniejsze wnioski z raportu:

  • Wskaźniki konwersji różnią się w zależności od firmy: Marketerzy na całym świecie stosują zróżnicowane metody definiowania czynników wpływających na skuteczność konwersji. Najpopularniejsze z nich to nowe źródło dochodu (35%), współczynnik pozyskiwania nowych klientów (33%) oraz koszt pojedynczego działania (30%), jednak sposobów mierzenia skuteczności konwersji jest znacznie więcej.
  • Głównymi wyzwaniami w fazie konwersji są dostępność danych oraz ich jakość: Niemal połowa (40%) marketerów ma trudności w znajdywaniu danych dotyczących klientów online/offline. Ma to niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji marki z uwagi na wielokanałowość zachowań zakupowych. Co więcej, fragmentacja danych przeszkadza marketerom w uzyskaniu pełnego obrazu preferencji klientów, a co za tym idzie utrudnia optymalizację kolejnych kampanii.
  • Ponowne angażowanie klientów za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych nabiera znaczenia: Ponowne angażowanie jest jednym z kluczowych elementów ścieżki zakupowej, zwłaszcza w obliczu rosnącego znaczenia lojalności klientów. Raport Criteo wykazał, że istniejący klienci wydają średnio więcej od nowych (51%), zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wysoki współczynnik lojalności (41%). Atrakcyjne rabaty, personalizacja, nowatorskie formaty reklam i ciekawa szata graficzna to najskuteczniejsze taktyki tworzenia kampanii ponownego angażowania.

– Pięć lat temu Criteo wprowadziło swoje pierwsze rozwiązanie do monitorowania wydajności aplikacji skierowane do sprzedawców detalicznych, za pośrednictwem którego mogli oni budować zaangażowanie i konwertować użytkowników z poziomu aplikacji. Nieustannie doskonalimy nasze aplikacje, aby nasi klienci mogli dzięki nim osiągać zamierzone efekty. W tym celu w ostatnim kwartale przejęliśmy firmę Manage specjalizującą się w instalacji aplikacji mobilnych. Ich rozwiązanie pozwoli nam jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji dla naszych klientów niezależnie od branży, a także zachęcać istniejących klientów internetowych do czerpania pełni korzyści oferowanych przez aplikacje zakupowe – mówi Murat Kalafat.

Pełna treść raportu oraz wnioski są dostępne TUTAJ[PDF]

Źródło: Criteo

www.criteo.com

Dodatkowe informacje:

Metodologia zastosowana podczas tworzenia raportu State of Ad Tech 2019 firmy Criteo

W ramach prac nad raportem pracownicy Criteo przeprowadzili ankietę wśród 901 menedżerów ds. marketingu oraz dyrektorów z takich branż, jak handel detaliczny, employer branding i turystyka oraz innych firm usługowych korzystających z internetowych kanałów sprzedaży w maju 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764