Nowy raport Criteo zwraca uwagę marketerów z Europy Centralnej i Wschodniej na potencjał drzemiący w kampaniach ukierunkowanych na ponowne angażowanie użytkowników aplikacji.
Internetowa platforma reklamowa Criteo opublikowała raport „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019) poświęcony analizie sposobów skutecznego konwertowania grup docelowych na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej. We współpracy z Euromonitor International pracownicy Criteo przeprowadzili ankiety wśród marketerów z całego świata, aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z konwertowaniem we współczesnym, skomplikowanym ekosystemie sprzedaży elektronicznej.
Z raportu wynika, że dla marketerów z całego świata oczywistym jest fakt, że konwersja może mieć miejsce na dowolnym etapie ścieżki sprzedażowej. Brak odpowiednich danych oraz ich fragmentacja są najpoważniejszymi wyzwaniami w ujęciu globalnym. Co ciekawe, marketerzy z USA, regionu Azji i Pacyfiku oraz Europy Południowej postrzegają kampanie dotyczące ponownego angażowania istniejących klientów za pośrednictwem Internetu oraz aplikacji mobilnych za ważniejsze w porównaniu z kolegami z Europy Centralnej.
– Tylko około 30% marketerów z Europy Centralnej wykorzystuje zalety dedykowanych kampanii dotyczących ponownego angażowania użytkowników aplikacji w porównaniu ze średnią dla regionu EMEA wynoszącą 58%. To stosunkowo zaskakujące odkrycie zważywszy, że według sprzedawców detalicznych istniejący klienci wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi, zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wyższy współczynnik lojalności – mówi Murat Kalafat, dyrektor zarządzający ds. Europy Centralnej w Criteo. – Wnioski te wskazują na ogromny potencjał do wykorzystania przez polskich sprzedawców detalicznych, którzy decydują się inwestować w aplikacje mobilne w celu skuteczniejszego budzenia zaangażowania i konwertowania najcenniejszych rodzajów klientów.
Najważniejsze wnioski z raportu:
- Wskaźniki konwersji różnią się w zależności od firmy: Marketerzy na całym świecie stosują zróżnicowane metody definiowania czynników wpływających na skuteczność konwersji. Najpopularniejsze z nich to nowe źródło dochodu (35%), współczynnik pozyskiwania nowych klientów (33%) oraz koszt pojedynczego działania (30%), jednak sposobów mierzenia skuteczności konwersji jest znacznie więcej.
- Głównymi wyzwaniami w fazie konwersji są dostępność danych oraz ich jakość: Niemal połowa (40%) marketerów ma trudności w znajdywaniu danych dotyczących klientów online/offline. Ma to niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji marki z uwagi na wielokanałowość zachowań zakupowych. Co więcej, fragmentacja danych przeszkadza marketerom w uzyskaniu pełnego obrazu preferencji klientów, a co za tym idzie utrudnia optymalizację kolejnych kampanii.
- Ponowne angażowanie klientów za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych nabiera znaczenia: Ponowne angażowanie jest jednym z kluczowych elementów ścieżki zakupowej, zwłaszcza w obliczu rosnącego znaczenia lojalności klientów. Raport Criteo wykazał, że istniejący klienci wydają średnio więcej od nowych (51%), zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wysoki współczynnik lojalności (41%). Atrakcyjne rabaty, personalizacja, nowatorskie formaty reklam i ciekawa szata graficzna to najskuteczniejsze taktyki tworzenia kampanii ponownego angażowania.
– Pięć lat temu Criteo wprowadziło swoje pierwsze rozwiązanie do monitorowania wydajności aplikacji skierowane do sprzedawców detalicznych, za pośrednictwem którego mogli oni budować zaangażowanie i konwertować użytkowników z poziomu aplikacji. Nieustannie doskonalimy nasze aplikacje, aby nasi klienci mogli dzięki nim osiągać zamierzone efekty. W tym celu w ostatnim kwartale przejęliśmy firmę Manage specjalizującą się w instalacji aplikacji mobilnych. Ich rozwiązanie pozwoli nam jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji dla naszych klientów niezależnie od branży, a także zachęcać istniejących klientów internetowych do czerpania pełni korzyści oferowanych przez aplikacje zakupowe – mówi Murat Kalafat.
Pełna treść raportu oraz wnioski są dostępne TUTAJ[PDF]
Źródło: Criteo